Gå til innhold

Havnet i en vond matspiral..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i behandling for traumer, men i sommer (siste fem ukene) har jeg vært mye alene og uten noen å snakke med. Jeg tror jeg derfor begynte å kontrollere mat og trening for å døyve unna alt det vonde som presser på. Bestandig tyr jeg til mat og trening. Sistnevnte har jeg mye glede av ellers. Nå, de siste to ukene har jeg nektet meg selv mer og mer. Jeg står opp klokken seks for å løpe hver morgen (ingen tegn til belastningsskader - enda) og om jeg orker også en liten styrkeøkt på kvelden. Holder meg unna sosiale sammenhenger om jeg blir for stresset pga mat. Spiser ikke noe med sukker i, og for lite mat. 

Jeg føler meg dum, fordi jeg på mange måter er klar over at dette ikke er bra, men likevel ikke klarer å slippe taket. Jeg spiser alt for få kalorier i forhold til aktivitet og merker at jeg er mye slapp og svimmel, med hodepine. Jeg skriver ned og planlegger neste dags måltidsplan til punkt og prikke. Samtidig merker jeg at jeg har så mye kontroll, at jeg ikke har det likevel. 

Jeg får lyst på is, men begynner å fortelle meg selv at jeg vil miste kontroll. At jeg ikke fortjener noe godt etc. 

Tidligere har jeg spist sunt, variert, trent 4-5x ukentlig og unnet meg «usunnheter» på fredag/lørdag om jeg har ønsket dette. 

Er det noen her med noen tips og råd til hvordan jeg skal kunne håndtere dette? :( 

Anonymkode: 344f5...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...