Gå til innhold

HTH VS. IKEA kjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er interessert i å høre andres erfaringer med kjøkken fra HTH og IKEA. Jeg har funnet ett hos hver som jeg liker, men klarer ikke bestemme meg...

På forhånd takk!

Anonymkode: cb58d...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt begge deler, og opplever ikke noen vesentlig kvalitetsforskjell. Det som derimot er forskjellig, er prisen, og , slik jeg ser det, utvalget av smarte løsninger. Der kommer IKEA mye bedre ut. Jeg har også hatt feil på kjøkken fra begge produsenter, og IKEA sin oppfølging var betraktelig bedre enn HTH sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HTH og ser ingen fordeler (men har heller ikke oppdaget ulemper).

Ville valgt ikea hvis jeg selv hadde valget..

Anonymkode: f1ed9...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/30/2019 at 6:56 PM, AnonymBruker said:

Er interessert i å høre andres erfaringer med kjøkken fra HTH og IKEA. Jeg har funnet ett hos hver som jeg liker, men klarer ikke bestemme meg...

På forhånd takk!

Anonymkode: cb58d...94b

Begge har store produkt utvalg og priser. Du må faktisk si mer om hvilken produkter du vurdere.

Om vi skakker ikke om heltre, fins det ikke så mye forskell i praksis mellom skrogene. Om det er det, med enkle tiltak kan man sikre at de festes ganske bra og stødige. 

 

Uansett hvilken merke bruke det fleste samme eller lik beslag fra BLUM som er ganske bra:

https://www.blum.com/no/en/ideas/cabinet-solutions-6grid/

 

Men frontene er noe annet mer utsatt for slitasje og . vann og der ligger egentlig forskjeller.

Personlige ville jeg også vurderte KVIK, da de tegner kjøkkenet til deg  - gratis/inkludert i prisen  - og ofte kjører tilbud med priser betydelige lavere enn IKEA. 

Anonymkode: 694fe...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Er interessert i å høre andres erfaringer med kjøkken fra HTH og IKEA. Jeg har funnet ett hos hver som jeg liker, men klarer ikke bestemme meg...

På forhånd takk!

Anonymkode: cb58d...94b

IKEA er alltid et trygt valg. Det virker som de har litt bedre utvalg enn HTH?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea har god kvalitet på skrogene sine. Men mindre utvalg av dører og benkeplater. Og ymse kvalitet på hvitevarer. Derfor velger mange kjøkkenskap fra ikea, men dører og benkeplater en annen plass, og hvitevarer tredje plass. 

Men kjøkkenskapene til ikea har ikke like mange «fancy» løsninger som andre leverandører. Som her demonstrert hos Sigdal, høyskapene med uttrekk. Overskap med flap-system. Hjørneskap med Le mans-løsning. Åpne hyller i alle mulige størrelser. Tallerkenhylle. https://www.sigdal.com/kjokken/tilbehor-kjokken/skaplosninger/ 

Men det blir jo prisforskjell. Hele kjøkkenet fra Ikea = billigst. Ikea kjøkkenskap, og dører pluss hvitevarer pluss benkeplate en annen plass = litt dyrere, bedre kvalitet, mye bedre utseende. Men kanskje fortsatt billigere enn HTH og Sigdal. Kvik og Epoq blir noe midt imellom. Vil nevne at Epoq = begrenset utvalg av Norema kjøkken. Man kan altså  supplere med ekstra fancy deler fra Norema og de vil passe. Men det er jo også mer jobb å sette kjøkken sammen som et puslespill fra forskjellige leverandører. 

Anonymkode: a0d22...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...