AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #1 Del Skrevet 4. august 2019 Jeg kjøpte en bil for omtrent 3 år siden uten vindusheis og sentrallås. Jeg tenker å kjøpe delene på nettet og betale noen for å fikse dette. Er dette enkelt å få fikset? Er det noen som har noen råd til meg? Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #2 Del Skrevet 4. august 2019 Er det noe som egentlig skal være på den bilen da? Hvis det er defekt/ødelagt er det ofte ganske enkelt. Men hvis bilen kom uten sentrallås, så må jo dette legges inn til hver låsekassen på dørene osv. Er det bare sveiven på vindusheisen som er knekt? Anonymkode: 87f4d...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #3 Del Skrevet 4. august 2019 Mye jobb og ikke verdt bryet. Anonymkode: 14100...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #4 Del Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe som egentlig skal være på den bilen da? Hvis det er defekt/ødelagt er det ofte ganske enkelt. Men hvis bilen kom uten sentrallås, så må jo dette legges inn til hver låsekassen på dørene osv. Er det bare sveiven på vindusheisen som er knekt? Anonymkode: 87f4d...67f Bilen kom uten sentrallås og vindusheis. Så dette er noe jeg har lyst å få til på bilen Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #5 Del Skrevet 4. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye jobb og ikke verdt bryet. Anonymkode: 14100...b97 Snakker du av erfaring?😊 Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Del Skrevet 4. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Bilen kom uten sentrallås og vindusheis. Så dette er noe jeg har lyst å få til på bilen Anonymkode: 55ee9...881 Men skal det egentlig være på bilen? Det må vel selger ha opplyst om? Anonymkode: 87f4d...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #7 Del Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men skal det egentlig være på bilen? Det må vel selger ha opplyst om? Anonymkode: 87f4d...67f Selger sa ingenting til meg om at dette ikke var på bilen, så det ble ikke nevnt. Bilen som jeg prøvde hadde dette utstyret, men ikke bilen jeg fikk. Kjøpte nybil, og jeg var blind for at bilen ikke hadde dette utstyret. Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Del Skrevet 4. august 2019 Kan jeg spørre hvilken bil det er? Anonymkode: 25075...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #9 Del Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvilken bil det er? Anonymkode: 25075...d72 En Kia picanto Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 4. august 2019 #10 Del Skrevet 4. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selger sa ingenting til meg om at dette ikke var på bilen, så det ble ikke nevnt. Bilen som jeg prøvde hadde dette utstyret, men ikke bilen jeg fikk. Kjøpte nybil, og jeg var blind for at bilen ikke hadde dette utstyret. Anonymkode: 55ee9...881 Altså, har den vindusveiv eller har den en knapp som ikke fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #11 Del Skrevet 4. august 2019 3 minutter siden, NBA skrev: Altså, har den vindusveiv eller har den en knapp som ikke fungerer? Vindussveiv Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 4. august 2019 #12 Del Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vindussveiv Anonymkode: 55ee9...881 Da mangler den ingenting. Og det er ikke verdt å installere elektriske vinduer på en sånn drittbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #13 Del Skrevet 4. august 2019 3 minutter siden, NBA skrev: Da mangler den ingenting. Og det er ikke verdt å installere elektriske vinduer på en sånn drittbil. Hva med sentrallås da? DET må jeg ha med tanke på vinteren og gjøre det litt enklere. Er det enkelt å få montert? Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #14 Del Skrevet 4. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med sentrallås da? DET må jeg ha med tanke på vinteren og gjøre det litt enklere. Er det enkelt å få montert? Anonymkode: 55ee9...881 Vanskelig er det ikke, men det kommer til å koste en del allikevel. Uansett vanskelighetsgrad, så tar sånne ting mye tid, og tid koster mye penger når man har bilen på verksted. Ring rundt til ulike mekanikere og spør hvor mye de skal ha for jobben, så ser du fort om du synes det er verdt prisen. Anonymkode: 67ec8...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #15 Del Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig er det ikke, men det kommer til å koste en del allikevel. Uansett vanskelighetsgrad, så tar sånne ting mye tid, og tid koster mye penger når man har bilen på verksted. Ring rundt til ulike mekanikere og spør hvor mye de skal ha for jobben, så ser du fort om du synes det er verdt prisen. Anonymkode: 67ec8...6aa Tenkte å få privatperson til å få gjort det. Bestille delene selv, og betale en som har peiling til å gjøre det. Verksted er jo utrolig dyrt. Anonymkode: 55ee9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #16 Del Skrevet 4. