Gå til innhold

.


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Har noen av dere glemt igjen to tisse- og bæsjebleier i over åtte timer i en bil som nærmer seg (eller i verste fall overstiger) 50 varmegrader noen gang? 

Hva er oddsen for at et voksent menneske låser opp en slik bil, setter seg bak rattet og kjører avgårde og at det eneste som kan gi et hint om at noe er galt i bilen er det man ser i sladrespeilet? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Har noen av dere glemt igjen to tisse- og bæsjebleier i over åtte timer i en bil som nærmer seg (eller i verste fall overstiger) 50 varmegrader noen gang? 

Hva er oddsen for at et voksent menneske låser opp en slik bil, setter seg bak rattet og kjører avgårde og at det eneste som kan gi et hint om at noe er galt i bilen er det man ser i sladrespeilet? 

 

Det har vært veldig varmt i New York. Sjansen er stor for at barna omkom i løpet av kort tid. Ikke sikkert de bæsjet så mye, og jeg lukter lite av tiss i moderne bleier, med mindre jeg er nær ungen i det tisset kommer, eller mens jeg skifter på en våt bleie og den er åpen foran meg. 

I tillegg, pga varmen så lukter det jo aldri godt i en solvarm og gloheit bil, så sjansen er stor for at han enten hadde AC på fullt rett i fjeset eller vinduene åpne. 

Ser ingen grunn til tvil i hans forklaring, selv om jeg har hatt min andel bleiebarn, helt uten bleiebøtte på badet med varmekabler. 

En aldeles tragedie er det uansett, om han så har hatt til hensikt å gjøre dette så er det en tragedie for de to tvillingene, og øvrig familie. 

Men det må være ufattelig tungt å vite at man har forårsaket ens eget barns død. Også to stk... Uff. Mest av alt får jeg helt vondt av å tenke på hvordan de hadde det før de døde. Det er drivstoff til mareritt, det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Dette er avsporing.

Jeg husker da lille broren min fikk feberkrampe mange ganger som barn, og det var skikkelig ekkelt. Han måtte på sykehuset hver gang, og jeg husker hvor redd jeg ble for å miste lillebror. Jeg husker den frykten, så tenker jeg på de som dør på denne måten og hvor vondt foreldrene må ha det etter noe så forferdelig har skjedd. 

Jeg vet at dette ikke kan sammenlignes, men jeg trodde jo at lillebror kom til å dø av feberkrampene. Det var ekkelt når øynene rullet bak over, og den lille kroppen ristet. Og tankene man får etter noe sånn her har skjedd, hvor barn og dyr dør alene, på en grusom måte.  Jeg forstår i hvert fall hvordan det føles å nesten miste (som jeg trodde som barn) og hvordan det er å faktisk miste noen man elsker. 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zoey skrev:

Det har vært veldig varmt i New York. Sjansen er stor for at barna omkom i løpet av kort tid. Ikke sikkert de bæsjet så mye, og jeg lukter lite av tiss i moderne bleier, med mindre jeg er nær ungen i det tisset kommer, eller mens jeg skifter på en våt bleie og den er åpen foran meg. 

I tillegg, pga varmen så lukter det jo aldri godt i en solvarm og gloheit bil, så sjansen er stor for at han enten hadde AC på fullt rett i fjeset eller vinduene åpne. 

Ser ingen grunn til tvil i hans forklaring, selv om jeg har hatt min andel bleiebarn, helt uten bleiebøtte på badet med varmekabler. 

En aldeles tragedie er det uansett, om han så har hatt til hensikt å gjøre dette så er det en tragedie for de to tvillingene, og øvrig familie. 

Men det må være ufattelig tungt å vite at man har forårsaket ens eget barns død. Også to stk... Uff. Mest av alt får jeg helt vondt av å tenke på hvordan de hadde det før de døde. Det er drivstoff til mareritt, det. 

Jo, det er helt sikkert at de bæsjet. Det gjør man når man dør. 

Og jeg tviler sterkt på at denne mannen lot bilen stå med motoren på i åtte timer for å kunne kjøre airconditionen på fullt, og hadde han gjort det hadde ikke barna dødd av overoppheting inni den da kjølige bilen. Ikke hadde han vinduene på bilen åpne heller; dette var i Bronx, ikke på Otta eller i Tvedestrand. 

Nå vet ikke jeg hvor varmt du har det på badet ditt, men her snakker vi nærmere 50 grader - minst. Og bleiene satt på kropper som holdt 42 grader. 

Og ikke for å være morbid her, men det er ikke bare bleiene som vil ha lukta etter så mange timer i så høy temperatur. 

Biler lukter ikke godt i varmen, men de lukter stort sett lær, plast, metall og kjemikaler og kanskje råttent av en halvspist og gjenglemt banan eller hamburger. Men de lukter ikke regelrett urin, avføring og lik, som denne bilen må ha gjort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meezspisen

Dette er fult mulig når det ikke er far som til vanlig  levere barna til barnehage, og det skjer en stresset situasjon om morgenen. Det er forferdelig å tenke på. All sympati til faren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 50 grader på badet, men det kan nok nærme seg det under søppelbøtta pga gamle varmekabler uten termostat, kun med 1, 2 eller 3 setting. Glovarm under klær som blir liggende eller så. 

Og jeg har ikke erfaring med lik, men vet de kan lukte, men mener å ha lest at tarmen KAN tømme seg kort tid etter død, i forbindelse med at jeg leste om narkose. At man ikke alltid har avføring i narkose, men man vil ha avføring fra alt som ev er samlet i nederste del av endetarm, mens tynntarm ikke tømmes. 

Jeg vet også at jeg har fått noen såre rumper til overraskelse hvor barnet har hatt avføring kort tid etter bleieskift og jeg ikke har luktet eller merket på barnet at det er avføring der. Før bleia åpnes, da lukter det, beklager ordvalget, død. 

Uansett så synes ikke jeg, som mor til flere bleiebarn, at fulle bleier i solvarm bil skulle være årsak til stink (så ille at en far til to bleiebarn ikke nøler med å sette seg inn), med mindre de lå åpne, så for meg er ikke argumentet om lukt noe jeg tenker skal være hinder for at han har satt seg i bilen og dradd den ut av parkeringsplassen før han så i speilet hva som hadde skjedd.. Kanskje han merket lukt, men kanskje har de glemt stellebag med brukte bleier i bilen før. Kanskje en far til to ettåringer ikke tenker ikke mye over den lukta annet enn "oj, her må det luftes" i det han setter seg i bilen og skrur på AC og vrenger ut bilen. 

Det jeg vil frem til er at det kan hende du har rett. Men det er så kanskje-muligens at for meg er det ikke håndfast nok til å tenke at det er noe mistenkelig, eller noe som har skjedd med vilje. Kanskje snarere tvert om. Om han visste de lå der og hadde tenkt å snike seg unna, så er det mer trolig at han hadde planlagt og tenkt at han skulle ringe i det han låste opp bilen? 

Det blir på en måte like lite håndfast som å si at to barn, de hører man, de ser man. De merker man, de kan ikke glemmes. Jo, de kan det. Og lukt kan sikkert oversees også, når hjernen går på autopilot og gjør ting den gjør hver dag - som å kjøre fra jobb. 

Endret av Zoey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Luna Llena skrev:

Jeg skrev kun min ærlige mening, om du mener det er stygt, så får du bare det.

Din ærlig mening lyser av dumskap og behov for å sparke noen som ligger nede. Fakta er at dette kan skje med alle. Også deg! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/30/2019 at 3:49 AM, Marihønepøne said:

Har noen av dere glemt igjen to tisse- og bæsjebleier i over åtte timer i en bil som nærmer seg (eller i verste fall overstiger) 50 varmegrader noen gang? 

Hva er oddsen for at et voksent menneske låser opp en slik bil, setter seg bak rattet og kjører avgårde og at det eneste som kan gi et hint om at noe er galt i bilen er det man ser i sladrespeilet? 

Du har helt rett. 2 unger som blir kokt i baksetet kommer til å lukte. Andre historier om barn som ble gjenglemt, beskriver at de merket en vond lukt når de gikk inn i bilen.

Enten så har fyren tunnelsyn og legger ikke merke til ting rundt seg eller så mistenker jeg at dette er mord.

 

On 7/30/2019 at 4:46 AM, Zoey said:

Det jeg vil frem til er at det kan hende du har rett. Men det er så kanskje-muligens at for meg er det ikke håndfast nok til å tenke at det er noe mistenkelig, eller noe som har skjedd med vilje. Kanskje snarere tvert om. Om han visste de lå der og hadde tenkt å snike seg unna, så er det mer trolig at han hadde planlagt og tenkt at han skulle ringe i det han låste opp bilen? 

Kanskje han ikke likte ideen å ringe foran sine arbeidskollegaer?

Folk tar ikke alltid de smarteste valgene. F.eks. en barnevakt tok livet av en baby ved å slå hans hodet, og istedenfor å ringe nødetaten så valgte hun å kle på ungen, vente til foreldrene kom tilbake igjen og late som om han var i livet.

https://www.insideedition.com/wisconsin-babysitter-charged-killing-infant-pretended-child-was-asleep-when-mom-picked-him

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For et mareritt. Går vel ikke an å tenke seg. Synes forferdelig synd på noen som mister barna sine på den måten, spesielt om de var skyldige i det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...