Alterna Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Når kan jeg starte med p-piller? det står at de må taes første mensdag, men nå aner jeg ikke når mensen kommer. Kan jeg bare begynne med de likevel?
*CHOUCHOU* Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Det spiller ingen rolle om du vet nar den kommer eller ikke. Förste pille skal taes pa förste blödningsdag. Uansett nar den er.
Alterna Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2005 kan det gå galt om jeg starter plutseli gnå?
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 Jeg begynte sånn ca 3 uker før jeg fikk mensen første ganga jeg begynte på pilla og gikk flottings det ble ikke gravid, men uopplyst jeg var, trodde jeg at jeg var det siden ingen hadde sagt mensen kom på de hvite pillene (trionetta dette her)
Malama Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 Du kan begynne midt i syklusen også, men da er de ikke sikker før etter 14 dager, i motsetning til om du begynner 1. mensdag, da er de sikre fra 1. dag. Er det et stort problem å bare ha dem liggende til mensen kommer? Ta første pille den dagen den kommer? Uansett, les pakningsvedlegget, der pleier slike ting å stå.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Du kan begynne midt i syklusen også, men da er de ikke sikker før etter 14 dager, i motsetning til om du begynner 1. mensdag, da er de sikre fra 1. dag. Er det et stort problem å bare ha dem liggende til mensen kommer? Ta første pille den dagen den kommer? Uansett, les pakningsvedlegget, der pleier slike ting å stå. 14? Trodde det var 8 jeg, men mulig vi bruker forskjellige da :klø:
Malama Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Mulig det kan viariere med ulike merker ja, men alle jeg har hørt om operer med 2 uker, altså 14 dager.
Alterna Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2005 Hm, oki! Noen som bruker Jasmin og vet hvordan de er? Er de greie å bruke?
Gjest Seleena Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 Hm, oki! Noen som bruker Jasmin og vet hvordan de er? Er de greie å bruke? Hei på deg. Jeg bruker yasmin og er kjempefornøyd! Eg syntes de er veldig greie å bruke. Det står i bruksanvisning at du skal ta første pille på første blødningsdag. Det står ingenting om å kunne ta i midten av to blødningsperioder, men det har jeg gjort denne gangen. (Spørr legen din om dette!) Vet ikke om det er helt rett. Bare spørr mer!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Man skal jo ta første dagen i menstruasjon, men skal man ta piller hele den første uken? Eller skal man bare ta første dagen, så ta pille 2 etter sju dager? (Har et slag som det ikke er sukkerpiller på). Jeg tenker bare på første gangen, senere skal det være opphold, men skjønner ikke det med å starte med første pille i menstruasjonen.
Athene Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Her var det mange som surret mye. Du kan begynne når som helst, men må bruke tilleggsprevansjon en uke. Du kan også oppleve litt ekstra ubehag, og mellomblødninger, da p-pillene ikke tar over i "normal syklus" for å si det enkelt. TS - les pakningsvedlegget godt, og sørg for at du forstår det som står der. Og dersom du har spørsmål av denne typen bør du kontakte legen, og ikke stille spørsmålet på et forum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå