Gå til innhold

.


Gjest Familiekvinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Dette er ei du har "holdt ut" med i hele livet ditt, er ikke bare å kutte tvert sånn plutselig. 

Du har tre alternativer ;)

Enten må du la krangelen dere hadde være en utløsende faktor for at du "slår opp", noe drastisk kanskje, men har du fått nok, har du fått nok!

Eller så må du ta en grundig prat med henne, forklare henne hvordan du oppfatter henne, dette blir en vanskelig samtale. 

Eller så får du la det skure å gå noen år til, kan det være litt hormoner og spenning i tillegg som gjør at du rett og slett ikke tåler henne nå, du har jo tålt henne i mange år. Og skli langsomt fra henne til du har flytta, forstod det sånn siden du skrev enda...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her kan endes helt naturlig når livet ditt blir enda travleste og prioriteringer skifter. Ingen grunn til å lage drama.

Anonymkode: a1e7a...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å lese om min situasjon for tre år siden. Og jeg brukte ungen som unnskyldning for å slippe henne. Måtte dessverre ha henne i bryllupet og gaven fra henne var hennes tilstedeværelse selv om bryllupet mitt ikke var noe særlig. Alt ble kritisert. 

Men tilslutt fikk jeg nok. Jeg lot henne få den siste krangelen og siste grunnen til å kritisere meg og jeg svarte tilbake og deretter ga beskjed om at jeg ikke lenger har noe å by på dette vennskapet eller få ut sv den. Ønsket henne lykke til. 

Nå har det gått tre måneder og jeg har kuttet henne ut fra alle mulig kanaler hun kan nå meg på. Også mannen måtte blokkerte henne. Her må du sette hardt mot hardt og ikke gi deg. 

Lykke til!

Anonymkode: a9503...fdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo la være å invitere henne om du ikke ønsker henne i ditt liv. Og så kan du si at bare de næreste vennene ble invitert. Det blir nok avslutningen for vennskapet

Anonymkode: 9c0b3...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent til etter baby er født. Jeg ville også snakke med og kutte ut venninnen min da jeg gikk gravid (noen av de samme grunnene som deg). 

Etter baby forandret følelsene seg. Jeg vil fortsatt "dumpe" henne, men absolutt ikke på samme måte som når jeg gikk gravid. 

Når jeg var gravid ønsket jeg å ta en samtale med henne og bare ignorere og drite i konsekvensene av det. 

Nå når jeg ikke er hormonell lenger (trodde jeg ikke var hormonell men tydeligvis var jeg det?) så ønsker jeg bare å la tiden gå og ikke ha mye kontakt. 

Da er det småbarnslivet sin "feil" og du slipper drama 😎

Anonymkode: b86a4...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å svare når vi ikke vet hvor ‘alvorlig’ krangelen deres egentlig var eller hva det handlet om.

Jeg ville invitert henne i bryllupet men plassert henne lengst mulig vekk fra meg (ift det som blir naturlig selvfølgelig) og tenkt minst mulig på henne.

Når dere treffes snart så ser hun jo at du er gravid. Så kan du bruke graviditeten som unnskyldning for lite kontakt, at du har vært sliten etc. Når du får barn så glir dere så naturlig bort fra hverandre. Men ingen vits i å lage et voldsomt drama og såre henne ekstra mye ved å ikke invitere henne. Det kan såre henne for livet. 

Jeg gjorde nemlig dette, men det var ei venninne som jeg ikke hadde kjent lenge da. Og hun var en type som tok mye ‘plass’. Hun så nok mer på meg som ei venninne enn motsatt. I en liten periode et år før jeg og typen ble sammen var vi en del med hverandre. Jeg angrer på at jeg ikke inviterte henne for jeg vet hun ble såret og det hadde ikke kostet meg noe å ha EN ekstra. 

Anonymkode: 90a9e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du overlevert gratulasjonen fra henne hvis hun ikke har sendt deg en eneste meldingsiden romjula, bortsett fra et par der hun kun er opptatt av seg selv? Du sier du er nyforlovet, så den gratulasjonen må du jo ha fått ganske nylig ..?

