Gå til innhold

Filme at man spiller dataspill. Hvordan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har tydeligvis blitt mer og mer populært å spille forskjellige dataspill, filme det man holder på med i spillet (muligens med kommentarer til) og så legge ut dise videoene sine til for eksempel Youtube eller lignende.     

Men hva slags dataprogram er best for dette formålet? Er det noen her på forumet som holder på med noe slikt, og har lyst til å dele litt erfaringer / hvordan de gjør ting?                 

Anonymkode: 2be43...87b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

StreamLabs foreksempel. Anbefaler heller twitch enn YouTube 

Anonymkode: 66a9c...3ef

AnonymBruker
Skrevet

GE force og stream på Twitch

Anonymkode: 6e323...e6f

Skrevet

Jeg foretrekker OBS Studio, og jeg streamer via Twitch. Du kan plukke opp alt som skjer på pc'en din med OBS, unntatt Spotify pga opphavsrettigheter.
Les en guide på internett og prøv å få det til.

Skrevet

Jeg har streamet på Twitch i snart halvannet år :) Legger også ut videoer på Youtube, men da kun redigerte versjonner av livestreamene. OBS Studio er nok det mest populære, og det av en grunn. Det er gratis, open source og kraftig programvare, som kan ta opp hva enn du vil på skjermen din, i tillegg til ekstern informasjon. Streamlabs OBS er en noe mer brukervennlig variant som er integrert med Streamlabs, men det vil være mer relevant dersom du skal livestreame enn dersom du skal ta opp videoer som du skal legge ut.

Selv bruker jeg Streamlabs OBS, men det er egentlig kun fordi det var lettere å starte med, integrasjonen med Streamlabs gjorde ting bittelitt lettere, og nå har det gått så lang tid at jeg ikke orker å skulle flytte alt over til OBS Studio, selv om jeg gjerne skulle gjort det for ytelsen sin del.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen vil se på at andre spiller 😆😆😆

Anonymkode: 4083e...36d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da vi var barn så samlet vi oss gjerne hos den i vennegjengen som hadde de nyeste spillkonsollene, så var det gjerne en som spilte mens resten så på. Det er jo egentlig litt av det samme konseptet? :)

Nå bruker jeg mest tid på Twitch selv, og det er jo live. Jeg har et par hundre regelmessige seere, og de kommer ikke tilbake nødvendigvis for å se på at jeg spiller et spill, men for den sosiale biten med å være i et nettsamfunn hvor mange har de samme interessene. Jeg har mange seere som sier at de kommer 20% på grunn av meg, og 80% på grunn av den sosiale biten. I stedet for å se på en film eller en serie, så kan de altså få den samme typen underholdning (ja, jeg anser meg selv som ganske underholdende) og samtidig prate med mange andre som de nå anser som venner.

Jeg skjønner at det kan virke uforståelig for de som ikke har en interesse for spill eller som aldri har prøvd det selv, men tenker man litt over det så er det faktisk ikke så teit som mange skal ha det til :)

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at du da heller ikke ser på fotball, eller annen sport? 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2019 den 14.27, Minya skrev:

Regner med at du da heller ikke ser på fotball, eller annen sport? 😛

Ikke meg du siterer, men sport er enda kjedeligere å se på enn spill. Synes det er helt greit at andre liker å se på sport og spill, selv om jeg ikke liker det selv da. 

Anonymkode: 2db6d...6e8

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, July 28, 2019 den 21.01, AnonymBruker skrev:

StreamLabs foreksempel. Anbefaler heller twitch enn YouTube 

Anonymkode: 66a9c...3ef

På Monday, July 29, 2019 den 9.44, AnonymBruker skrev:

GE force og stream på Twitch

Anonymkode: 6e323...e6f

Fungerer dette bare dersom man spiller ett eller annet gjennom steam.com? 

Eller kan man spille andre spill også?  

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2019 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Fungerer dette bare dersom man spiller ett eller annet gjennom steam.com? 

Eller kan man spille andre spill også?  

Ikke noe problem med å strømme spill fra Steam, hvis du har pc med et nokså nytt Nvidia grafikkort så kan du bruke funksjonene i GeForce Experience til å ta opp eller strømme direkte til Twitch, Facebook eller YouTube.

Men husk at du må veldig bra opplastingshastighet på nettet ditt for å få et bra resultat.

Anonymkode: 2255c...299

Skrevet
På 29.7.2019 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at noen vil se på at andre driver med skuespill (film, serier etc)

Skjønner ikke at noen vil se på at andre driver med sport.

Skjønner ikke at noen vil se på at andre skriver masse dritt på Kvinneguiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...