Gå til innhold

Beste bærbare til studie ved universitet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen gode tips? 

Har per idag en MacBook som er klar for pensjonisttilværelsen. Usikker på om man bør gå for Apple eller en «vanlig» PC 😆

Anonymkode: ae38d...642

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har MacBook Pro, men jeg det er mange studenter som har MacBook Air eller andre lette laptoper. Om du skal bruke den til studier, så finnes det mange til en billig penge, og du behøver absolutt ikke noe dyrt som MacBook Pro (min kosta 13.000). Jeg tenker at vekt er veldig viktig her. Du skal ha den med deg hver dag, så da bør du ha noe lett, og noe som ikke bråker ( alle egrer seg over studenter med bråkete laptop på seminar eller forelesning). Min Pro lager ikke en lyd vanligvis, den lager lyd en sjelden gang hvis den jobber skikkelig. 

Anonymkode: 5ab95...6fe

Skrevet

Sjekk litt med studiestedet. Kanskje det er programmer eller systemer som fungerer best på enten pc eller Mac? Hva anbefaler de? 

Vi bruker noen lærebøker som har alle eksempler gjort med pc-versjon. Lærerne har også PCer, så selv om det fungerer på Mac må elevene finne ut mer av det selv. 

Skrevet

Sjekk også om du skal kjøre tyngre program som trenger mer kraft/minne enn det de rimeligste maskinene har

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du skal studere. På jus og nhh er det mac de fleste har. Selv om på nhh er det programmer en må ha som krever windows (i hvert fall da jeg gikk der), så da måtte en ha windows på mac, med pålogging og begrenset antall lisenser og styr. Der ville jeg heller hatt pc, selv om jeg egentlig foretrekker mac. Vil tro alt av matte/ingeniør/data er vedre med pc. Er det humaniora/jus/lærer div skrivestudier som ikke krever programmer kan du fint ha mac.

Anonymkode: 4a8ea...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte ingeniørstudier og var avhengig av en del tegneprogram og programmeringsprogram (er det et ord?😂) og de med Mac sleit med å få de riktige programmene. Jeg hadde en Lenovo laptop. Ville sjekket med studiestedet om de anbefaler det ene foran det andre.

Anonymkode: 13f4c...454

AnonymBruker
Skrevet

Sosialantropologi 

Anonymkode: ae38d...642

AnonymBruker
Skrevet

Det har pleid å være greiest med PC, men som andre sier.  sjekk studiestedet

Anonymkode: 753e3...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...