Gå til innhold

Hvorfor skal noen ha vin til alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns jeg ofte hører: nå skal vi ta oss et glass vin, ja den og den vinen må vi ha til maten. Et glass vin nå i varmen blir godt, et glass vin i høst-kulda er perfekt. Hva skjedde med kakao, teen, eller brusen? Det er ikke få ganger jeg hører folk si: å nå fortjener jeg et glass vin altså. Jeg tror det har fått mye større plass i de norske hjem enn for bare ti år siden. 

Det er ikke en kultur som er norsk. Det er ikke typisk norsk og drikke vin hele tiden. I land som Hellas og Italia og sånn så drikker de vin men gjerne med et glass vann ved siden av seg så de får ikke mye alkohol i seg. Hvorfor skal såpass mange ha vin hele tiden?

Anonymkode: 15c9b...576

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker vin, men drikker det altfor sjeldent. Når jeg drikker det er det et tegn på at jeg trives med de jeg er sammen med.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Jeg elsker vin, men drikker det altfor sjeldent. Når jeg drikker det er det et tegn på at jeg trives med de jeg er sammen med.

Ja det skal du være glad for. Syns ikke du at kommentaren din er dum når du vet hvor skadelig alkohol er? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det skal du være glad for. Syns ikke du at kommentaren din er dum når du vet hvor skadelig alkohol er? 

Nei.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Vin er fantastisk godt, og hever måltidene et stort hakk. Veldig mange drikker ikke brus eller annet søtt drikke heller, og da blir det kjedelig å kun drikke vann. Er gravid, så er på 7.måned med vann nå. Gleder meg til å ta et glass vin igjen 🥂

Anonymkode: c1d21...d05

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de liker vin, smak eller rus 

Anonymkode: 03895...600

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns jeg ofte hører: nå skal vi ta oss et glass vin, ja den og den vinen må vi ha til maten. Et glass vin nå i varmen blir godt, et glass vin i høst-kulda er perfekt. Hva skjedde med kakao, teen, eller brusen? Det er ikke få ganger jeg hører folk si: å nå fortjener jeg et glass vin altså. Jeg tror det har fått mye større plass i de norske hjem enn for bare ti år siden. 

Det er ikke en kultur som er norsk. Det er ikke typisk norsk og drikke vin hele tiden. I land som Hellas og Italia og sånn så drikker de vin men gjerne med et glass vann ved siden av seg så de får ikke mye alkohol i seg. Hvorfor skal såpass mange ha vin hele tiden?

Så fordi man er norsk så er det ikke greit å drikke vin? Man må ha gresk eller italiensk pass?

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Vin er blitt vanligere og mindre luksus enn før. Er vel uproblematisk så lenge man ikke har ett alkoholproblem.

Anonymkode: 62a40...456

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

List opp alt du spiser ila en uke, så kan vi ta en gjennomgang på hva som er skadelig for deg.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NBA skrev:

Så fordi man er norsk så er det ikke greit å drikke vin? Man må ha gresk eller italiensk pass?

Ja fysj, få vekk cappucinoen, pizzaen og tacoen også. Kun kjøttkaker og vann fra må av. :P

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de liker vin...

Jeg kjenner ingen som drikker spesielt mye kakao, men jeg kjenner mange som er glad i te og snakker om at «nå blir det godt med en kopp te». Eller vann, brus eller melk, for den sakens skyld. Og kaffe. Tror faktisk jeg kjenner flest som gleder seg til en kopp kaffe. Hører mye oftere kaffe bli nevnt enn vin. 

Anonymkode: 2d123...020

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vin er fantastisk godt, og hever måltidene et stort hakk. Veldig mange drikker ikke brus eller annet søtt drikke heller, og da blir det kjedelig å kun drikke vann. Er gravid, så er på 7.måned med vann nå. Gleder meg til å ta et glass vin igjen 🥂

Anonymkode: c1d21...d05

Fordi de liker vin, smak eller rus 

Anonymkode: 03895...600

Ja det er nok veldig mye rusen og men det finnes jo bra alternativer uten alkohol da.

1 minutt siden, NBA skrev:

Nei men det er bare at nordmenn drikker vin på en annen måte enn grekere og italienere som har vokst opp med det. 

Nordmenn er jo kjent for veldig mye flatfyll da. :rodme: Enkelt og greit. Ikke påstå at vin er godt. Det sier jo at de vil slappe av med vin, så det er jo rusen de får de liker best. Kan jo hende de liker smaken i tillegg da. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vin er middelklassens godteri og velværemarkør. 

Anonymkode: b26ce...609

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja fysj, få vekk cappucinoen, pizzaen og tacoen også. Kun kjøttkaker og vann fra må av. :P

Nei det er ikke sånn jeg mener det og det vet du innmari godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke drikk vin da, og la de som har lyst på vin kose seg med det. 

Anonymkode: 0aa03...052

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke akkurat på krabbestadiet av taco da, ikke får man hang-over heller. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens kakao og brus er bedre mener du?

vin smaker fantastisk godt, hever smaken i mye mat og inneholder en rekke stoffer som er bra for kroppen.

Anonymkode: 321b1...4e9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kakao, brus, te eller juice. Så for meg blir det vann eller vin til mat... 

Og kan ikke si det er så veldig fristende å invitere venner over på ett glass vann! 
Eller "åh, tusen takk for flyttehjelpen, nå setter vi oss ut på verandaen resten av kvelden med ett glass isvann, det har vi fortjent" 
"åh, nå skal vi kose oss med skikkelig vennemiddag, kan jeg få by på ett glass vann til maten?" 

Anonymkode: acf18...554

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke drikk vin da, og la de som har lyst på vin kose seg med det. 

Anonymkode: 0aa03...052

Bare nevner at det blir mer og mer vin i den norske husholdningen og tror ikke det er så bra. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke kakao, brus, te eller juice. Så for meg blir det vann eller vin til mat... 

Og kan ikke si det er så veldig fristende å invitere venner over på ett glass vann! 
Eller "åh, tusen takk for flyttehjelpen, nå setter vi oss ut på verandaen resten av kvelden med ett glass isvann, det har vi fortjent" 
"åh, nå skal vi kose oss med skikkelig vennemiddag, kan jeg få by på ett glass vann til maten?" 

Anonymkode: acf18...554

Har du drukket vin siden du var en liten unge du da? Og melk? Hvis du likte melk da. Kan vel hende at noen av vennene dine liker juice, te eller kakao? 

Det er ikke bare ved festlige anledninger vin drikkes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...