Gå til innhold

Mine symptomer...sliter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte og migrene. '

Tar LS medisiner daglig, dosen blir justert. 

Jeg har de siste månedene slitt med hodepine daglig, jeg kan våkne med det, ha det hele dagen, fra svak til sterk hodepine konstant. 
Nå i varmen er det enda verre for meg. Det er ikke migrene. 

Jeg føler meg ellers veldig sliten, klarer ikke stå for lenge, blir svimmel, vanskelig å bare ta en tur til butikken som bare er 100m fra oss. 
Føler meg veldig svak i kroppen, utmattet med ingen energi. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har vært hos fastlege med samme symptomer utallige ganger, fastlegen sier bare slapp av og gir en sykmeld uten utredning. Fastlegen er ikke med for å ta ny MR av hode, fordi det er tatt 2 ganger tidligere med ingenting påvist. 

Fastlege tror det bare er stress. Men det er det ikke, jeg sliter ikke psykisk med noe som helst. Det er bare at jeg er sliten/utmattet hele tiden. 

Det har blitt tatt forskjellige prøver for å utelukke sykdommer, jeg har bare jernmangel. Alt annet er innenfor. 

Jeg passer også på kostholdet, spiser variert. 

Trening klarer jeg ikke pga fysiske helsen min, jeg har så hodepine at jeg nesten svimer. Jeg klarer såvidt å stå i 5 min før jeg må legge meg. 

Jeg vet sånn seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er bare så sliten..

Kan dere komme med forslag?

Anonymkode: 9d579...71c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvom legen sier blodprøver er fine og alt er innenfor bortsett fra jern, kan kroppen din ha behov for mer tilskudd av vitaminer og mineraler. Hadde lest meg opp på ulike vitaminer, mineraler, og hva skjer med kroppen når det er for lite. 
Kutt ut meieri produkter og sukker i kosthold og gå over på et mer rent kosthold og mer økologiske og rene valg. Bak brød selv med økologisk mel for eksempel og ikke kjøp fabrikk lagde brød.

Iherb selger bra vitaminer ofte, sjekk der. Også har du Med24.no...der har de også veganske merker som er bedre enn fra apotek. 

Men fjern sukker og mat med mye tilsetninger fra dit kosthold. Ikke kjøp ferdig lagde middager og dritt. Lag alt selv fra bunnen, men rene produkter.

Anonymkode: 88a1b...d4f

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvom legen sier blodprøver er fine og alt er innenfor bortsett fra jern, kan kroppen din ha behov for mer tilskudd av vitaminer og mineraler. Hadde lest meg opp på ulike vitaminer, mineraler, og hva skjer med kroppen når det er for lite. 
Kutt ut meieri produkter og sukker i kosthold og gå over på et mer rent kosthold og mer økologiske og rene valg. Bak brød selv med økologisk mel for eksempel og ikke kjøp fabrikk lagde brød.

Iherb selger bra vitaminer ofte, sjekk der. Også har du Med24.no...der har de også veganske merker som er bedre enn fra apotek. 

Men fjern sukker og mat med mye tilsetninger fra dit kosthold. Ikke kjøp ferdig lagde middager og dritt. Lag alt selv fra bunnen, men rene produkter.

Du gir farlige råd. Du skal IKKE kutte ut matvarer uten hjelp av kostholdsveileder/ernæringsfysiolog. Noe du åpenbart ikke er.

Anonymkode: f4c1d...c27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sånn når jeg spiser for lite variert og/eller er dehydrert! Mye grønnsaker og vann/vannmelon/saft etc er viktig. Hvis det er i orden så vet jeg ikke, ikke farlig å ta en multivitamin til dagen heller, bare ta fra gode kilder ikke matbutikken liksom😅

Anonymkode: 7fb50...ad0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig 👏🙏

Anonymkode: 99b58...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...