Gå til innhold

Noen som går til kiropraktor her ?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har noen skader som jeg trenger behandlig for , men har altså ikke opplevet å få det , bortsett fra hos en kiropraktor som er på ferie , så blir noen uker før jeg skal der igjen.  Men den første behandligen virket lovende , fikk faktisk fysisk behandlig i form av å massere og prøve å løse opp stram muskulatur, og noen øvelser jeg skal gjøre noen ganger om dagen til jeg har time igjen.

MEN det virker ikke for meg som at kiropraktorer her til lands har noen helhetlig kunnskap om kropp . Ikke leger heller egentlig , føler det bare snakk om å medisinere bort symptomer...

Har du opplevet å få undersøkt og justert hele kroppen , altså nakke, rygg, bekken, knær og ankler i dine besøk hos kiropraktor ??
Og i så fall,  hvilken del av landet bor du i  ?

Jeg holder til i  Bergen :)

Endret av Fjelltopp
Tilleggsopplysning
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første gangen var det full undersøkelse og røntgen samt samtale med meg. Min kiropraktor har veldig god kunnskap om kropp. Bor på Østlandet. 

Anonymkode: d57ca...732

• Liker 1
Skrevet

Forskere er bare mennesker de også, og ofte veldig grådige . Så å stole på alt "forskere" kommer med er idioti.
Kiroprakti er seriøse greier , det samme er akupunktur og fotsoneterapi.
Trist at du er så begrenset i tankegangen din at du så bastant sier at det er tull..

Skrevet

Oslo her.

Nappa bikkja opp i fanget, når han gikk forbi godstolen, for trøst, -2 dager før jeg skulle bære ut kista til pappa.

BANG sa det i ryggen... ...

Hastetime hos en lokal en jeg aldri hadde vært hos før, -dagen etter. ... -Venterommet var fullt. Tatt inn før køen, fikset problemet på plass, -og sa. ... -Når er begravelsen i morgen...

-Jeg kan være der, og fikse ryggen din da, så du kan bære ut pappaen din, -jeg driter i hvor mange timer jeg må avlyse... 

Jeg hadde aldri sett fyren før... ... -DET FINNES KULE FOLK ENNÅ ... :tommelopp:

a,

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Oslo her.

Nappa bikkja opp i fanget, når han gikk forbi godstolen, for trøst, -2 dager før jeg skulle bære ut kista til pappa.

BANG sa det i ryggen... ...

Hastetime hos en lokal en jeg aldri hadde vært hos før, -dagen etter. ... -Venterommet var fullt. Tatt inn før køen, fikset problemet på plass, -og sa. ... -Når er begravelsen i morgen...

-Jeg kan være der, og fikse ryggen din da, så du kan bære ut pappaen din, -jeg driter i hvor mange timer jeg må avlyse... 

Jeg hadde aldri sett fyren før... ... -DET FINNES KULE FOLK ENNÅ ... :tommelopp:

a,

Beklager tapet av fin far, det var fryktelig trist 😔

Men glad for å høre om opplevelsen din hos den kiropraktoren :) Er også glad for at det finnes gode hjelpsomme mennesker fremdeles ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Innlandet her. Har gått hos min kiropraktor i snart to år, nå er jeg på vedlikeholdsbehandling hver 3 måned eller ved behov.

Grundig førstegangsundersøkelse med røntgen og samtale. Min kiropraktor er veldig dyktig og har veldig gode kunnskaper om kroppen. Kjempekoselig er han også. Han kunne fint ha gjort som kiropraktoren Sliten&kjørt52 snakker om lengre opp her.

Anonymkode: 8808e...67f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innlandet her. Har gått hos min kiropraktor i snart to år, nå er jeg på vedlikeholdsbehandling hver 3 måned eller ved behov.

Grundig førstegangsundersøkelse med røntgen og samtale. Min kiropraktor er veldig dyktig og har veldig gode kunnskaper om kroppen. Kjempekoselig er han også. Han kunne fint ha gjort som kiropraktoren Sliten&kjørt52 snakker om lengre opp her.

