Gå til innhold

Venninnene mine forlot meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde to venninner gjennom 15 år. En dag fikk jeg en SMS uten at det skjedde noe om at ene var lei av meg som person og hun sa hadet bra. Hun sletta meg og blokkerte meg på Facebook og på mobil. Dette fikk jeg vite ett halv år senere. Hun andre venninnen svarte heller ikke på meldinger fra meg samtidig med hun andre venninna. Jeg ble utestengt og utstøtt sånn helt av det blå.

Er det normalt at jeg ett år senere savner de to venninnene mine? Selv om de oppførte seg sånn på slutten.

 Vi er alle rundt 40 år. Så det er ikke bare barn og ungdom som oppfører seg sånn. Mobbing foregår også i voksen alder.

Anonymkode: 95415...415

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😢 så idiotisk av voksne kvinner å oppføre seg sånn.

Anonymkode: 4d473...c02

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres mer enn merkelig ut.  Er du sikker på at det ikke har vært en eller annen konflikt tidligere? Det kan jo være noe disse to damene har reagert sterkt på som du ikke har tenkt over.  Jeg tenker at det er ikke normalt å sende en sånn SMS ut av det blå, noe må ha skjedd. 

Hvis det virkelig ikke er skjedd noe, så synes jeg du skal heve deg over det og fortsette ditt liv som normalt.  Det er ikke noe tap for deg å miste to venninner som ikke engang tar seg bryet med å fortelle deg hva som er galt. Sånne venninner klarer man seg uten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Hvor gode venninner var dere? Kan du ha irritert dem eller noe? Har du slitt med sosiale relasjoner? 

Anonymkode: e2dbb...2a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Tenker at denne historien må ha flere sider. Voksne damer driver ikke å sletter gamle venninner på fb uten en god grunn. Hva er det du ikke forteller oss?

Mener ikke å være ufin mot deg, og skjønner at dette må være vondt, men får ikke denne historien til å stemme😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en person som har blitt "slått opp med" av flere langvarige venninner i voksen alder. Hun er manipulerende og pushy, men har sin egen virkelighetsforståelse hvor hun bare er snill og god alltid. Alle som har kommet seg ut av livet hennes har i følge henne gjort det på helt forferdelige måter helt ut av det blå. Det er umulig å være venner med henne, for hun skal alltid snakke om eget liv, og egen virkelighetsforståelse, og blir sint om noen sier seg uenig. Å si fra at man ikke ønsker kontakt og kanskje forklare hvorfor er ikke mobbing, det er vel heller en ærlig og redelig måte å gjøre det på når et vennskap ikke fungerer. Heller enn å bare trekke seg unna eller unnskylde seg med løgner. 

 

Anonymkode: 0f4b2...0f4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjedde ingenting nei. Jeg aner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 95415...415

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde ingenting nei. Jeg aner ikke hvorfor. 

Anonymkode: 95415...415

Da lever du i en drømmeverden hvis du mener det ikke er en årsak til det. 

Er du et bygdedyr, har du diagnoser, har du et selvstendig liv, er du kun opptatt av deg selv når du prater med andre.. 

Anonymkode: 8e907...cce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene mine sa ingenting om hvorfor så jeg aner ikke. Må være noe jeg har gjort som jeg ikke vet selv siden de begge bestemte seg om å utfryse meg samtidig.

Men er det rart at jeg savner dem? Jeg savner dem sånn.

Anonymkode: 95415...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lever du i en drømmeverden hvis du mener det ikke er en årsak til det. 

Er du et bygdedyr, har du diagnoser, har du et selvstendig liv, er du kun opptatt av deg selv når du prater med andre.. 

Anonymkode: 8e907...cce

Så hvis ts er et "bydyr" så er det annerledes? Diagnoser? Skal det være årsak til å kutte noen ut? Diagnoser er på papiret, man er samme person! Sistnevnte kan jeg være enig i

Anonymkode: e2dbb...2a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Venninnene mine sa ingenting om hvorfor så jeg aner ikke. Må være noe jeg har gjort som jeg ikke vet selv siden de begge bestemte seg om å utfryse meg samtidig.

