Gå til innhold

Capri


@lfa

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i Capri og som gidder fortelle litt?

Og hvordan er det å kjøre bil i Italia? Enkelt å finne frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på Capri, men har seilt forbi - og det er sant at det er helt utrolig fint lys der!

Det er faktisk et bilde som har frosset seg fast på netthinnen min - klippene på Capri i kontrast til en solnedgangshimmel...sett fra sjøen....fantastisk. Forsøkte å fotografere, men det gikk ikke. Bildene på netthinnen min er bedre :)

Jeg har ikke lappen, så jeg har heller ikke kjørt bil i Italia. Men for å si det sånn: Antallet drepte i trafikken er blant de høyeste (om ikke aller høyest) i Europa, og det er ikke så fryktelig mange år siden det ble innført en promillegrense for å kjøre bil.....

Uff det, ble jo nesten ren skremselspropaganda, det var ikke meningen. Det går jo alltid bra bare man er litt forsiktig. Men du kan jo kanskje forberede deg på at de er litt mer "temperamentsfulle" enn vi er vant med i Norge.

Men hvis du skal til de traktene, kan du jo kanskje stikke innom Pompei? Det er skikkelig bra :D

Jeg vil også til Italia!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... da høres det ut som prosjektet "leiebil" droppes... :-?

Men hvilken måte er best å reise på utenom bil?

Tenkte for eksempel på å starte i Roma og så dra nedover til Amalfikysten og da også selvfølgelig Capri...

Det går vel tog...?

*Har veldig lyst til Italia...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det var ikke meningen å skremme.... Det er ikke "farlig" å kjøre bil i Italia, altså. Skjønner at jeg var litt sleivete... men jeg vet om mange som har kjørt bil i Italia som har overlevd :D

For øvrig er det glitrende å kjøre tog i Italia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest barbarella

Jeg og min mann giftet oss i sommer og var på brullupsreise i Sorrento, på fastlandet rett ved Capri. Vi hade en helt fatastisk uforglemmelig tur. Tok ca.1time med båt til Capri. Var utrolig flott der, men sinnsyke priser. Jeg ville heller anberfalt å bo i Sorrento, eller et annet sted langs amalfikysten, og så reist rundt. Enkleste måten er å ta tog til Napoli fra Roma, og videre fra Napoli til Sorrento. Eller du kan ta båt direkte fra Napoli til Capri. Men ikke lei bil!!! Sinnsyk trafikk!!

Vi skal garantert tilbake en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilkjøring i Italia er helt greit. Men skaff deg kart. Det finnes noen fine på sidene til Shell som du kan laste ned til Palm eller I-Paq om du har det.

Har ikke vært på Capri så det kan jeg ikke si noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

Har en veninne som er reiseleder i et stort selskap.Hun har derfor svært bereist. Hun sier at Capri er et paradis,og den finenste plassen hun har vært på. Det er Svært dyrt der,dyrere enn i Norge, så hun anbefaler(som Barbarella her ser jeg') å bo i Sorrento el.langs amalfikysten.

Capri likner litt på områdene langs den franske riviera.Har vært på den franske riviera selv og synes den er fantastisk!!

Fly inn med rutefly til Napoli og ta det derifra.Masse å se og være med på.

Synne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. :P

En ting til... Jeg har hørt at italienerne ikke er så gode i engelsk? Skjønner de ingenting, heller? Går det an å gjøre seg forstått selv om man ikke kan italiensk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sen kommentar fra meg, men her er noen tips:

Capri er vidunderlig vakkert, men fryktelig dyrt. Tips: Bo i Positano, en romantisk og fascinerende liten by. Også forholdsvis dyr, men likevel brukbart for vanlige lommebøker. Går båt derfra flere ganger daglig til Capri, Sorrento, Amalfi mm.

Biljøring i Italia: Prøv å unngå å kjøre bil i Sør-Italia. Velg heller tog, taxi og evt. limousinservice (ikke så dyrt som det høres ut til). I Nord-Italia er det litt greiere å kjøre.

Ser også at du spurte om engelsk-kunnskapene i Italia. Generelt er det ikke mange som snakker noe særlig engelsk, selv om det er litt bedre på typiske turiststeder. Men det går greit med en kombinasjon av norsk-engelsk-italiensk+"armer&bein". Kjøp deg en liten lommeparlør.

Reis i vei - og kos deg! Jeg har vært i Italia ca. 12 ganger, og det blir nok minst 12 ganger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...