Gå til innhold

Hybelkaniner!!


Megan

Anbefalte innlegg

Jada folkens, her kommer den oh-så-etterlengtede HYBELKANIN-linken!!

Dette er et chatte sted for hybelkaniner, der de kan kommunisere med andre osv... :ler:

Nei, som sagt har jeg en stooor koloni her inne :oops: , som bare vokser og vokser. Dermed er spørsmålet- er en hybelkanins mening med livet bare å formere seg? Er de monogame? Tror hybelkanin-barendødeligheten er lav, iallefall, for med det tempo de sprer seg kan de snart lage sitt eget eh...bispedømme (var det enste jeg kunne komme på i farta!) :hoho:

Nei, men imorra kommer Mamma på besøk, og da blir det vel rene likvidasjonen av mine små venner... :cry:

Er spent på å høre om DERES små(?) leieboere under senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe...hybelkaniner ja, uff de formerer seg svært raskt. De har hvertfall sitt eget land under senga mi. Jeg vet hvem som er lederen også...det er den største, den mest hårete. Hehe...

Uff...men man kan jo ikke bare trenge seg inn på andres terrotorium, sp jeg må vel bare la dem være i fred? Eller hva sier du, Megan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Mitt hjem er en hybelkanin fri sone..liker jeg å tro,men de kommer seg inn hit alikavel..er på jakt hver dag noen dager flere ganger for dagen...er alltid noen som slipper unna....

Fyrer løs med allt fra jiff,gønnsepe,klorin,ayax.....støvsugeren står klar til jakt i skapet,den er min beste partner i jakten på hybelkaniner,neste på listen er min trofate mopp....

vaske bøtten trår også til med sin venn gulvkluten....vaske duker og fiber kluter hjelper meg i min evige jakt på disse fæle innvanderene,min største fryk hybelkaniner.....

Tar dem mens de er små,de må ikke få muligheten til å formere seg....må ta dem...må ta med....

river fren sofaen og andre møbler..får ikke starte koloni i mitt hjem....må ikke formere seg..må ta dem ....må ta dem....

Med såpe og klut jakter jeg ...min evige jakt på hybelkaniner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybelkaniner, støvtroll og sanddjevler må være i samme familie.

Hybelkaninene formerer seg fort, og de har et hemmelig kallesignal som gjør at noen alltid kommer unna støvsuger, såpe og vann. Disse gjenlevende kaninene sørger for å formere seg raskt igjen, slik at koloniene igjen blir store.

Hybelkaninene samarbeider med støvtrollene. Du ser sjelden et støvtroll, du ser oftest bare sporet av det som et grått lag på hyller og bord. Og støvtrollene er raske. Du tror du har fjernet sporet, men når du har lagt vekk støvkluten og ser bortover hylla, er det jammen spor igjen. Noen få ganger kan du se støvtrollene, men da må sollyset være riktig. De er utydelige i kanten, men de danser noenganger inne i stua mi i solstrimlen mellom persiennerillene.

Sanddjevene sørger for at det knaser av sand når du går. Også her er støvsugeren effektiv, men sanddjevelen ligger hele tiden på lur og drysser ny sand over støvsugde gulv, særlig i gangen.

Jeg har prøvd ulike taktikker - en stund prøvde jeg ignorering, men da hadde jeg tilslutt min egen lille ørken, og det ble så fullt av kaniner at noen truet med å flytte til naboen.

Og jeg har prøvd overraskelsesangrep med full styrke på støvsuger, moppen i vilt driv, og støvfilla dansende over hyllene.

Uansett ser det ut til at jeg vinner det enkelte slaget, men det ser ikke ut til at jeg vinner krigen....

Gode råd ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Rommet mitt er en faresone for de som er allergiske mot hybelkaniner, resten av huset er plettfritt, for det er det mamma som rydder/vasker. Rommet mitt har ikke blitt støvsugd på kanskje to uker, ei heller en støvklut har funnet veien inn dit. Hybelkaninene legger seg under klærne mine, og klamrer seg til dem. De liker visst kriker og kroker også. Men, tross alt, de og jeg har blitt noen gode venner.. Når mamma truer meg med å støvsuge, ser vi bare stygt på henne og går videre. Lenge leve hybelkaniner! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er best å la hybelkaninene være i fred. Selv om det ikke er dokumentert at hybelkaniner er voldelige, er det mulig at om de føler seg truet (ex av støvsugeren, moppen osv) kan de bli agressive. Kan derfor være lurt- dersom du absolutt MÅ fjerne dem- å alliere deg med en annen person som kan være back-up'en din dersom det verst tenkelige skulle skje.

