Gå til innhold

Dating etter langvarig ekteskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan opplevde dere dating etter ekteskap med barn? 10 år pluss. Jeg ble forlatt, og han har ny kjæreste. 

Jeg synes det er vanskelig. Vanskelig å vite om jeg er klar, om følelsene for den man dater er ekte (eller bare spennende), om man tør involvere seg, og hvordan det vil bli om vedkommende har barn fra før.. og sammenligner dere vedkommende med tidligere ektemann? Sosial status etc. 

noen med erfaring? Hvor lang tid før følelser, ønske om ny relasjon etc. 

Anonymkode: 10c74...63c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble forlatt etter 17 år. Singel 4. Av og på forhold med eksen disse årene. Mens han holdt på med meg, så datet han nye. En dag stakk han til utlandet og fant seg ny der. Jeg fikk sjokk. Har sørget og bannet. Jeg er ikke klar før sorgen er over. Det tar tid. Nå har jeg 0 kontakt og har blokket både han og nydamen. Vil ikke se dem i det hele tatt. Ta tiden du trenger. Å bli forlatt for ei ny er traumatiserende.

Anonymkode: 3ae4f...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg dater en ny flott mann nå. Flott på alle måter. Men jeg klarer ikke annet enn fysisk kontakt. Romantikk føles helt feil. Sørger over tapt ekteskap, ikke nødvendigvis min eks, men hele pakken med familielivet som gikk i vasken. Selvfølelsen er også på bånn. Vil ikke tro jeg har noe å tilby en eventuell ny. Redd for å involvere- og miste på nytt.

Men hvordan vet om det er rett med en annen? Når tiden er inne? Det er så mange som finner en ny så fort, jeg skjønner ikke hvordan de er klar, eller vet det er rett å hoppe inn i noe.. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet litt i sommer, etter at det ble slutt i våres med han jeg har vært gift med i tolv år. Det var jeg som tok initiativ til bruddet, så kanskje det er lettere for meg å date allerede nå. Men om det er superlett å forholde seg til menn, følelser, lyster og romantikk? Både ja og nei. Blir jeg kåt på en jeg dater, tar jeg det fort videre. Hadde ikke så mye sex eller lidenskap i ekteskapet. Men følelser er det vanskeligere med; jeg er nok mye mer innestengt enn jeg burde være. Har bygd opp denne berømte muren i løpet av den tiden jeg var gift med en som ikke brydde seg så mye om følelsene mine, og jeg lar ikke folk komme for nært innpå den jeg virkelig er. Datet én da, og han var utrolig flink til å åpne meg opp, men selvsagt klarte jeg ikke å bli fysisk tiltrukket av ham. Så han lot jeg gå... Litt for ofte er jeg forvirret over hva jeg ønsker; jeg trenger å være alene og klare meg selv, men jeg trenger også en å være med. Helst en som også har barn annenhver uke, men som er fri til å date litt i friukene. Men så må han heller ikke være for mye på, for da kjenner jeg meg presset inn i et hjørne. Og slike man bare hører fra når de vil sexte, dem orker jeg ikke. Så hva er jeg klar for? I disse dager dater jeg en i åpent forhold, da har jeg i hvert fall ikke et press på meg til å måtte ha et kjæresteforhold. Men hva når jeg eventuelt blir forelsket? Ja, det kan neppe ende veldig bra.

Anonymkode: 993c9...4c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet om det er rett med en annen? Når tiden er inne? Det er så mange som finner en ny så fort, jeg skjønner ikke hvordan de er klar, eller vet det er rett å hoppe inn i noe.. 

Et veldig langt ekteskap bak meg, og noen år som singel for å komme over det. Dater nå og leter etter den rette. Men en ting er sikkert ingenting skal gå fort inn i et nytt forhold. Bli kjent er helt essensielt før man tar noen avgjørelser. Det vanskelige synes jeg er at begge har store barn, familie og alt dette her skal man presenteres for og innlede nye forbindelser med. Det er bagasjen man har med seg. Får ta det steg for steg og ikke gå for fort frem. Noe introduksjon for familie blir det ikke snakk om, før vi er sikre på at vi passer sammen og vil leve sammen. Orker bare ikke ta den jobben for så å se det rase sammen om man skulle finne ut at etter 6 mnd så blir det ikke mer.

Anonymkode: 9aa24...6d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tok det ett år. Han var utro og ble sammen med henne. Ikke hørt fra han siden. Og vi har barn sammen.... 

Det går seg til etter hvert. Jeg er nå sammen med en utrolig flott fyr, og er glad det endte med eksen, så jeg kunne få muligheten til å se hva ekte vare er. :)

Anonymkode: a2765...f63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kjente du at det var «rett» med den mannen du fant nå? Hvor langt inn i datingen?

AnonymBruker
Skrevet

Ble forlatt etter 13 års forhold, flere av årene i ekteskap. De 1-2 første årene etter bruddet var verst, mye sorg. Nå bryr jeg meg ikke. Tenker at jeg ble kvitt en tufs. Han var ikke utro, men bruddet var ikke pent. 

Har begynt å date og synes det er hyggelig. Har hatt noen ons også. Føler på et dilemma fordi jeg ønsker å bli mor, og har dårlig tid dersom jeg ikke etablerer meg snart. Et alternativ er klinikk i Danmark, men da kan jeg vel ikke gå på åtskilde dater samtidig. 

Anonymkode: 98cf9...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Dater en nå, synes det er hyggelig. Iblant er det jo skummelt, men livet er jo litt skummelt:) Han tar det rolig, det liker jeg. Vi har tiltrekning og humor. Om vi er rett for hverandre, vil tida vise:)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble forlatt etter 13 års forhold, flere av årene i ekteskap. De 1-2 første årene etter bruddet var verst, mye sorg. Nå bryr jeg meg ikke. Tenker at jeg ble kvitt en tufs. Han var ikke utro, men bruddet var ikke pent. 

Har begynt å date og synes det er hyggelig. Har hatt noen ons også. Føler på et dilemma fordi jeg ønsker å bli mor, og har dårlig tid dersom jeg ikke etablerer meg snart. Et alternativ er klinikk i Danmark, men da kan jeg vel ikke gå på åtskilde dater samtidig. 

Jeg anbefaler deg ikke å ha en anonym far til barnet. Det er fryktelig vondt å leve med ukjent opphav og ikke vite hvem som er ens far. Det er et stort tomrom og en sorg i livet. Ikke skap bitterhet  hos ditt barn med å ta fra det dets identitet. Bare et godt råd.

Anonymkode: e4c98...0bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler deg ikke å ha en anonym far til barnet. Det er fryktelig vondt å leve med ukjent opphav og ikke vite hvem som er ens far. Det er et stort tomrom og en sorg i livet. Ikke skap bitterhet  hos ditt barn med å ta fra det dets identitet. Bare et godt råd.

Anonymkode: e4c98...0bf

Det er ikke som om jeg har all verdens valgmuligheter. Jeg må få unge i løpet av få år eller glemme hele greia. Men hvilken mann vil ha barn med ei dame de bare nylig har møtt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...