Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann 3 ganger, har hatt sex 2 ganger med kondom. Men jeg var så redd for at denne mannen skulle forsvinne ut av livet mitt så jeg var for redd til å fortelle om herpes i underlivet. Jeg fortalte det da etter gang nr. 2 vi hadde møttes. Jeg har ikke hatt utbrudd mens vi har gjort noe seksuelt. Han mener nå da at han er garantert smittet og at jeg har ødelagt livet hans totalt. Hva tenker dere om det? Og er det noen som har råd for en løsning på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok en selvsentrert egoist som kjører sitt eget løp?!

For min del har jeg datet ei dame som har herpes. Hun var ærlig slik at dette kom frem i 2. date. En veldig flott kvinne forøvrig. At hun var såpass ærlig og i tillegg så sårbar gjorde henne bare ennda penere. Etter som hun hadde utbrudd veldig ofte så har det vanskeliggjort et intimt forhold fra min side da jeg ikke ønske denne sykdommen velkommen så vi besluttet å være "venner" en stund for å se om det gikk bra. Det gjorde det og hun fikk seg en ny type etter hvert som hadde den samme sykdommen. I.flg. henne var det visst ganske enkelt. 

Jeg satte veldig pris på at hun fortalte dette før vi innledet noe. Hvi dette hadde kommet ut etter at vi hadde hatt sex og i tillegg hadde klart å smitte meg. HERRE GUD SIER JEG!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Egoist. Ville aldri ha gjort noe slikt mot en annen partner... 

Anonymkode: bfb7f...9db

• Liker 3
Skrevet

Det er bare og få sjekket seg hos fastlegen med blodprøve. Det er jo mange grader av Herpes. Viruset har jo alle i seg i en mindre grad. Forkjølelsesherpes osv.

AnonymBruker
Skrevet

Har man en kjønnssykdom er man pliktig til å opplyse om dette i forkant. Ang herpes så smitter det ikke om du ikke er i en aktiv fase. Men jeg hadde blitt rasende om partner ikke sa dette før vi hadde sex. Det er respektløst. 

Anonymkode: 7c36f...e3a

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønte det med en gang at det var feil. Og hater meg selv nå pga det. Den største feilen i hele mitt liv.

Hadde sex kun en gang med kondom før jeg fortalte det. Men selvom jeg fortalte det så ville han fortsette? 

Men er det da noen som har tips eller råd til hvordan man kan hjelpe partneren på en best mulig måte i en sånn situasjon? 

Personlig tviler jeg sterkt på at han er smittet da jeg har hatt det i mange år og ingen andre har blitt smittet. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man en kjønnssykdom er man pliktig til å opplyse om dette i forkant. Ang herpes så smitter det ikke om du ikke er i en aktiv fase. Men jeg hadde blitt rasende om partner ikke sa dette før vi hadde sex. Det er respektløst. 

Ikke feilinformer. Herpes smitter selv uten synlig utbrudd eller aktiv fase

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, MrPeakP skrev:

Ikke feilinformer. Herpes smitter selv uten synlig utbrudd eller aktiv fase

Bullshit!

Hilsen en med 27 års erfaring med herpes!

Anonymkode: b3809...6d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så ditt ego behov var mye viktigere enn å fortelle om en smittsom en kjønnssykdom..?. Det sier jo mye om din personlighet. Hvis man virkelig bryr seg om andre og har omsorg for den man dater så forteller man om noe så inngripende som en smittsom sykdom så den personen selv kan velge om hen vil risikere å få herpes eller andre kjønnsykdommer. Jeg forstår godt at han er sint og redd du har smittet ham og dermed ødelagt mye for ham. Jeg må ærlig si at jeg synes du er stygg som holder på sånn. Er det fordi du ønsker at han og andre også skal få herpes ? og at når du har smittet han så tror du han vil bli...siden han også har fått herpes. I stedet så vil han jo anklage for å ødelegge for ham. Og da vil han neppe bli glad ideg..

Anonymkode: b5c01...67d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble smitter med herpes uten at partner hadde synlig utbrudd. Sånt har man ingen garanti mot, og det er en risk man tar ved å ha sex. Han hadde munnsår innimellom men vi hadde aldri oralsex under utbrudd, likevel ble jeg smittet. Så og si hele Norges befolkning har herpes type 1, dette kan smitte fra munn til kjønnsorganer. Om du har smittet han så er det ikke ensbetydende med at han noen gang vil få utbrudd. 

Anonymkode: 32a3e...d10

AnonymBruker
Skrevet

Burde vært en slik check-this-box hvis du har herpes på dating-sider/-apper.

Anonymkode: cd4d5...038

• 5 uker senere...
Skrevet
På 2.8.2019 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Men herpes har du faktisk ikke plikt til å opplyse om. 😉 Er nok det etisk rette å gjøre, men pga at såpass stor prosentandel av befolkninga er smittet uten å vite det, så er ikke dette opplysningspliktig. 

Forøvrig smitter man kun ved aktivt utbrudd, problemet er bare at det ikke er alle som merker at man HAR utbrudd.. Så hvis man er av typen som ikke alltid kjenner utbrudd, er det nok best å bruke kondom uansett. Eller, i et fast forhold, få den andre parten til sjekke seg, sannsynligheta for at vedkommende allerede er smittet er ganske stor selv om h*n ikke vet om det. 😉

Anonymkode: 27e07...b9b

• Liker 1
Skrevet

Herregud. 80% av oss har det, bare at halvparten vet ikke om det en gang. Fordi man ikke har hatt utbrudd, eller det var så lite at man omtrent ikke la merke til det. 

Anonymkode: a02a6...39f

• Liker 2
Skrevet
På 3.9.2019 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Herregud. 80% av oss har det, bare at halvparten vet ikke om det en gang. Fordi man ikke har hatt utbrudd, eller det var så lite at man omtrent ikke la merke til det. 

Anonymkode: a02a6...39f

Men kan det gi utslag når man tar test for det?

Anonymkode: 678e4...f54

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kan det gi utslag når man tar test for det?

Anonymkode: 678e4...f54

Ja, du kan ta blodprøve for å sjekke om du har viruset i kroppen eller ikke. 👍😊

Anonymkode: 27e07...b9b

Skrevet

Det er så irriterende at folk med herpes bagatelliserer det. Jeg ble lam da jeg fikk mitt første utbrudd. Hele høyre siden min kunne ikke beveges. Jeg har fortsatt ikke fått tilbake full førlighet. Enkelte folk blir faktisk ekstremt dårlige. At mange har noe betyr ikke at det er helt greit å ikke informere. Det burde være opplagt at man sier ifra om relevante sykdommer, uavhengig om det er omgangssyke, vannkopper eller herpes. Folk bør få velge selv om de vil risikere smitte. 

Anonymkode: a48e8...b33

• 1 måned senere...
Skrevet
På 6.9.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Det er så irriterende at folk med herpes bagatelliserer det. Jeg ble lam da jeg fikk mitt første utbrudd. Hele høyre siden min kunne ikke beveges. Jeg har fortsatt ikke fått tilbake full førlighet. Enkelte folk blir faktisk ekstremt dårlige. At mange har noe betyr ikke at det er helt greit å ikke informere. Det burde være opplagt at man sier ifra om relevante sykdommer, uavhengig om det er omgangssyke, vannkopper eller herpes. Folk bør få velge selv om de vil risikere smitte. 

Det var voldsomt. Er du kvinne eller mann?

Anonymkode: aa86b...cde

Skrevet
På 3.8.2019 den 16.29, AnonymBruker skrev:

Bullshit!

Hilsen en med 27 års erfaring med herpes!

Anonymkode: b3809...6d8

Herpes smitter utenom de aktive fasene også, jo. Hvorfor tror du de aller fleste faktisk har herpes? Jo fordi man kan ha det uten symptomer. 

Anonymkode: 6dd74...0ce

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var voldsomt. Er du kvinne eller mann?

Anonymkode: aa86b...cde

Kvinne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...