Selv har jeg en teori om at hybelkaninene kommer fra en annen planet, og at de prøver å ta over jorda. :o

Viser bl.annet til et innlegg lenger opp der en snakker om allergi mot hybelkaniner- tror nok det heller dreier seg om hybelkaniner som prøver å forgifte oss...Da er det på tide at man svarer med kjemiske våpen (ex grønnsåpe)

Eller er jeg helt på jorde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Du er nok ikke HELT på jordet, men kanskje litt på vei... For du skjønner, de er ikke fra en annen planet. De har vært her fra tidenes morgen. De var de som fant Tellus, altså Jorden. De har bodd her helt fra dinosaurenes tid til og med. Da pleide de å gjemme seg i ørene på dinosaurene, og gjøre dem helt gale, helt til alle sammen begikk selvmord. Og da oppstod mennesket... De fant ut at de ville plage denne arten litt langsommere. Derfor gjemmer de seg i kriker og kroker. DERFOR hjelper det ikke å skrike til dem! Men vi er større.. Vi er sterkere... Vi kan fortsatt overleve. èn for alle, alle for en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett! Jeg prøver meg som oftest på bakholds angrep.venter lenge,til de har utviklet en stor koloni som til tider flyter rundt i rommet.Da tror de at jeg har gidd opp,der tar de skammelig feil!!!Plutselig en tirsdags kveld fyrer jeg frem støvsuger og kluter og går til angrep! har enda ikke klart å utrydde de helt,men føler jeg nærmer meg mer og mer hver gang!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastrerte mine hyblekaniner. (og det hjalp) Og dessuten så satte jeg inn annonse i aftenposten om gratis hybelkaniner. Skal si de ble revet vekk med en gang! Har beholdt to, kanina og rufus, og de er veldig flinke og holder seg for det meste bak døren i gangen. Ja, rufus er kastrert. Mine er svært sky for vann, såpe og støvsuger. De forsvinner hver gang jeg tar det fram, og kommer ikke tilbake før etter 2 dager.

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må da for all del IKKE bruke grønnsåpe eller andre vaskemidler. Hybelkaninene er noen små rusmisbrukere. De blir sååå fort avhengige av slikt! Jeg lover. Da blir de agressive, setter seg i forsvar. Forsøker du å fjerne dem, hopper de unna i en så stor fart at du nesten ikke ser hvor de havner igjen. Det er skummel! :-?

Rusmisbrukende hybelkaniner er ikke bra å ha i hus. Tenk deg om du skulle sitte over grønnsåpevannet i to timer! Hvordan blir de små hybelkaninene da? De blir SPINNVILLE! IKKE GJØR DET!

De blir avhengige, de formerer seg raskere, og verst av alt - de dør ikke! Jeg blir gal... :roll:

Har gitt opp! Det finnes ikke håp lenger... Hjelp meg før jeg blir angrepet her!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hybelkaniner er dessuten svært nysgjerrige- har dere merket hvordan de alltid kommer fram for å hilse på eventuelle gjester man måtte ha på besøk? Da tyter de fram for å hilse på...

Ellers er det bare 3 timer til Mamma kommer på besøk her. Hun er en slags hybelkaninenes Ghostbuster, så spørs om ikke hybelkaninene blir midlertidig utryddet her. Desverre trives de godt her, så spørs om de ikke snart vil komme tilbake- større, sterkere og mer hårete enn noensinne! :-?

Må si at teorien om at de har vært her fra tidenes morgen virker ganske så sannsynlig når man tenker seg om! Jeg studerer arkeologi, så kanskje jeg skal lansere dette som teori om noen år? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg sitter her, omringet av hubelkaniner. De ser på meg med det stygge blikket dere alle kjenner så godt, og formerer seg. Jeg snur meg og ser en kjempestor en. Kongen, som blir til kongen og dronningen etter at han nok en gang har formert seg. Det ser ut som om han vil drepe meg. Men jeg tar moppen og skyter han ned. Det virket for denne gang, men hva skal jeg gjøre neste gang Kongen vil ta meg?

Men en ting er da positivt med kaninhybler(etter at de har dekket hele golvet, må jeg si) er jo at vi ikke trenger investere i golvtepper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...