AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Er det mulig å gå opp i vekt i en periode hvor man samtidig trener utholdenhet? Jeg driver med langdistanseløp og sykling, og er med i en del konkurranser (uformelt). Ønsker derfor å kunne trene utholdenhet, men vil også gå opp i vekt (ca. 5 kg). Skjønner jo at jeg må spise enda mer hvis jeg skal trene samtidig, men er det snakk om veldig mye mer slik at det blir vanskelig for en "vanlig" person? Trener normalt 6 dager i uka, med økter på 40-50 minutter med moderat intensitet. Trener også styrke, siden det er viktig ved vektoppgang. Noen andre tips? Anonymkode: 5f0ab...08e
_Pixiedust_ Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Ja det er selvsagt mulig. La oss si at du forbrenner 5-600 kcal per trening. Hvis du er i kaloribalanse når du IKKE trener, så må du spise 5-600 ekstra kcal for å holde vekta, og ytterligere mer for å gå opp i vekt. Så kommer det jo an på hvor fort du vil opp i vekt. 7500 kcal i overskudd gir ca 1 kg vektoppgang. Dette er ikke helt eksakte tall da oppgang i muskler også vil være aktuelt når du trener styrke. En typisk middag for meg er mellom 400-600 kcal. Du må sette deg inn i hvor mye kcal ulik mat inneholder og spise deretter. Evt. Bare spis mer enn du pleier og se hvor mye det utgjør ved å veie deg regelmessig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå