Gå til innhold

Beise panelt tak på et bad?


Eneri

Anbefalte innlegg

Har et litt slitent 90-tallsbad i huset vårt som jeg vil freshe opp litt. Badet skal renoveres om 4 år +.  I taket er det ubehandlet panel, dette er mørknet. Det ser ikke ut til å være fuktskadd, selv om det ofte henger dråper etter dusjing (man må stå i badekaret å dusje) 

Er det noen som har erfaring med å beise et slikt tak lyst? Jeg tenker maling vil flakne av etterhvert, men kanskje beis går bra? Eller er det best å beholde taket ubehandlet, at det kun er slik det ikke blir ødelagt av fukt fra dusjing? 

Badet har stått slik siden ca 1995.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Eneri skrev:

Har et litt slitent 90-tallsbad i huset vårt som jeg vil freshe opp litt. Badet skal renoveres om 4 år +.  I taket er det ubehandlet panel, dette er mørknet. Det ser ikke ut til å være fuktskadd, selv om det ofte henger dråper etter dusjing (man må stå i badekaret å dusje) 

Er det noen som har erfaring med å beise et slikt tak lyst? Jeg tenker maling vil flakne av etterhvert, men kanskje beis går bra? Eller er det best å beholde taket ubehandlet, at det kun er slik det ikke blir ødelagt av fukt fra dusjing? 

Badet har stått slik siden ca 1995.

Vi har gjort det, beiset taket lyst. Det er like pent nå 8 år etter. Ville ikke malt taket. 

Anonymkode: 40508...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...