AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Jeg er ofte i våre naboland, og jeg elsker disse surdeigs brødene med rug og fullkorn de selger i mange varianter. Hvorfor selges ikke disse i Norge? I Sverige finnes surdeigsbrød også som knekkebrøds variant. Nydelige. Anonymkode: c771b...a62
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 De finnes, som oftest hos små, lokale bakerier. Anonymkode: d63b5...592
Brunhilde Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Jeg syns det danske rugbrødet se selger på Rema1000 er veldig godt. Det får også bra resultat i tester.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 Tror ikke du ser godt nok etter, for jeg finner surdeigsbrød hos begge bakerne jeg handler fra her hjemme (koster ikke mer å kjøpe brød hos baker enn i butikken). Bor du innen rekkevidde til Colonialen i Bergen så selger også de knallgode surdeigsbrød. Eller du kan bake selv. Anonymkode: 6de45...fce 1
Antoinette Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Mitt lokale bakeri lager deilig surdeigsbrød og har gjort det i flere år. Tror det er TS som ikke leter godt nok. 1
Jytte Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 De har surdeigsbrød på Meny, i alle fall i mine to "faste" butikker. I Oslo.
Beskjeden Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere!
Jytte Skrevet 2. august 2019 #8 Skrevet 2. august 2019 44 minutter siden, Beskjeden skrev: Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere! Surdeigsbrød hos Meny er vanskelig å oppdage, man må lese det med liten skrift. Men vet ikke om alle butikkene fører det samme (Meny), vet bare at man kan be butikken bestille inn. Surdeig-brød skal visst være bra for magen og smaker bedre (mener den lyse varianten, den mørke er også ok).
Beskjeden Skrevet 2. august 2019 #9 Skrevet 2. august 2019 2 timer siden, Jytte skrev: Surdeigsbrød hos Meny er vanskelig å oppdage, man må lese det med liten skrift. Men vet ikke om alle butikkene fører det samme (Meny), vet bare at man kan be butikken bestille inn. Surdeig-brød skal visst være bra for magen og smaker bedre (mener den lyse varianten, den mørke er også ok). Men er ikke alle som bor i nærheten av en Menybutikk🤷♀️. Jeg må bake det selv, om jeg vil ha surdeigsbrød!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #10 Skrevet 2. august 2019 3 timer siden, Beskjeden skrev: Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere! Rema 100 finnes over hele landet, og de selger surderigsbrød. Å bake selv går faktisk også veldig fint. Anonymkode: 6de45...fce 1
Antoinette Skrevet 4. august 2019 #11 Skrevet 4. august 2019 (endret) På 2.8.2019 den 10.02, Beskjeden skrev: Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere! Da setter man en surdeigskultur og baker selv. Jeg har flere venner som bor i disktriktene og flere av dem er rågode på brødbaking nettopp pga. at gode brød ikke er å få tak i. Endret 4. august 2019 av Antoinette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå