Gå til innhold

barbering nedentil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

når jeg barberer nedentil, så får jeg røde kluper, kan ligne kviser, men hvis jeg "klemmer" di kommer det ut hår, så regner med dette er hårrotbetendelse? men hvordan kan jeg unngå det? bruker høvel hvis det har noe å si, type Venus. bruker ikke barberskum, kun vann. noen som har noen tips? 

Anonymkode: 3b86f...4c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en skrubbeklut, og vask/skrubb med den hver dag. Ikke hardt, bare slik at du jevnlig får bort litt døde hudceller. Klumper med hår kommer av at det tetter seg igjen, og håret ikke klarer å vokse ut. Lett skrubb hver dag gjør at veien ut holdes åpen. 

Ren høvel som du ikke deler med andre er også viktig. 

Anonymkode: 62b36...f3f

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Bruk krem for området, barbermaskinen irriterte huden din.
Bruk en alene barbermaskin for å "under" bare, og vask området daglig for å fjerne død hud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer forøvrig med balsam. Reagerer så lett på barberskum. Bare vann tror jeg at skraper mer i huden enn godt er. Kanskje også derfor du får inngrodde hår. Selv om det er veldig overfladisk skraping av huden vil jo den leges, og det er kanskje med på å gjøre at det tettes igjen. Vil anbefale at du bruker noe for å ikke skrape huden slik, samt skrubbeklut hver dag mens hår vokser ut. 

Skrevet

Klapp på alkogel/hånddesinifekjon etter at du har kommet ut av dusjen og tørket deg. Du kommer aldri mer til å få nupper om du gjør dette.  

AnonymBruker
Skrevet

Tørrbarbering med skikkelig Gillette (de som er lagd for menn barberer mye bedre).

Anonymkode: e33e6...7fc

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørrbarbering med skikkelig Gillette (de som er lagd for menn barberer mye bedre).

Anonymkode: e33e6...7fc

Jeg ville absolutt ikke anbefalt tørrbarbering.

Anonymkode: ea1f5...cdc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en skrubbeklut, og vask/skrubb med den hver dag. Ikke hardt, bare slik at du jevnlig får bort litt døde hudceller. Klumper med hår kommer av at det tetter seg igjen, og håret ikke klarer å vokse ut. Lett skrubb hver dag gjør at veien ut holdes åpen. 

Ren høvel som du ikke deler med andre er også viktig. 

Man bør vel skrubbe huden maks to ganger per uke. 

Anonymkode: 7a59a...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke barbert uten noen ting. Finnes skum for intimbarbering, selv bruker jeg en mild underlivssåpe og barberer med. Og barber med hårene, ikke mot.

Anonymkode: cac76...fab

Skrevet

Jeg får røde nupper og inngrodde hårsekker uansett hva jeg gjør, så jeg har droppet høvel nedentil og bruker heller ladyshaver. Blir ikke like glatt, men nesten helt glatt og det stikker ikke ut bust. Mye mere skånsomt for huden

Bruker vanlig barberhøvel på leggene og i armhulene, får aldri nupper og innegrodd hår der, merkelig nok 

Skrevet (endret)

Etter av vi begynte å bruke bodylotion i stedet for såpe/shaving gel/barberskum ved barbering, ble det slutt på de røde nuppene. Smør godt inn med bodylotion, barber med høvel, skyll med vann og smør på littegrann bodylotion. Fiks ferdig. Null nupper eller kviser, null stress. Brukes av både han og henne. Lykke til.

Endret av Jomoj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...