Gå til innhold

Hennes problemer på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir utslitt.

Har en veninne som sender ekstremt lange meldinger. Hun må sende flere, fordi hun har nådd max antall bokstaver. Derfor får jeg minst 4 fulle setninger etter hverandre.

På meldingene står det om alle detaljer om problemer i forholdet hennes med samboeren sin. Hun skriver virkelig alt.. En setning han sa som såret og hvor mye det såret. Dette er tydelig ett forhold med dårlig kommunikasjon og dårlig forståelse for hverandre.

Det er snakk om små detaljer, ikke noe store problemer. De har ingen barn. Men eksempel på ett problem kan være at han ikke sa hun var fin i sin kjole eller at han sa hun ikke kledde en lue som hun prøvde i butikken. Virkelig bagatell problemer.

Tidligere har jeg gitt drøssevis av råd og det ble bare til enda flere meldinger og enda mer problemer.  Jeg må slutte å gi så mye råd, for det tapper meg for energi. 

Jeg har også en samboer og vi har såklart også en del små problemer. Men dette er noe jeg og han ordner opp i selv. Jeg har mye å tenke på selv og jeg har ikke energi til å fikse opp i alle problemer til andre.

Skal jeg bare svare kort og ikke bruke all min energi på hennes problemer?

Jeg er en veldig snill person som ønsker å hjelpe og gi råd. Men jeg må nesten tenke på meg selv også.. For dette er veldig mye...

Nå skal jeg treffe henne snart, og er litt redd for at det kun blir snakk om problemene hennes og at jeg blir utslitt etter å ha vært med henne.

Hvordan skal jeg klare dette? Vil ikke avvise henne heller...

Hun har dårlig selvtilitt og kan reagere veldig lett på ting.

 

 

Anonymkode: 06653...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere møtes kan dere snakke litt om hennes problemer, men blir det kun fokus på det så si "kanskje vi burde bytte tema litt og snakke om litt andre ting ?"

Ellers fremover svar kort og enkelt. Og av og til la det gå litt tid før du svarer. 

Anonymkode: 5fe53...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hadde en slik venninne i presvis, orket ikke mer tilslutt enda jeg er veldig tålmodig av meg 

Anonymkode: 50657...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...