Anonymkode: 8808e...67f

Så flott å lese 😄  Det er vel bare meg som har vært uheldig til nå.  Godt at du har fått hjelpen du trengte  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært hos kiropraktor noen ganger pga stramhet, funket med en gang etterpå men pga angst strammer jeg kroppen hele tiden så for meg blir det for dyrt å gå til kiropraktor hver gang. 

Anonymkode: 3f600...dbe

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet
12 minutter siden, Fjelltopp skrev:

Forskere er bare mennesker de også, og ofte veldig grådige . Så å stole på alt "forskere" kommer med er idioti.
Kiroprakti er seriøse greier , det samme er akupunktur og fotsoneterapi.
Trist at du er så begrenset i tankegangen din at du så bastant sier at det er tull..

Det som er trist er at folk fortsetter å bruke penger på "behandling" som vi ikke har noen god dokumentasjon på at fungerer, bare personlige anekdoter. 

Som om jeg skulle sagt at røyking ikke er farlig fordi en slektning røyket i femti år uten å få noen helseproblemer. Anekdoter er ikke verdt noen ting. 

Skrevet
Akkurat nå, Guile skrev:

Det som er trist er at folk fortsetter å bruke penger på "behandling" som vi ikke har noen god dokumentasjon på at fungerer, bare personlige anekdoter. 

Som om jeg skulle sagt at røyking ikke er farlig fordi en slektning røyket i femti år uten å få noen helseproblemer. Anekdoter er ikke verdt noen ting. 

Det der er en helt annen diskusjon og vi to kommer ikke til å bli enig.
Jeg syns personlige erfaringer er bedre enn forskningsdokumentasjon. Jeg tror folk vet hva de snakker om og hvordan de føler seg før og etter en skikkelig behandling.
Jeg tror folk har en intuetiv viten om hva dem trenger , og det er klart at  legemiddelindustien ikke vil at folk skal bli frisk uten medisiner , for da taper de enorme summer..
Jeg mener det er naivt i dag , og tro at menneskers ve og vel er det som står i hovedsete til de styrende maktinnehaverne..

Er du veldig ung ?  Kanskje du ikke har opplevet kroppslige skader som hemmer deg i hverdagslivet ?

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Fjelltopp skrev:
38 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Oslo her.

Beklager tapet av fin far, det var fryktelig trist 😔

Serr, takk. ...

-Pappa så meg i æua, -da den feige kreft¨legen¨ -etter 20 minutter klarte å gjøre det klart att hu ikke kunne gjøre mer...

Da han sa, -DA vil jeg det skal gå så fort, -og smertefritt som mulig. -Jeg ga seff ett lite nikk...

Jeg slapp den jobben, -snille og flinke sykepleieren på sK. Palleativ avd. fikset det.

-Fulgte seff med. 

a.

• Liker 1
Gjest Optimo
Skrevet (endret)
45 minutter siden, Fjelltopp skrev:

Det der er en helt annen diskusjon og vi to kommer ikke til å bli enig.
Jeg syns personlige erfaringer er bedre enn forskningsdokumentasjon. Jeg tror folk vet hva de snakker om og hvordan de føler seg før og etter en skikkelig behandling.
Jeg tror folk har en intuetiv viten om hva dem trenger , og det er klart at  legemiddelindustien ikke vil at folk skal bli frisk uten medisiner , for da taper de enorme summer..
Jeg mener det er naivt i dag , og tro at menneskers ve og vel er det som står i hovedsete til de styrende maktinnehaverne..

Er du veldig ung ?  Kanskje du ikke har opplevet kroppslige skader som hemmer deg i hverdagslivet ?

Glem det 

Endret av Guile
For mye personlig informasjon
Skrevet
3 minutter siden, Guile skrev:

Glem det 

Ok :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reagerer på at de tar røntgen..... Jobber som innen radiologi og ser så mange RÆVA bilder tatt av kiropraktorer, med dårlig kollimering, HØY unødvendig stråling og dårlig projiseringer. HUFF. De skulle ikke hatt lov å ta røntgen. Det bør de absolutt overlate til RADIOGRAFER som har bachelor i bildediagnostikk og strålehygiene.

Anonymkode: 3d028...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...