Men er det rart at jeg savner dem? Jeg savner dem sånn.

Anonymkode: 95415...415

Hva har du dere gjort i det siste, da?

Den der "Men er det rart at....." virker bare som du prøver å vri fokus over på det igjen og ikke vil snakke om noe annet.

Jeg tror du selv har en anelse om hva som kan være årsaken.

Anonymkode: bd2c6...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre! Men det må jo finnes en forklaring? Mener du at du har selvinnsikt nok til å kunne si at det ikke har noe med deg å gjøre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Samme faen vel hvorfor, det er da like leit for Ts sin del uansett. Hun er lei seg og aner kkke hvorfor. Noen damer er råkjipe. Holder at den ene venninna ville ha den andre for seg selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree

Det er normalt at du savner, du var i et forhold med disse menneskene. De hadde intimitet og var sammen, frykt ikke de følelsene. Men du må lære av feilene som er gjort i forhold.
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å si ifra at man ikke vil mer, hun kunne sagt det på en penere måte kanskje. Men det at hun andre bare ignorerer deg og meldingene dine er jo ikke greit i det hele tatt. Man ghoster ikke bare noen man har kjent i mange år uansett hva som har blitt gjort og sagt... og man skal heller ikke lyve og unngå folk. Bedre å si som det er og trekke seg unna hvis det skulle bli krangel og eskalerende drama.

Anonymkode: 0e71f...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er greit å si ifra at man ikke vil mer, hun kunne sagt det på en penere måte kanskje. Men det at hun andre bare ignorerer deg og meldingene dine er jo ikke greit i det hele tatt. Man ghoster ikke bare noen man har kjent i mange år uansett hva som har blitt gjort og sagt... og man skal heller ikke lyve og unngå folk. Bedre å si som det er og trekke seg unna hvis det skulle bli krangel og eskalerende drama.

Anonymkode: 0e71f...a38

I følge TS var det visstnok to venninner som gjorde/sa dette samtidig.

Da virker det jo som det var noe spesielt som utløste det.

Anonymkode: bd2c6...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke ringe dem og spørre om årsaken til at de brøt kontakten med deg? Eventuelt sende dem et brev/e-post. Synes det var feigt av dem å ikke oppgi årsaken til bruddet. Hvordan skal du da kunne forbedre deg som menneske om du ikke får vite hva andre misliker ved deg. 

Anonymkode: 568ce...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig umodent og barnslig oppførsel av de venninnene. De kunne heller ha tatt samtalen face to face og prøvd å løst eventuelle problemer. Blir så trist sv å lese innlegget gir deg en stor klem. Bare å sende meg en pm om du føler for å snakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva har du dere gjort i det siste, da?

Den der "Men er det rart at....." virker bare som du prøver å vri fokus over på det igjen og ikke vil snakke om noe annet.

Jeg tror du selv har en anelse om hva som kan være årsaken.

Anonymkode: bd2c6...f0c

Du vet ingenting om situasjonen, men allikevel så er du skråsikker på at det er TS sin feil. Det er absoulutt mulig at eks-venninnene er noen feige kjærringer som har rottet seg sammen.

Anonymkode: 7e607...82a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kuttet venninnner. En sugde all energi ut av meg og var mye negativ til ting jeg foreslo. Og i stressa situasjoner dreide alt seg om hennes behov og jeg måtte «fikse». 

En annen venninne drakk alltid for mye på fester og satt bare å gråt når hun var full. I tillegg handlet alt om hennes kjærlighetsliv. Ikke noe annet var særlig viktig. 

En tredje venninne holdt ikke avtaler. Lovte å hjelpe med noe men «glemte» det. Spurte likevel om gjentjenester hun forventet jeg holdt. 

Anonymkode: 3b939...e47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...