Gå til innhold

Matboks og drikkeflaske til bhg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken matboks og hvilken type drikkeflaske anbefaler du til barnehagestart for en ettåring? 

Hilsen førstegangsmamma som syntes det er altfor mange valg 😝

Anonymkode: 9dafa...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Contigo eller camelback drikkeflaske.

En ikke alt for stor matboks med mulighet for flere rom. Vi har et par som er alt (!!) for store. De tar stor plass i sekken og har plass til langt mer mat enn ungen spiser. Ser Rice har noen fine med «skillevegg» som kan flyttes. Da er det plass til brødskiver på ene siden av «skilleveggen» og feks biter av frukt/grønt på andre siden.

Anonymkode: b724a...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å finne en matboks som barnet klarer å åpne selv, er det topp, men ikke et must. Toåringer elsker som regel å klare selv, ettåringer bryr seg ikke så mye ennå. 

Vannflaska anbefaler jeg også Cameback. Nå, er de ikke perfekte. Tungt for de minste å åpne selv, også tygger de i stykker den gummidelen, og den er vanskelig å få kjøpt nytt. Men det er alikevel de flaskene som varte lengst hos oss.

Skjønner meg ikke på de Sistema-matboksene heller, de er for store for bhg barna, vanskelig å åpne. 

Anonymkode: 4edde...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du klarer å finne en matboks som barnet klarer å åpne selv, er det topp, men ikke et must. Toåringer elsker som regel å klare selv, ettåringer bryr seg ikke så mye ennå. 

Vannflaska anbefaler jeg også Cameback. Nå, er de ikke perfekte. Tungt for de minste å åpne selv, også tygger de i stykker den gummidelen, og den er vanskelig å få kjøpt nytt. Men det er alikevel de flaskene som varte lengst hos oss.

Skjønner meg ikke på de Sistema-matboksene heller, de er for store for bhg barna, vanskelig å åpne. 

Anonymkode: 4edde...fe4

Ja, det er de sistema-matboksene vi har som er alt for store! Ble anbefalt de før bhg-start, men har knapt brukt de. Klumpete og vanskelig å åpne, og havner ofte opp ned. Sikkert fine til eldre barn :)

Vi kjøper nye tuter og sugerør på Kitchen, de har ofte kampanje på «alt fra camelback -40%» eller lignende tilbud.

Anonymkode: b724a...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistema har et utall ulike matbokser da, de fleste finner noe som passer sine behov der. 

De jeg likte best, var helt vanlige barnematbokser med motiv fra f.eks Disney ofte kjøpt på lekebutikker.

Anonymkode: 45813...eb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker helt vanlige plastbokser fra clas... ikke noe motiver eller fancy farger. Han bryr seg ikke foreløpig, nyter det så lenge det varer.

Anonymkode: 17c8b...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favorittmatboksen til toåringen er kjøpt på Europris til 10kr. Min favoritt er av et dyrere merke, med forbokstaven hennes, men det bryr hun seg lite om. Av flasker liker vi best avent sine (de som selges på kiwi, coop osv med sugerør) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Sistema sine matbokser, men ikke drikkeflaskene derfra.

 

Anonymkode: 69936...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupperware sine matbokser!

Anonymkode: 8720d...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på du trenger matboks? Vi får alle måltider, så må bare sende med flaske. Fornøyd med camelbackflaske med navn på og tupperware. 

Vi har mange matbokser fra sistema, og ulike matoppbevaringsbokser fra ikea/europris/clas. Ungene har aldri klaget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig glad i en sistema matboks fra Obs med små rom og lite beger med lokk. Enkelt for minsten å åpne den. Camelback drikkeflaske. Har to av hver slik at det blir vasket og med i bhg annehver dag

Anonymkode: 9fb6e...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre har alltid hatt Sistema matbokser og de er de klart beste av alt vi har prøvd. De finnes i alle slags typer og størrelser så det er enkelt å finne en som passer deres behov. De eldste har vi hatt i 7-8 år og de er fremdeles like fine.  Av drikkeflasker liker jeg Camelbak til barnehagebarn (greit å kjøpe ekstra tuter, de blir gjerne tygget i stykker etterhvert) og Sistema Tritan til skolebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistema Lunch Cube 1,4 l er min store favoritt til barnehagebarn. Et stort rom til brødskiver o.l og to andre mindre rom til frukt/grønt/diverse. Rommer ikke yoghurtbeger, men får plass til drikkeyoghurt ala Danonino. Den er nok litt hard å åpne selv for en ettåring, men større barn fikser det greit.
Av drikkeflasker foretrekker vi Camelbak sine 0,4 l-flasker i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor mye mat som trengs, og hva slags mat du sender med. 

Jeg liker matboksene fra blafre. Her bruker vi både den «vanlige» størrelsen i metall, også har vi en litt større firkanta i plast, med tre rom. Hvilken vi bruker avhenger av hvor mye som skal med. Vi må sende nok mat til to måltider hvis frokosten må spises i barnehagen. 

De der traktorene og uglene er veldig fine, men litt upraktiske. 

Anonymkode: 7a634...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt blafre sine koffertmatbokser og drikkeflaske i metall. Må ha med mat til alle måltider. Minste på 2 år klarte fint å åpne. Drikkeflasken holder drikken kald og kjøpte drikketut utenom. Finnes sugerør man kan kjøpe utenom. Av og til får de varmmat på mattermos i metall fra biltema i barnestørrelse. 

Anonymkode: ba50a...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matboks og drikkeflakse fra Sparkjøp. Kostet 50 tilsammen eller noe. Har d3 isnge år 

Anonymkode: 25235...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/1/2019 at 2:24 AM, AnonymBruker said:

Har nå brukt blafre sine koffertmatbokser og drikkeflaske i metall. Må ha med mat til alle måltider. Minste på 2 år klarte fint å åpne. Drikkeflasken holder drikken kald og kjøpte drikketut utenom. Finnes sugerør man kan kjøpe utenom. Av og til får de varmmat på mattermos i metall fra biltema i barnestørrelse. 

Anonymkode: ba50a...954

Kjøpt fra Blafre vi også nå, de er fine. Vil ha alu til may, ikke plast, så blafte hadde mye fint. Elsker flaskene deres! Vannet blir ofte stående i flaskene ila dagen, greit at det ikke er plast syns jeg.

Anonymkode: 2303c...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...