Gå til innhold

Hvor viktig er det med kveldssol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du bodd et sted der det ikke var sol etter 15-16 tiden på sommeren? Selv om det var grønt og pent? 

Jeg vet. Det er mange faktorer som har en betydning når man kjøper bolig. Men hvis du skulle velge mellom en solrik bolig i et ok område og en bolig i et attraktivt område der det aldri er sol etter 15-16?

 

Anonymkode: cafc8...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke glad i sola, så jeg hadde gjerne hatt en slik tomt. Her jeg bor er det for varmt med kveldssol inn i stua, så hadde jeg sluppet sol på kveld så var det helt fint. 

Anonymkode: 21935...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Men klart, det vil virke inn på prisen. Er man ikke opptatt av solrikt, er det muligens et greit «bytte». 

Anonymkode: 9e8ce...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldssol er den viktigste sola spør du meg, kunne aldri bodd et sted uten. Noe så trist! 

Anonymkode: 984f9...5ff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Jeg bodde over ti år i en leilighet som ikke hadde sol etter kl tre, og det vil jeg aldri gjøre igjen. Så lenge jeg ikke er pensjonist, så vil jeg veldig gjerne ha kveldssol så jeg kan sette meg på verandaen etter jobb😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bodd i det attraktive området uten kveldssol. Hvor ofte sitter man egentlig ute i løpet av et år?

Anonymkode: 349c6...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok hatt kveldssola. Er vokst opp et sted uten kveldssol og er veldig fornøyd med at jeg har kveldssol i mitt eget hjem nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldssol er kjempeviktig. Bor i Nord-Norge og her gjelder det å få med seg de soldagene som er. Jeg er på jobb fram til 16-17, har ingen nytte av å ha sol da. 

Bodde noen år i bolig som mistet sola rundt kl 20, aldri mer.

Bor nå i bolig hvor jeg på sommeren har sol 24 timer i døgnet - fantastisk 😊 Kommer aldri mer å kjøpe bolig uten kveldssol. 

Anonymkode: b7d4f...75f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt valgt kveldssol! Vi hadde kveldssol der vi bodde før, nå mister vi sola kl 19. Savner det sinnsykt og hadde aldri trodd det skulle bety så mye. Kveldssol forlenger dagen. Når vi mister sola her kl 19 og vi itillegg bor i ei «grop» føler jeg dagen er over når sola forsvinner. Dessuten er det greit med kveldssol når man er i full jobb fra 8-16 og kan sitte ute i flere timer om kvelden. Jeg tror vi vil få varmere somre fremover, så det vil bli mulig å sitte ute mye mer enn tidligere. 

Anonymkode: d84f7...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-16 tida er nok for tidlig for meg. Vi har sol fra 1030 til 1930, og det holder lenge for meg. Da har jeg mulighet til å sitte litt ute etter jobb, samt at jeg har mye sol når jeg har fri.  Er det skikkelig varmt søker jeg uansett skyggen.

Anonymkode: 39b9c...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller bodd i det attraktive området uten kveldssol. Hvor ofte sitter man egentlig ute i løpet av et år?

Anonymkode: 349c6...595

...hele sommeren? 

Anonymkode: 984f9...5ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg, som ikke liker direkte solskinn, og slett ikke er glad i varme, synes det er litt trist med så dårlige solforhold.

Når sola blir borte i 15-16-tida på sommeren må det jo være helt solfritt der i drøyt lange perioder av året. Joda, jeg ser jo muligheten til å bruke solfest som påskudd til å feire noe utpå våren, men likevel :eeeh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er sola fra kl 17-21.30, kunne aldri bodd et sted uten kveldssol. Sitter ute hver dag det er sol fra april-september. De leilighetene som ikke har kveldssol i borettslaget er de som er treigest å få solgt, selv om det er store fellesområder med sol. 

Anonymkode: ea1e5...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hvor i landet du bor, og hvor glad du er i sola.. 

Jeg er ikke spesielt glad i sol, men her jeg bor nå, nedi ett dalsøkk, rett under en fjellside, ser vi ikke sola nede på eiendommen fra slutten av november til midten av januar, og jeg må si det faktisk påvirker meg litt negativt.. Så ikke gå utifra hvordan forholdene er på sommeren, det er de lange vintermånedene du virkelig må vite hvordan solforholdene er..

Har bodd steder med og uten kveldssol, og må si jeg faktisk foretrekker kveldssol, selvom det er uutholdelig varmt på de varmeste dagene... Men de er det faktisk ikke mange av i løpet av året. 

Anonymkode: 01a80...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er sola fra kl 17-21.30, kunne aldri bodd et sted uten kveldssol. Sitter ute hver dag det er sol fra april-september. De leilighetene som ikke har kveldssol i borettslaget er de som er treigest å få solgt, selv om det er store fellesområder med sol. 

Anonymkode: ea1e5...bed

Du har ingenting å gjøre på kveldstid eller?😂

Anonymkode: e7cea...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke greid å bo et sted uten kveldssol, jeg liker å sitte ute en varm sommerkveld. Det er ikke mange av dem, men de gjør livet litt mer verdt å leve 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å sitte ute, og ville valgt beliggenhet fremfor kveldssol. Jeg bor i en enebolig med sol hele døgnet og veranda på tre sider av huset, men har ikke skikkelige utemøbler en gang. 

Anonymkode: 2c92a...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke kunne er kanskje en overdrivelse, men det er veldig uønsket for meg! Jeg elsker sola, og ettermiddags/kveldssol er mye viktigere enn morgensol, det er jo helst da en har mulighet til å nyte ute etter jobb. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...