Gå til innhold

For snill


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ofte bedt om å gjøre tjenester for andre, og det kan godt være folk jeg ikke kjenner så godt, type kollega eller i nabolaget.

Før sa jeg ja, men mannen mener jeg er for snill og må be dem ryke og reise. Andre som har det slik? 

Anonymkode: d3700...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du er for snill.  Er litt lik selv. Best å si nei noen ganger. Gjør de deg også tjenester når du ber om det? Hvis nei så ikke gjør dem flere tjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ofte bedt om å gjøre tjenester for andre, og det kan godt være folk jeg ikke kjenner så godt, type kollega eller i nabolaget.

Før sa jeg ja, men mannen mener jeg er for snill og må be dem ryke og reise. Andre som har det slik? 

Anonymkode: d3700...0fa

Du trenger ikke be dem ryke og reise, det er tilstrekkelig å si nei, beklager jeg har ikke mulighet. 

Anonymkode: 3bb2d...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Ja du er for snill.  Er litt lik selv. Best å si nei noen ganger. Gjør de deg også tjenester når du ber om det? Hvis nei så ikke gjør dem flere tjenester

Jeg ber ikke folk om tjenester, hvertfall ikke folk jeg ikke kjenner veldig godt, da er det såfall familie hvor vi hjelper hverandre i ny og ne. 

Anonymkode: d3700...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du da? Føler du deg utnytta eller synes du det er kjekt å være en person som gir av deg sjøl og hjelper? 

Jeg hjelper gjerne mer enn gjerne, og hadde ikke hatt det noe godt med meg sjøl om jeg hadde avvist en litt perifer nabo sin forespørsel om å mate katten en langhelg. Samtidig tåler jeg godt å si nei om det ikke passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MollyJones skrev:

Hva vil du da? Føler du deg utnytta eller synes du det er kjekt å være en person som gir av deg sjøl og hjelper? 

Jeg hjelper gjerne mer enn gjerne, og hadde ikke hatt det noe godt med meg sjøl om jeg hadde avvist en litt perifer nabo sin forespørsel om å mate katten en langhelg. Samtidig tåler jeg godt å si nei om det ikke passer. 

Synes det er litt rart med folk som ber om tjenester slik, jeg hadde ikke  gjort det selv. Da hadde jeg heller spurt fam evt

Anonymkode: d3700...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt rart med folk som ber om tjenester slik, jeg hadde ikke  gjort det selv. Da hadde jeg heller spurt fam evt

Anonymkode: d3700...0fa

Det hadde nok jeg også. Avhengig av at jeg hadde familie/venner å spørre. Men det er ikke alle som har noen å spørre. Da svarer jeg gjerne ja. Det føles iallefall bedre enn å svare nei. Men vi er ikke like, og min fasit er ikke det samme som din fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du frykter at de ikke vil klare seg, eller vil havne i vanskelige situasjoner om du ikke hjelper dem. Det er feil og du undervurderer dem grovt. Si nei, og stol på at de klarer å ordne opp likevel. Du må ha tro på folk. De er ikke hjelpesløse babyer.

Anonymkode: aca0b...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ber ikke folk om tjenester, hvertfall ikke folk jeg ikke kjenner veldig godt, da er det såfall familie hvor vi hjelper hverandre i ny og ne. 

Anonymkode: d3700...0fa

Ok. Men husk at du må noen ganger si nei hvis det sliter deg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være irriterende med ja-mennesker. 

Her spurte naboen mannen min om det var greit at de laget et helvetes leven mellom kl. 22 og 23 på kvelden (på en ukedag) Snill som han er sa han ja. Men både våre barn og de øvrige barna i nabolaget (disse foreldrene ble ikke spurt) ble holdt våkne, så hvor «snilt» var det egentlig? 🤔😤

Anonymkode: 6c82e...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være irriterende med ja-mennesker. 

Her spurte naboen mannen min om det var greit at de laget et helvetes leven mellom kl. 22 og 23 på kvelden (på en ukedag) Snill som han er sa han ja. Men både våre barn og de øvrige barna i nabolaget (disse foreldrene ble ikke spurt) ble holdt våkne, så hvor «snilt» var det egentlig? 🤔😤

Anonymkode: 6c82e...3d4

Haha ja av og til kommer det på sparket og man svarer ja uten å tenke seg om for det er det letteste. 

Anonymkode: d3700...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...