Anonymhk Skrevet 3. august 2019 #1 Skrevet 3. august 2019 Hei jeg er en jente på 20 år. Er 182 cm høy og veier for øyeblikket 58 kg. Har tideligere veid mellom 70-75. Jeg ønsker så mye å komme meg opp i vekt og spiser alt jeg orker men greier ikke presse i meg. Men jeg vil så gjerne. Jeg er blitt så fryktelig tynn... armene mine er så små og hoftebeina mine synes hele tiden. Jeg gråter nesten av å se speilbildet mitt. Har mistet alt av kvinnelige former så å si. legen min sier bare jeg må spise mer men det hjelper ikke! vennene mine blir sure når jeg prøver å snakke om det fordi så mange «hadde drept for å ha min kropp» men jeg tror ikke det er sant. Jeg ser grusom ut og jeg hater meg selv akkurat nå. Skal si at jeg alltid har vært høy og slank men jeg er nå ALTFOR tynn. gi meg tips til å komme meg litt opp i vekt! Det er sommer nå og jeg tørr ikke gå på stranda engang:(
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #2 Skrevet 3. august 2019 Kanskje du må begynne å trene litt, muskler gir selvtillit Anonymkode: 99aeb...c60
Hulderen Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 Kjøp energidrikk og prøv å drikke det i tillegg til det du normalt spiser. Når du spiser, så distraher deg selv, så du ikke merker at du spiser. Les eller se på film. Spis mat som inneholder mye kallorier, slik at du kan få i deg mye kallorier selv om volumet er lite.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 Det som hjalp meg når jeg ville opp i vekt var å trene slik at jeg ble mer sulten og å bytte ut lettprodukter med fetere alternativer. Anonymkode: 1627b...5d8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #5 Skrevet 3. august 2019 Da får du troppe opp på treningsstudio og løfte vekter, og spise mer kaloririk mat. Anonymkode: 5c02b...7e9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #6 Skrevet 3. august 2019 Tren litt, og drikk en del kalorier, melk, juice o.l. Velg kaloririke ting som avokado, nøtter, fløte, seterrømme o.l. Siden du blir fort mett er det lurt å ha ting med mye kalorier per 100g. Det er også en god ide å ha mellommåltider så du får i deg litt ekstra. Hvis du virkelig sliter med å få i deg så er det supre næringsdrikker å få kjøpt på apoteket med mange kalorier per dl 🙂 Anonymkode: a2076...191
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 Hvor mye får du i deg da? Du må nesten opp på minst 2500 kalorier, kanskje enda mer for å kunne gå opp. Og det monner lite om du bare spiser mye av og til. Anonymkode: 20db9...d24
Hulderen Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 Her er noen tips for å gå opp i vekt: https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Sunn-vekt/Tips-til-deg-som-vil-opp-i-vekt Jeg ble litt bekymret for deg og fikk følelsen av at fastlegen ikke tar deg på alvor. Fortalte du ham hvor mye du brukte å veie? Har du gått ned i vekt «uten grunn»? Jeg håper at legen har sjekket at du ikke er syk. Ble det tatt blodprøver eller andre undersøkelser? Fastlegen din burde vite at det ikke er lett å legge på seg når man er undervektig, da kan man trenge hjelp. Hvis du føler at fastlegen ikke gjør nok, så vurder å bytte tol en ny fastlege.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 Hormoner har innvirkning på vekt. Går du på p-piller? Kanskje du kan prøve å kutte ut p-piller? Anonymkode: 2ee17...ad9
Djungelvrål Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 (endret) På apoteket finnes det en drikk som heter E+. Den inneholder nesten 200 kalorier kr 100 ml/ 1 dl. Får du i deg f.eks 2 små glass av denne daglig er du opp i 6-800 kcal ekstra pr dag. Den med sjokolade er nydelig, smaker milkshake. Drikk den gjerne med isbiter, smaker enda bedre. Har sett den i kjølehylla på noen Menybutikker også. https://www.tine.no/merkevarer/e Endret 3. august 2019 av SupaWoman 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #11 Skrevet 3. august 2019 Hm. Jeg kjenner mennesker som er naturlig tynne som ikke klarer å legge på seg, men når du sier du har vært på normalvekt tidligere og ufrivillig har gått ned i vekt selv om du spiser til du sprekker, så høres det ut som det er noe medisinsk. Feks tarmsykdom hvor kroppen ikke klarer å oppta næringsstoffer, høyt stoffskifte, diabetes eller kreft. Har du andre symptomer? Anonymkode: b5d74...3f6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå