Gå til innhold

Hund skade i bakbeinet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en liten hund på 7 år. Han har siden starten av Juni haltet litt på bakbenet og stått på "tå" når han står stille. Jeg tok han med til dyrlegen og de tok røntgen. På røntgen så de ikke noe spesielt, men en liten "skade" mellom to ledd (?). Det er ikke en slik skade man operer eller gjør noe med. Dyrlegen sa han bare må ta det med ro og ta tiden til hjelp.

Men at han står på "tå" kan indikere at det er noe med korsbåndet. Noen som har erfaring med det? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre? Tenkte på øvelser, medisin, reseptfri medisin osv. Dyrlegen mente han ikke har slitt korsbåndet tvers av siden han nå går nokså normalt på benet.

Det plager meg mye at jeg ikke vet noe konkret eller vet hva jeg kan gjøre annet enn å ta tiden til hjelp. Kom gjerne med råd 🙂

Dyrlegen abefalte som sagt å ta det med ro, max 20 min tur hver dag. Det kan ta månedesvis før han blir bra igjen. Men jeg syns det er vanskelig å gi han så lite trening på flere måneder.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva forer du med? Omlegging til råforing med frukt og grønnsaker + tilskudd som vit C (Ester C) og gurkemeie kan hjelpe mye for leddplager. 

Kan også anbefale henne, her er foringstips også: http://www.dyrealternativen.com/42518658

Hun er utdannet hos Are Thoresen som er veterinær og har forskjellige holistiske utdannelser også, han er helt fantastisk og kan anbefales også.

Anonymkode: 88cd5...034

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva forer du med? Omlegging til råforing med frukt og grønnsaker + tilskudd som vit C (Ester C) og gurkemeie kan hjelpe mye for leddplager. 

Kan også anbefale henne, her er foringstips også: http://www.dyrealternativen.com/42518658

Hun er utdannet hos Are Thoresen som er veterinær og har forskjellige holistiske utdannelser også, han er helt fantastisk og kan anbefales også.

Anonymkode: 88cd5...034

Hei,

Jeg råfôrer 🙂 Takk for tips! Det skal prøves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...