Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Blomkål1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, antageligvis. De aller fleste dyr reagerer eller blir redde av lyn og torden. De vet ikke hva det er. 

Anonymkode: a385f...b65

AnonymBruker
Skrevet

Her hos meg er det bikkja som ligger å sover søtt, og jeg ligger våken å venter på neste brak.. 

Anonymkode: 0a495...b8b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her hos meg er det bikkja som ligger å sover søtt, og jeg ligger våken å venter på neste brak.. 

Samme her nå også!:fnise: Nå sover han som en stein mens jeg er livredd. Samboer jobber natt i tillegg. 

Skrevet

Man kan tilrettelegge litt for å gjøre det mindre ubehagelig for hunden. Ta ned persienner og ta for gardiner. Ha på tv, musikk osv. La hunden få hvile der den føler trygg. Ikke gjør en stor greie ut av det, lat som ingenting. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blomkål1 skrev:

Samme her nå også!:fnise: Nå sover han som en stein mens jeg er livredd. Samboer jobber natt i tillegg. 

Bra han roet seg ned såpass at han har sovnet 😊 Min hund bryr seg heldigvis ikke, torden og raketter har hun aldri reagert på. Jeg derimot, er ikke så glad i noen av delene. Så her i huset er bikkja tøffere enn meg 😂  

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er nok usikker. Lat som ingenting, kan ta en rolig økt med noe dere pleier å trene på, som gi labb med godbiter. Du må ikke reagere på hverken lyn eller torden mens dere holder på, vis med eksempel at det ikke er noe å bry seg om.

For å unngå stress neste gang kjøper du en cd med lyd av torden, skudd og raketter og følger oppskriften for desensitivisering. Det er å gjøre omtrent som jeg skrev over, begynn med så lav lyd at hunden knapt reagerer, og skru opp gradvis over flere økter men aldri så mye at hunden blir redd. Til slutt skal du kunne spille så høyt at du får vondt i ørene uten at hunden reagerer. Hvis man bruker god tid på dette får man et godt resultat og en hund som slipper mye stress i uvær og nyttårsaften. Hvorfor ikke alle gjør dette er et annet mysterium. 

Anonymkode: e69af...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den ene hunden min er livredd torden, så hun lå på gangen i natt med lukkede vinduer og gardiner foran.

Anonymkode: abf57...282

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden er nok usikker. Lat som ingenting, kan ta en rolig økt med noe dere pleier å trene på, som gi labb med godbiter. Du må ikke reagere på hverken lyn eller torden mens dere holder på, vis med eksempel at det ikke er noe å bry seg om.

For å unngå stress neste gang kjøper du en cd med lyd av torden, skudd og raketter og følger oppskriften for desensitivisering. Det er å gjøre omtrent som jeg skrev over, begynn med så lav lyd at hunden knapt reagerer, og skru opp gradvis over flere økter men aldri så mye at hunden blir redd. Til slutt skal du kunne spille så høyt at du får vondt i ørene uten at hunden reagerer. Hvis man bruker god tid på dette får man et godt resultat og en hund som slipper mye stress i uvær og nyttårsaften. Hvorfor ikke alle gjør dette er et annet mysterium. 

Anonymkode: e69af...3f2

Da jeg fikk valp for 9 år siden så fulgte det med en CD med fyrverkeri, tordenvær og lignende lyder på i en valpebok. Jeg gjorde som du sier, og valpen brydde seg ikke i det hele tatt uansett hva som var på CD-spilleren eller TV'en for den saks skyld. 

Men ekte torden og raketter? Det tåler hun ikke. Hun merker god forskjell på de to, så det handler om mer enn bare at folk ikke gidder å spille av lyd for hundene sine.

Anonymkode: abf57...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...