Gå til innhold

Dere med hytte - har dere hyttebok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å skaffe hyttebok til vår nylig anskaffede hytte. Mine foreldre har hyttebok, og det er så kult å sitte å lese gjennom den, fra over 30 år tilbake, det blir jo rene historieboka. De var også veldig flinke til å skrive i den, så det ble nesten som en dagbok fra hytta.

Men dette synes jo folk er så Harry nå, så jeg vet ikke om det blir sett rart på? Har dere hyttebok?

Anonymkode: f1781...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry? Klart man har hyttebok.

Anonymkode: 5b77a...564

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er så koselig og kjekt. på hytta våres snakket vi om dette i sommer. kjenner til folk som har hyttebok, men som ikke blir benyttet.

Det er også morsomt å se tilbake på hva vi skrev for 20 år siden for eksempel. og hva besteforeldre og oldeforeldre har skrevet

Søskenbarnet mitt og jeg vi mimret litt i gamle hyttebøker i sommer.

Så det er bare litt å gå til anskafelse av hyttebok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser det ikke som harry, men bruker ikke hytteboken som ligger på hytta. 

Anonymkode: 04bf8...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene våre hadde en slik hyttebok for veldig mange år siden. Men når vi barna var små (cirka 10 år gamle, eller noe sånn) så pleide vi å tegne og skrive en god del i denne boken. Latterlig dårlige tegningerog temmelig stygg skrift. Vi var jo fremdeles ganske unge da, og temmelig dårlige til å skrive fin løkkeskrift.  

Foreldrene våre likte nok ikke at vi skrev så vanvittig mye tull og tøys i akkurat den boken. I tillegg hadde vi ikke noe særlig til gjester boende ved denne hytta så alt for ofte, og de få gjestene vi hadde innom var ikke alltid så interesserte i å skrive noe særlig der.    

Jeg tror det endte med at foreldrene våre endte med å kaste hele boken... 

Anonymkode: 87b66...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem syns hyttebok er harry? Vi har hatt det i over 20 år, og det er jo så hyggelig å lese alt som står der

Anonymkode: 23170...55f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at det er harry. Men uansett, kunne du tenke deg det, så skaffer dere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er superkleint å skrive i svigers sin, og vi er der ganske ofte, så det er stort sett det samme vi skriver. Typisk "fin helg, fint vær, gått på ski/tur, god mat, hyggelig selskap", bare med fullstendige setninger. Merker at 9-åringen synes det begynner å i kleint at han blir bedt om å tegne i den hver gang også.

Anonymkode: 749ff...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Der noteres det ned vær og temperatur, hva vi har gjort (for eksempel hva vi har pusset opp) og eventuelle rare/morsomme ting som har skjedd. Jeg spør gjerne gjester om de kan skrive noen ord også, men det er ingen tvang verken for barn eller voksne. Det gøyeste med hyttebok er jo at man kan lese langt tilbake i boka og le og kose seg over det som står der. Enkelte ting blir glemt og da er det jo fint å ha det nedskrevet i hytteboka.

Hytteboka til de forrige eierne lå i hytta da vi overtok den, og jeg synes det var underholdende å lese om deres liv og leven på hytta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den er fra da besteforeldrene mine var barn, veldig artig og koselig å lese :)

Anonymkode: 40192...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedet meg på hytta i to somre, og det ga jeg uttrykk for da jeg skrev. Var da 10 og 11 år, og syns ungene på to hytter i nærheten var barnslige. Jeg skrev det også, og moren min nevnte at litt morsomt hadde jeg det jo, og da skrev jeg at jeg var blitt flink til å stupe og at jeg hadde fått fisk. Sommeren etter var ikke ungene på nabohyttene så barnslige lenger, og jeg forelsket meg hodestups i en av dem. Det jeg skrev i hytteboken den sommeren var pur glede og lykke. Det er morsomt å se tilbake på årene som har gått. Det er morsomt å huske besøk. Så ja til hyttebok! 

Anonymkode: 09d6c...110

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker hyttebøker!
Så koselig og lese og aldri hørt at det er harry før jeg leste det TS skrev her.

Skrevet mye i hyttebøker selv og lest

Anonymkode: 87c81...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hyttebok, og vi skriver i den hver eneste gang vi er på hytta. Både vær, mat, gjester, turer, ting som blir gjort og annet som måtte passe blir notert. Gjester skriver gjerne en egen liten hilsen. 

Jeg har aldri hørt om at det er harry. Selv synes jeg det er både hyggelig og praktisk. Hva andre mener er egentlig irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hyttebok ja :) Vi har ikke vært så flinke til å skrive i den opp gjennom, men den er snart skrevet ut nå - etter nesten 60 år. Gøy å lese om turene til besteforeldrene mine på 60-tallet da. "Takk for en meget fuktig weekend" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine foreldre synes det er gøy å høre min sensurerte utgave av sommeren når vi var små utifra mine dagbøker. Vi har skikkelige hytter og støler da. Nyehytta gir alle F i. Ingen har noen tilknytning til den uansett :P

Anonymkode: c2d0e...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...