AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Jeg leser veldig sjelden om at en valp har startet en brann ved å kutte ledninger så hvor sjelden er det egentlig? Er det bare jeg som bekymrer meg altfor mye når valpen er alene hjemme? Kan den gjøre andre ting som er veldig farlig? Redd for brann. Anonymkode: a6b8d...962
NewInTown Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Valper er så forskjellige. Noen valper biter i stykker alt mulig rart, klatrer i kommoder og flyver vegg-mellom når de er alene. Andre valper sover, leker litt med seg selv, kikker ut av vinduet, sover litt mer. Det er derfor hjemmetreningen er så viktig. At hunden gradvis blir vant til å være alene... valpen bør ikke være alene en hel arbeidsdag før du kan se at den er komfortabel med å være alene og at den stort sett sover (dvs. ikke gjør så mye jævelskap). Det er rett og slett en sikkerhetsgreie. En annen mulighet er selvfølgelig å kikke innom i lunsjpausen om man har mulighet til det, sånn i starten når den er begynt å være alene hele arbeidsdagen. Jeg har aldri hørt hunder som har startet branner, men jeg har hørt valper som har ødelagt tepper, senger, madrasser, revet ned TV-er, spist på sko, klatret i kommoder, ult 8 timer i strekk og vært skikkelig bajas, og da tror jeg rett og slett ikke hunden var klar til å være alene hjemme..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå