Gå til innhold

Hvorfor sier menn at kvinner baksnakker hverandre som om de ikke gjør det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ''Kvinner er så slemme mot hverandre! De baksnakker hverandre osv'' Men det er da mange som ikke gjør det også?

Er det bedre å være voldelige og aggressive mot hverandre da? Sånn som mange menn er ? Hvis de havner i konflikt, så er det ikke uvanlig at de tyr til vold.

snakker ikke mange menn dritt om kvinner som de synes er stygge? For meg høres det ut som det faktisk er veldig vanlig. Jeg kan ikke huske å ha blitt mobbet for utseendet fra kvinner, men jeg kan huske stygge kommentarer fra menn da jeg var yngre. Sånn ''Æsj, hun har kviser''.

Vet ikke... Liker ikke å  generalisere, men jeg kjenner meg ikke igjen dette ''Kvinner er så onde mot hverandre'' greiene som noen snakker om.

Det er klart at sjalusi kan få mennesker til å opptre irrasjonelt, men de fleste kvinner hater ikke hverandre som mange menn ser ut til å tro.

Anonymkode: 5a47e...b1a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte pris på dette innlegget. Du setter ord på ting jeg stadig tenker på selv når jeg hører om hvor jævlige jenter er mot hverandre.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i den beskrivelsen. Som deg opplevde jeg det motsatte da jeg gikk på skolen. Jentene var snille og greie og tok vare på hverandre, og slik jenteondskap de snakker om var veldig uvanlig.  Det var gutter som sørget for å henge merkelappen stygg eller feit på jenter. Alltid gutter.

Etter at jeg ble voksen har jeg stort sett jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser, og jeg kan skrive under på at menn baksnakker og slenger like mye om ikke mer dritt som kvinner. Når menn gjør det kalles det "rett fra levra-prat", gutteaktig humor, ærlige tilbakemeldinger og å ikke være konfliktsky, altså bare positive ting. Når kvinner gjør det samme kalles det drittkasting, baksnakking, sjalusi og bitching, altså bare negative ord. 

Jeg tror dette er noe som gjøres både bevisst og ubevisst både av enkeltpersoner og samfunnet. Det er noe som henger igjen etter en halv evighet med patriarkat, og som er så dypt befestet i folk at det er vanskelig å gjennomskue. Det er i klasse med det om at menn holder seg så mye bedre enn kvinner. Vi tror bare på det fordi vi har blitt hjernevasket til å tro det, men når vi åpner øynene og faktisk ser etter ser vi at det er en løgn skapt av menn for å gi menn fordeler.

Anonymkode: 7f4d2...999

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nøyaktig min erfaring også. Menn baksnakker, mobber og lager intriger i større grad enn kvinner. Jeg ble også mobbet på skolen, nesten gjennom hele barneskolen. Det ikke så ille på videregående, bortsett fra en enkelt episode. Alt, absolutt alt, utført av gutter. 

Anonymkode: 6699f...ed4

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner gjør nøyaktig det samme om menn.

Anonymkode: 3f787...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Menn baksnakker da ikke. Menn går ikke rundt og oppfører seg som kjerringer. I verste fall så kan menn slåss, men så er det over og så er menn venner igjen. Menn går da ikke rundt som bitre kjerringer og er sure for noe som skjedde for sju år siden. Kvinner, derimot... Kvinner kan baksnakke andre kvinner for at de har feil merke på skoene sine. Eller for andre bagateller.

Anonymkode: 840cf...9a9

Gjest ThotSlayer
Skrevet (endret)

Sosial vold er forsatt vold, og ja - menn gjør også det

Endret av ThotSlayer
Gjest Alkoholist
Skrevet

Jeg synes ikke at menn og kvinner er så forskjellige, ikke i voksen alder. Vi lever i 2019 nå, så dette burde snart være alminnelig kjent. Disse "menn mot kvinner" - diskusjonene som spesielt foregår her på kg er egentlig ganske gammeldagse. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn baksnakker da ikke. Menn går ikke rundt og oppfører seg som kjerringer. I verste fall så kan menn slåss, men så er det over og så er menn venner igjen. Menn går da ikke rundt som bitre kjerringer og er sure for noe som skjedde for sju år siden. Kvinner, derimot... Kvinner kan baksnakke andre kvinner for at de har feil merke på skoene sine. Eller for andre bagateller.

Dette er bare humbug. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Sinsiew skrev:

Dette er bare humbug. 

Det var en merkelig måte å skrive "fakta" på. Men jeg går ut ifra at det er dialekt.

Skrevet

fordi de gjør det veldig stille

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å joda. Menn baksnakker så visst de også. Det har jeg hørt utallige ganger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig menn har blitt verre etter at de begynte å bli opplært til å oppføre seg som kvinner, men i omgangskretsene jeg har hatt har kvinner alltid vært verre enn menn. Jeg kjenner ingen menn som driver på slik man ser i noen tråder på KG, og det er mye mindre av det på diskusjon.no. Jeg legger også merke til at noen kvinner sier de trives bedre der det er mange menn enn mange kvinner siden det er mindre intrigemakeri der.

Anonymkode: c6d40...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har det alltid vært. Menn baksnakker, mobber osv like mye som kvinner gjør. Spesielt det å latterliggjøre kvinner som er mindre heldige med utseendet er noe mange menn driver med.

Baksnakking har jeg også hørt mye av når jeg har jobbet på steder hvor det både jobber menn og kvinner.

Jeg jobbet også tidligere på en mannsdominert arbeidsplass og der kom det frem at en del følte seg mobbet når arbeidsplassen gjorde en anonym undersøkelse av arbeidsmiljøet. Så det at menn ikke reagerer på slike ting og hva nå enn enkelte menn alltid skal fremstille det som stemmer nok ikke alltid. En ting er hva man sier, men en annen ting er hva man faktisk tenker og opplever.

Tror ikke at menn er skånet fra å være jævlige mot hverandre og andre mennesker. Det er ofte sånn i tråder her inne, hvor man skal fremstille menn eller kvinner som mye mer jævlige, men tror både menn og kvinner er temmelig like der.

Anonymkode: 6f2c2...4ae

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jenter på ungdomsskolen kan være slemme mot hverandre, så jeg tror nok at det er der myten kommer fra, men voksne kvinner er ofte veldig greie med hverandre. Jeg har aldri hatt problemer med andre kvinner i voksen alder. Jeg syns det er ganske kjipt at man snakker om voksne kvinner som om de skulle vært fjortenåringer. Det er ganske respektløst. 

Endret av Chiyo
AnonymBruker
Skrevet
På 1.8.2019 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Nøyaktig min erfaring også. Menn baksnakker, mobber og lager intriger i større grad enn kvinner. Jeg ble også mobbet på skolen, nesten gjennom hele barneskolen. Det ikke så ille på videregående, bortsett fra en enkelt episode. Alt, absolutt alt, utført av gutter. 

Anonymkode: 6699f...ed4

Min erfaring og. Jeg synes menn er drama Queens når det kommer til sex. De takler jo ikke sex så hva er vitsen med å ha sex... 

Anonymkode: 20ab3...3a3

AnonymBruker
Skrevet
På 1.8.2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Bullshit 😂😂 jobber kun med menn og Gud kor bittre dere er for små ting. Ikkje engang saklig ting, menn kan oppriktig talt bli sure fordi andre jobber hardere enn dem eller er flinker enn dem 

Anonymkode: 39b20...f93

AnonymBruker
Skrevet

Men erfaring er at kvinner er veldig flinke til å ta vare på hverandre og verne om hverandre, i motsetning til hvordan menn ofte er. "kvinner er kvinner verst" er en ondsinnet myte. Menn er kvinner verst. 

Anonymkode: c6c1d...290

• Liker 1
Skrevet

Denne oppfatningen er da i hovedsak bygget på hva kvinner selv forteller menn? 

Skrevet

Jeg hører egentlig mer baksnakking om andre når jeg henger med mannlige venner enn kvinnelige, men det er min personlige sirkel da. Tror det varierer veldig uten at kjønn har så mye å si. Kommer mer an på personlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at hvis man forteller noen om ting man har overhørt om dem, så blir de faktisk irriterte (eller rett og slett fly forbanna!) på den som forteller dem om baksnakkingen!

I steden for å bli irriterte på de idiotene som kommer med humbug og løgn bak ryggen på andre, så blir de sure på budbringeren...

Anonymkode: b359f...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...