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte å få privatperson til å få gjort det. Bestille delene selv, og betale en som har peiling til å gjøre det. Verksted er jo utrolig dyrt. Anonymkode: 55ee9...881 Ville bestilt delene etter å ha snakket med den som skal installere i så fall. Hvis vedkommende har peiling på bil, så har h*n garantert også en del synspunkter på hva som faktisk kommer til å fungere bra. Jeg har installert selv, med veiledning fra YouTube og en bilmekaniker, og det gikk fint. Men da snakker vi om en gammel bil, så om det ikke hadde blitt 100%, så hadde det ikke hatt så mye å si heller. Ville som sagt snakket med den du tenker skal installere det først, både for å høre om pris, og for å få veiledning om hvilke deler du bør ha. Vindusheis ville jeg forresten ikke installert, da det er en større greie enn sentrallås. Ikke er det spesielt viktig heller. Anonymkode: 67ec8...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #17 Del Skrevet 4. august 2019 Det går ikke an å montere elvindusheis og sentrallås på en bil som fra før ikke har det da ledningsnettet i bilen er ulikt de bilene som har dette originalt. Dersom bilen fortsatt har garanti vil denne avkortes/bortfalle dersom du gjør dette. Anonymkode: 88f34...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 4. august 2019 #18 Del Skrevet 4. august 2019 Alt er mulig, spørsmålet er hvor mye tid og penger du vil legge i det. Når en kjøper bilen så velger en utstyrsnivået en ønsker basert på funksjoner og pris. Nyere biler uten elektrisk vindusheis og sentrallås er ofte de mest grunnleggende modellene forhandlere selger, og derfor og veldig lavt priset. Men å endre dette i ettertid koster ofte vesentlig mer enn det ville ha kostet å fått det med originalt. Årsaken til dette er flere: - Nye biler får dette montert på samlebånd og blir ofte forhåndsprodusert. - Du må nå få noen til å gjøre jobben. Verksted koster fort 800 kr timen. Privatperson kan ødelegge evnt nybilgaranti eller reklamasjon mot selger senere. - Uten å kjenne godt til bilen så er det vanskelig å vite hva man mangler for å få de funksjonene som en er på jakt etter. Eksempel. Du vil ha sentrallås. Hver lås må da ha en sentrallåsmodul som enten styres av strøm eller av luft. Har bilen dette lagt opp til dørene fra før, eller må alt dette legges opp nå? Du må ha en styringsmodul til dette. Eksisterer denne i bilen fra før eller må den monteres nå? Låsen må integreres mot bilens styringssystem, er den klargjort for det eller må du ha ny modul? Mangler det flere ledninger eller har du det i bilen fra før? Som du ser er det svært mye som må på plass for å få noe så "enkelt" som sentrallås. Elektriske vindusheiser er ikke noe unntak. Og variasjonene her er mange. Noen bilmodeller blir levert med mye av det du trenger ferdig montert selv om utstyret ikke er montert, mens andre mangler alt og trenger ikke bare ekstra ledninger men nye ledningsnett. Og her begynner det å koste. Og bli forvirrende. Min anbefaling er å først skaffe deg en person som er villig til å gjøre dette, og vet hva vedkommende gjør. Deretter prater dere om et budsjett og så dobler du dette. Overraskelser vil dukke opp. Trikset her vil være å se etter lignende bilmodeller som er vraket, og bruke de delene en trenger fra disse. Da får en deler som er laget for bilen din, som da vil passe. Og selv om en gjør det så må ofte slikt utstyr programmeres inn i bilens styringssystem - og da må en og ha tilgang til den type verktøy. Men så kan det være at du er svært heldig og, og kan bruke noe tilsvarende dette: https://www.skruvat.no/Sentrallas-P460883.aspx?gclid=Cj0KCQjwhJrqBRDZARIsALhp1WQUZbw7mWOJ7xWI6uK7tlKhwpdi1SfherGyd1kn_LKrxgUW8aZphQcaAtxKEALw_wcB Bare husk å opplyse om at du har ettermontert uoriginal sentrallås når du selger bilen. Det drar nok prisen ned en god del, men slike ting må du opplyse om så kjøper vet om det. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #19 Del Skrevet 4. august 2019 Enklere å kjøpe ny bil 😂 Anonymkode: 2e4a7...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 4. august 2019 #20 Del Skrevet 4. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med sentrallås da? DET må jeg ha med tanke på vinteren og gjøre det litt enklere. Er det enkelt å få montert? Anonymkode: 55ee9...881 Hvorfor må du ha sentrallås mtp vinteren? 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom bilen fortsatt har garanti Tror du virkelig denne bilen fortsatt er under garanti?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå