Gå til innhold

Angrer på bestilt flyreise

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en avbestillingsforsikring om du skal kunne få rfefundert mot legeerklæring. Men hjelper ikke med å si og skrive pga flyskrekk, det er ikke bare "fake"så får du det refundert. Og hva med ungene dine om du velger å ikke dra ? Det er faktisk en faktor du bør tenke på. Det er ikke det samme som at du har avbest om du har reiseforsikring, det er 2 forskjellige ting. Hvilken  type reise er det ? Og hvordan har du betalt reisen. Det er det du må sjekke om det da inkluderer en avbest.forsikring

Anonymkode: c19e1...d00

Tenkte ikke å dra til legen og si jeg at jeg har flyskrekk, da hadde jeg sagt jeg var syk på en eller annen måte. Huff. Jeg blir så desperat. 

Det eldste barnet hadde reist med pappaen og babyen hadde blitt hjemme med meg.

TS

Anonymkode: da88d...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ba legen om erklæring for det samme. Det fikk jeg ikke. Mange tusen i dass, og det var ikke jeg som betalte engang.

Har avlyst mange flyturer rett før avgang selv. (Mine egne da), men da har det vært fordi jeg har bestilt laaaaang tid i forveien, så alle de negative tankene rundt det har fått tid til å bygge seg opp. Ja, jeg er redd for å fly. Ikke fordi jeg er redd for å dø, men fordi jeg er redd for hvor jeg havner etter at jeg dør.

Anonymkode: a0f2d...44b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du dør ikke av angst, så hvorfor du lar den vinne er uforståelig for meg. Jeg hadde også flyskrekk og fikk angstanfall på et fly for noen år siden. Nå er jeg ikke redd mer. Det er ikke farlig å være redd. 

Anonymkode: c36f8...f15

Hadde det vært så enkelt, hadde ikke angst vært noe man ble behandlet for.

TS

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, vi har jo reiseforsikring. Tenkte ikke på at en sykdom kan være godkjent grunn til kansellering der! Trodde man måtte ha betalt for refunderbare billetter.

TS

Reiseforsikring har ikke noe med flyselskapet å gjøre, så hos de får du ingenting da. Om du ikke reiser så må du da ta kontakt med forsikringsselskapet og ta det med de, og de kommer til å kreve legeerklæring, så det må du uansett ha. Det er jo ikke sikkert at din forsikring dekker dette, da det avhenger av vilkårene i din avtale. Vilkårene kan kanskje ligge på nett, ellers så skal du ha fått de når du tegnet forsikringen. Finner du det ikke så kan du ringe de og be de om å oversende vilkårene, så kan du sette deg i ro og mak og lese gjennom disse før du eventuelt gjør noe mere.

Betaler du til flyselskapet for billetter som kan kanselleres og refunderes, så får du dette fra flyselskapet, uten å blande inn forsikringsselskapet.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du dør ikke av angst, så hvorfor du lar den vinne er uforståelig for meg. Jeg hadde også flyskrekk og fikk angstanfall på et fly for noen år siden. Nå er jeg ikke redd mer. Det er ikke farlig å være redd. 

Anonymkode: c36f8...f15

Det er ikke farlig å være redd nei, men angst i seg selv er jo en sterk og ulogisk frykt, selv om det for de som har angst kan fremstå som det mest logiske i verden. Alle mennesker er forskjellige, og vi kan alle reagere eller håndtere angst forskjellig. Selv om det gikk fint for deg, så betyr ikke det at det er like lett for alle andre. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle flybilletter hos alle flyselskap du kan endre navn på , så det er ikke så enkelt som du skriver her

Nei, men det koster kun en telefonsamtale for å høre. 

Anonymkode: 28372...f97

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

En avbestillingsforsikring hadde ikke nyttet, for den gjelder bare ved sykdom o.l. Avbestillingsforsikring er IKKE ombestemmelsesforsikring... 

Reiseforsikring vil heller ikke hjelpe, for du er jo ikke syk. Det nytter ikke med legeerklæring på flyskrekk, det er jo ikke en sykdom, dessuten er det en tilstand du kjente til da du bestilte billettene. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha en avbestillingsforsikring om du skal kunne få rfefundert mot legeerklæring. Men hjelper ikke med å si og skrive pga flyskrekk, det er ikke bare "fake"så får du det refundert. Og hva med ungene dine om du velger å ikke dra ? Det er faktisk en faktor du bør tenke på. Det er ikke det samme som at du har avbest om du har reiseforsikring, det er 2 forskjellige ting. Hvilken  type reise er det ? Og hvordan har du betalt reisen. Det er det du må sjekke om det da inkluderer en avbest.forsikring

Man trenger ikke avbestillingsforsikring når man har en dekkende reiseforsikring. 

Anonymkode: c0ab3...1a6

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for fin melding! 

Jeg har prøvd vival tidligere og opplevde heller liten effekt. Nå ammer jeg, så da er legemidler utelukket. 

Jeg mener helt oppriktig at jeg kommer til å dø om jeg setter meg på flyet. Får katastrofetanker og ser for meg avisoverskrifter. Sist jeg fløy var for over seks år siden, og da besvimte jeg.

TS

Hvorfor er du så redd for å dø at du begrenser livet ditt?

Fortell? Er du engstelig av natur? Mer redd for at du dør enn at andre dør? Når du tenker på at et fly kan styrte om du er i flyet, - så driter du i om flyet styrter så lenge du selv ikke er ombord? Er det sånn du tenke og årsaksforklarer din egen redsel?

Alle andre kan dø i flystyrt, - du forsøker ikke i det hele tatt å forhindre at andre mennesker tar et fly du mener skal styrte, - så lenge du selv er reddet?

Herregud, - hvorfor mener du at du er mer verdt enn andre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, waco skrev:

Hvorfor er du så redd for å dø at du begrenser livet ditt?

Fortell? Er du engstelig av natur? Mer redd for at du dør enn at andre dør? Når du tenker på at et fly kan styrte om du er i flyet, - så driter du i om flyet styrter så lenge du selv ikke er ombord? Er det sånn du tenke og årsaksforklarer din egen redsel?

Alle andre kan dø i flystyrt, - du forsøker ikke i det hele tatt å forhindre at andre mennesker tar et fly du mener skal styrte, - så lenge du selv er reddet?

Herregud, - hvorfor mener du at du er mer verdt enn andre? 

😂😂😂

TS

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har jo reiseforsikring. Tenkte ikke på at en sykdom kan være godkjent grunn til kansellering der! Trodde man måtte ha betalt for refunderbare billetter.

TS

Noe du hadde når du bestilte dekkes garantert ikke. Hvis du dikter opp en sykdom til legen begår du forsikringssvindel.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det? Ble/blir det fly?

Anonymkode: 047d4...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...