Gå til innhold

Hva tar flekkene? Gulrot, svisker, ...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en matglad baby som selvsagt får lov til å utforske maten, men klærne ser ikke ut. Jeg vil ikke kle babyen i kun mørke farger, men unngår nå de lyseste plaggene ;) Ser flekker er ikke til å unngå, så hvordan redusere eller fjerne synlige flekker før/etter vask? 

Anonymkode: eb2c4...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitronsåpe. Funker selv på hvite klær 👍

Anonymkode: 6dd50...e36

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om den... Hva som er så bra med den? Enkel i bruk?😊

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper jeg sitronsåpe?

AnonymBruker
Skrevet

Gallesåpe er gull! Fås på chlas Olson og noen steder til, både flytende og såpestykke. Jeg foretrekker flytende. Sitronsåpe har jeg ikke prøvd, men har sett den på barns hus som såpestykke. 

Anonymkode: 35d0c...8f6

Skrevet

Sitronsåpe har reddet mange flekker her. Kjøper i såpestykke hos name it eller barnas hus. Gallesåpen synes jeg ikke fungerte nevneverdig på noe som helst egentlig.. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, addict skrev:

Sitronsåpe har reddet mange flekker her. Kjøper i såpestykke hos name it eller barnas hus. Gallesåpen synes jeg ikke fungerte nevneverdig på noe som helst egentlig.. 

Takk for flere tips- hvordan brukes den?😊

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gallesåpe er gull! Fås på chlas Olson og noen steder til, både flytende og såpestykke. Jeg foretrekker flytende. Sitronsåpe har jeg ikke prøvd, men har sett den på barns hus som såpestykke. 

Anonymkode: 35d0c...8f6

Så bra med flere innspill, hvordan brukes denne? Vi har Chlas i nærheten 😊

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en matglad baby som selvsagt får lov til å utforske maten, men klærne ser ikke ut. Jeg vil ikke kle babyen i kun mørke farger, men unngår nå de lyseste plaggene ;) Ser flekker er ikke til å unngå, så hvordan redusere eller fjerne synlige flekker før/etter vask? 

Vask på 60 grader med vaskemidler tilpasset tøyet av typen Blenda Sensitiv. 

Men det er både enklere og smartere å forebygge flekker ved å bruke smekke på mindre barn og ermforkle på større barn. 

Anonymkode: e77aa...baf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare gnir rett på flekken 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vask på 60 grader med vaskemidler tilpasset tøyet av typen Blenda Sensitiv. 

Men det er både enklere og smartere å forebygge flekker ved å bruke smekke på mindre barn og ermforkle på større barn. 

Anonymkode: e77aa...baf

Takk for svar😊 Vi bruker smekke, men babyen klarer å lure inn mat under smekken også, han løfter opp smekken hehe... 😂

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fukter klærne og gnir inn såpen, gnikker så på flekken, blir borte i vask😊 har tilogmed fått fjernet gamle vannmelon flekker

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Gallesåpa fra Chlas til alt annet enn ull, sitronsåpa til ull. Flytende fra chlas er ekstremt effektiv. Bare fukt tøyet, hell over litt såpe og gni inn, så inn i vaskemaskinen. Perfekt!! Men prøver stortsett til de under tre år å bruke babybjørn (eller lignende) sine «drakter» som man bare kan tørk av/skyll eller vask i maskinen. Sparer mye oppvask og klær pga det.

Anonymkode: 3ac14...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Litt Zalo på flekken. Gni inn og la det ligge litt. Vask av og vask i maskinen 

Anonymkode: 5453b...adc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er flekker på hvite klær, vasker jeg dem som vanlig, så legger jeg dem bare ute i sola til tørk. Sola fjerner de fleste flekker.

Anonymkode: 5b36b...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...