AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Greit å ha kjole med korte ermer? Uten strømpebukse? Anonymkode: bc7b2...516
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Ja, så lenge kjolen ikke er kortere enn rett over knærne.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 😀den er rett over knærne Anonymkode: bc7b2...516
Chantielle Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Kjole med korte ermer og ingen strømpebukse er helt ok,bare kjolen ikke er for kort som Luna Lena sier. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 31 minutter siden, Chantielle skrev: Kjole med korte ermer og ingen strømpebukse er helt ok,bare kjolen ikke er for kort som Luna Lena sier. Takk for svar...føler litt på at jeg må ha strømpebukse,er over førti år. Egentlig mener jg folk må få ha det de vil i begravelser...😳 Anonymkode: bc7b2...516 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 Så lenge den ikke er fort kort, så er den egentlig innafor. For min del, hadde jeg hatt med en sjal, for å ha over skuldrene inne i kirken. Anonymkode: 6c5e2...711 1
Chantielle Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar...føler litt på at jeg må ha strømpebukse,er over førti år. Egentlig mener jg folk må få ha det de vil i begravelser...😳 Anonymkode: bc7b2...516 Personlig synes jeg ikke at alder har noe med saken å gjøre,men om du selv 'regner med' at du vil føle deg ukomfortabel, så hadde jeg tatt på strømpebukse 3
Arabella Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar...føler litt på at jeg må ha strømpebukse,er over førti år. Egentlig mener jg folk må få ha det de vil i begravelser...😳 Anonymkode: bc7b2...516 Det er jeg jammen enig i. Nå i varmen kan vi vel gå i bikini hvor som helst hvis vi vil, også i begravelser Endret 29. juli 2019 av Arabella 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 Selv om det er begravelse så må det ikke være svart. Dyp marineblått fungerer like fint. Måtte selv i en begravelse for 14 dager siden, og jeg valgte å kjøpe meg denne kjolen, bl.a. for å inngå å måtte trekke på meg strømpebukser. Kombinerte den med noe så utdatert som en kort, liten bolero i samme farge, en sort stråhatt og bare føtter med sort neglelakk i sorte sandaler. Neglene på fingrene var lakket i samme lakk som tåneglene. Anonymkode: 0a1d4...f9d 2
Arabella Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 Antrekket er meget elegant, men er for outrert i en begravelse, etter min mening. Jeg ville si det heller er et selskapsantrekk. At alt er sort, til og med neglelakk, er overdrevet og for fancy. At man i våre dager må kle seg i svart eller mørke farger i en begravelse, er utdatert. Det er en selvfølge at man kler seg anstendig. Nå på sommeren kan man godt ha lysere farger, men ikke blomstrete eller mye mønster. 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #11 Skrevet 29. juli 2019 1 time siden, Arabella skrev: Antrekket er meget elegant, men er for outrert i en begravelse, etter min mening. Jeg ville si det heller er et selskapsantrekk. At alt er sort, til og med neglelakk, er overdrevet og for fancy. At man i våre dager må kle seg i svart eller mørke farger i en begravelse, er utdatert. Det er en selvfølge at man kler seg anstendig. Nå på sommeren kan man godt ha lysere farger, men ikke blomstrete eller mye mønster. Uffamegda! Normal respons for høflige mennesker burde kanskje vært "Kondolerer"? Selskapsantrekk du liksom. Nå lager du bilder og fantasier inne i hodet ditt og tilter over en hatt og svarte negler. Trist. Bare trist. Anonymkode: 0a1d4...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #12 Skrevet 30. juli 2019 Jeg gikk i blomstrete kjole i begravelse i starten av juli. Anonymkode: eab52...6d0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2019 #13 Skrevet 30. juli 2019 På 29.7.2019 den 21.37, AnonymBruker skrev: Uffamegda! Normal respons for høflige mennesker burde kanskje vært "Kondolerer"? Selskapsantrekk du liksom. Nå lager du bilder og fantasier inne i hodet ditt og tilter over en hatt og svarte negler. Trist. Bare trist. Anonymkode: 0a1d4...f9d Man kondolerer da ikke til alle som skal i en begravelse og du skrev ikke noe om hvilken relasjon du hadde til avdøde. Jeg var tidligere i år i begravelsen til en eldre dame i samme oppgang som meg og hadde syntes det var rart hvis noen sa kondolerer til meg... Syns ikke det var riktig av deg å kritisere @Arabella for ikke å kondolere deg. Anonymkode: a4b85...084 10
tirben Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 På 29.7.2019 den 21.37, AnonymBruker skrev: Uffamegda! Normal respons for høflige mennesker burde kanskje vært "Kondolerer"? Selskapsantrekk du liksom. Nå lager du bilder og fantasier inne i hodet ditt og tilter over en hatt og svarte negler. Trist. Bare trist. Anonymkode: 0a1d4...f9d Men hun har jo rett da. Det er jo et selskapsantrekk. Synes du var veldig hårsår nå. 9
Djungelvrål Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 På 29.7.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev: Så lenge den ikke er fort kort, så er den egentlig innafor. For min del, hadde jeg hatt med en sjal, for å ha over skuldrene inne i kirken. Anonymkode: 6c5e2...711 Har kvinner som gifter seg i kirke sjal over brudekjolen?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 On 7/29/2019 at 7:50 PM, Arabella said: Antrekket er meget elegant, men er for outrert i en begravelse, etter min mening. Jeg ville si det heller er et selskapsantrekk. At alt er sort, til og med neglelakk, er overdrevet og for fancy. At man i våre dager må kle seg i svart eller mørke farger i en begravelse, er utdatert. Det er en selvfølge at man kler seg anstendig. Nå på sommeren kan man godt ha lysere farger, men ikke blomstrete eller mye mønster. Må si meg enig. I de siste begravelsene jeg har deltatt i har mange møtt i duse farger. Det er egentlig de yngre som er svartest. Anonymkode: 80d20...e41 1
Helgeline Skrevet 1. august 2019 #17 Skrevet 1. august 2019 På 29.7.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev: Selv om det er begravelse så må det ikke være svart. Dyp marineblått fungerer like fint. Måtte selv i en begravelse for 14 dager siden, og jeg valgte å kjøpe meg denne kjolen, bl.a. for å inngå å måtte trekke på meg strømpebukser. Kombinerte den med noe så utdatert som en kort, liten bolero i samme farge, en sort stråhatt og bare føtter med sort neglelakk i sorte sandaler. Neglene på fingrene var lakket i samme lakk som tåneglene. Anonymkode: 0a1d4...f9d Kledelig kjole (hvor fikk du tak i den) helt innafor i begravelse. Lite ❓ved sort neglelakk på tærne, men her er nok ikke jeg rette til å uttale meg, da jeg ikke går med neglelakk noensinne. Ellers enig i at man ikke trenger å bære sort i begravelse. Lyse farger syns jeg går fint også, men kanskje unngå Hawaii-mønster i orange og sjokkrosa. Hvis da ikke en fargerik kleskode er ønsket. Vet om to begravelser her nylig der det var tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #18 Skrevet 2. august 2019 16 timer siden, Helgeline skrev: Kledelig kjole (hvor fikk du tak i den) helt innafor i begravelse. Lite ❓ved sort neglelakk på tærne, men her er nok ikke jeg rette til å uttale meg, da jeg ikke går med neglelakk noensinne. Ellers enig i at man ikke trenger å bære sort i begravelse. Lyse farger syns jeg går fint også, men kanskje unngå Hawaii-mønster i orange og sjokkrosa. Hvis da ikke en fargerik kleskode er ønsket. Vet om to begravelser her nylig der det var tilfelle. Tar jeg veldig feil når jeg antar du ikke har vært i særlig mange begravelser? Denne kjolen er overhodet ikke passende i en begravelse. Anonymkode: 67b2c...5c4 3
Helgeline Skrevet 2. august 2019 #19 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tar jeg veldig feil når jeg antar du ikke har vært i særlig mange begravelser? Denne kjolen er overhodet ikke passende i en begravelse. Anonymkode: 67b2c...5c4 Ja, da tar du faktisk feil. Jeg er 50 år. Kan ikke forstå hva det er med kjolen som ikke gjør den egnet til begravelse i varmt vær. Den er påkledd og mørk i fargen. Ville kanskje brukt den med litt mer nedtonet tilbehør enn hun som opprinnelig postet den, men ellers ser jeg ingen problem med den. 3
Djungelvrål Skrevet 2. august 2019 #20 Skrevet 2. august 2019 Kjolen er innafor men jeg skjønner ikke hva hun skal med hatten, den blir for prangende. I begravelse bør man kle seg i f.eks mørkt skjørt/ bukse ( ikke jeans) og hvit bluse eller mørk kjole uten utringing som går til knærne eller lengre. Skjønner ikke de som stiller i helhvitt eller blomstrete klær. Hvis du ikke har egnede klær, går du til innkjøp av det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå