Gå til innhold

Lang sykemelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten diskusjon på jobb om hva som skal til for å få en lang sykemelding. Altså at legen sykemelder pasienten i 2-3 mnd av gangen. Jeg kan ikke finne noen eksempler på dette når jeg googler. Så bare av nysgjerrighet, hva skal til for at legen skriver ut en så lang sykemelding?

Anonymkode: b0704...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noen lege gjør det... Man må vel inn om legen iallefall annenhver mnd vil jeg tro... Han har jo oppfølgingsansvar.

Anonymkode: 437d6...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Etter større operasjoner f.eks. Men etter et visst antall uker må man i samtale med NAV og arbeidsgiver 

Anonymkode: ff2c4...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Selv om legen vet at du er syk/operert/ikke arbeidsfør så er det ikke lov å gi så lange sykmeldinger. Du må jevnlig innom for å få ny uansett. 

Anonymkode: ca67d...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at en på jobben har fått nesten 2 mnd av gangen. Han har alvorlig kreft.

Anonymkode: c15a5...20c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde heller ikke det gikk an, og ble så overrasket over at det var noen som hadde fått 2 mnd sykemelding ved første legebesøk.

Anonymkode: b0704...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en som fikk sykmelding for 2 uker siden. Han har nettopp fått diagnosen leddgikt og klarer ikke utføre jobben sin for tiden. Det er heller ikke mulig for tilrettelegging i firmaet vi jobber for.

Anonymkode: 7220c...228

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...