Og hvis du nesten ikke har hørt fra henne på et halvt år, så ser jeg rett og slett ikke hvorfor du trenger å finne ut av hvordan du skal kvitte deg med henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med dette. Å ha en «slå opp prat» med ei gammel venninne resulterer bare i konflikt og vonde følelser. Det beste er å bare ikke ta kontakt. Du vet at du ikke vil ha henne i livet ditt, hun skjønner også tegningen når du aldri tar kontakt med henne. Nina kan forbeholde retten til å være nøytral, og si at hun ikke vil være en del av deres kontakt. Jeg har både blitt dumpet, og dumpet venninner. Det er naturlig at man ikke har så mye til felles gjennom et langt liv. Vi utvikler oss hele veien, og har ulike behov for kontakt i de ulike fasene av livene våre. Det går an å blokkere henne også, ved en evt konfrontasjon si at dere ikke har så mye til felles lengre. Det er helt greit å kutte ut folk, vennskap skal være positive, ikke negative. 

Anonymkode: d23e9...80a

Endret av Edie
Slettet sitat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å svare når vi ikke vet hvor ‘alvorlig’ krangelen deres egentlig var eller hva det handlet om.

Jeg ville invitert henne i bryllupet men plassert henne lengst mulig vekk fra meg (ift det som blir naturlig selvfølgelig) og tenkt minst mulig på henne.

Når dere treffes snart så ser hun jo at du er gravid. Så kan du bruke graviditeten som unnskyldning for lite kontakt, at du har vært sliten etc. Når du får barn så glir dere så naturlig bort fra hverandre. Men ingen vits i å lage et voldsomt drama og såre henne ekstra mye ved å ikke invitere henne. Det kan såre henne for livet. 

Jeg gjorde nemlig dette, men det var ei venninne som jeg ikke hadde kjent lenge da. Og hun var en type som tok mye ‘plass’. Hun så nok mer på meg som ei venninne enn motsatt. I en liten periode et år før jeg og typen ble sammen var vi en del med hverandre. Jeg angrer på at jeg ikke inviterte henne for jeg vet hun ble såret og det hadde ikke kostet meg noe å ha EN ekstra. 

Anonymkode: 90a9e...735

Dette her er jo bare tull. Ikke fake vennskapet, det er bare å lage mer rør. Bare kutt henne ut. Du har vært lei av henne lenge, hun irriterer deg, og du vil ikke ha henne i livet ditt lengre. Så for all del ikke inviter henne i bryllupet. Det er du som gifter deg, så du skal invitere de du vil dele dagen med. Det er helt naturlig å kutte ut venner, eller å bli kuttet ut. Ikke så mange er omgangsvenner fra barnehagen, til gamlehjemmet. Dere har hatt et langt vennskap, men med mye negativitet. Bare kutt ut negative forhold og mennesker. Plei de positive forholdene istedenfor. Livet er for kort til seigpining.

Anonymkode: d23e9...80a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Familiekvinne said:

Jeg skal snart treffe henne

 

Hvorfor det?

Anonymkode: 29fad...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MON tro hvordan versjonen til venninnen er???

Anonymkode: 53958...2f7

Endret av Edie
Slettet sitat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med mange av svarene her. Kan du ikke bare be henne i bryllupet, og senere bare la være med å ta kontakt, la det gå over av seg selv, på en måte. Dersom hun spør og tar iniativ til noe, så svar enkelt og høflig. Sånn tror jeg nok at jeg selv hadde gjort det. 

Tror du har det best med deg selv om du bare er hyggelig med henne, viser omsorg og overskudd, selv om hun ikke gjør det. Det er faktisk den beste måten å få ro i seg selv, ved å selv prøve å vise ro og godhet til andre.

Egentlig er det jo synd på denne barndomsvenninnen din. Det virker som hun har mindreverdskomplekser. Nå er du i en heldig og god situasjon. Nyt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

MON tro hvordan versjonen til venninnen er???

Anonymkode: 53958...2f7

Tenkte litt det samme.

Mulig TS har god begrunnelse, men det virker ikke sånn utfra begrunnelsene. Hun forventer liksom masse interesse for prøving? Den skjønte ikke jeg - hvordan blir man dårlig venninne av å glemme spørsmål om hvorvidt noen har, eller ikke har sex? Jeg har prøvd å få barn i 4 år og tenker jo ikke at folk skal mase om dette.  

Men nå som de uansett ikke har hatt kontakt så ser jeg faktisk ikke problemet.

 

Anonymkode: 6865a...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...