Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter anbefaling her inne kjøpte jeg Prada Candy tidligere, og jeg liker den kjempegodt. Men kunne tenkt meg kanskje en lettere/friskere til hverdags nå på sommeren. Har du en parfyme som du ofte får komplimenter for? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj oj, det er så mange parfymer der ute og det som passer for andre er ikke sikkert passer for deg.

Jeg vil anbefale deg å gå til et parfymeri og prøve deg frem, finne ut hva som lukter godt på din hud.

Vil også anbefale deg å ikke kjøpe disse super moderne parfymene som "alle" bruker, så kjedelig å lukte som alle andre. 

Jeg har spart på parfymer siden jeg var 12år, nå er jeg 44år og har over 1000 parfymer, og har ganske god kontroll på det meste som er på markedet. Du må gjerne sende meg en PM så kan jeg hjelpe deg. Du kan også lese deg litt opp på fragrantica.com, der er alle de som er helt hektet på parfymer og det er utrolig mye kunnskap der inne og det er en veldig hyggelig tone hvis du spør om noe i forumet. 

Lykke til!!! Parfyme er GØY!!!! 👍🙂

Gjest Beatbox
Skrevet

Den jeg oftest får komplimenter for er Hugo Boss * Femme *...Helt nydelig parfyme :) Bruker også Gucci sin * Bamboo *..den er litt tyngre enn *Femme *...:) 

AnonymBruker
Skrevet

Clean i ulike varianter er friske og lette. Og escada kommer vel med en ny sommerduft hvert år. Ingen som lukter mer sommer som de, lette og friske 

Anonymkode: 55413...ba2

Skrevet
8 timer siden, FlikkFlakk skrev:

Oj oj, det er så mange parfymer der ute og det som passer for andre er ikke sikkert passer for deg.

Jeg vil anbefale deg å gå til et parfymeri og prøve deg frem, finne ut hva som lukter godt på din hud.

Vil også anbefale deg å ikke kjøpe disse super moderne parfymene som "alle" bruker, så kjedelig å lukte som alle andre. 

Jeg har spart på parfymer siden jeg var 12år, nå er jeg 44år og har over 1000 parfymer, og har ganske god kontroll på det meste som er på markedet. Du må gjerne sende meg en PM så kan jeg hjelpe deg. Du kan også lese deg litt opp på fragrantica.com, der er alle de som er helt hektet på parfymer og det er utrolig mye kunnskap der inne og det er en veldig hyggelig tone hvis du spør om noe i forumet. 

Lykke til!!! Parfyme er GØY!!!! 👍🙂

Tusen takk ☺️ Tidligere hadde jeg aldri problemer med å finne parfymer jeg liker, brukte mye parfyme fra jeg gikk på ungdomsskolen. Nå nærmer jeg meg 40, og jeg bruker alltid parfyme men sliter mer når jeg skal finne noe jeg liker. Når jeg drar på parfymeri er det jo nesten ingen vits å bruke papirpinner, fordi lukten utvikler seg jo ikke slik den gjør på huden. Og når jeg prøver meg fram på huden kan jeg jo bare prøve 1-2 uten at de ødelegger hverandre, og det ender ofte med at duftene til slutt bare kræsjer 😅

Nå har jeg som sagt Prada candy, og liker virkelig godt den duften, den er midt i min gate. Jeg har også D&G Limperatrice, versace bright crystal og Gucci flora violet (fikk denne i gave). Ingen av disse tre er er det helt store for meg, og jeg pleier å mixe disse i forskjellige variasjoner for å tilpasse dem anledningen. 

Tidligere har jeg brukt blandt annet Gucci premiere, Britney Spears fantasy (fikk sykt mange komplimenter for denne) og en del andre som jeg har likt godt. Felles for de jeg har likt best er vel at de har mye dybde og varme og kanskje litt sødme og krydder. Men nå ønsker jeg å finne min nye parfyme som virkelig er MEG 🥰

Skrevet
8 timer siden, SupaWoman skrev:

Denne har jeg brukt i min ungdom, og liker den godt så vidt jeg kan huske. Men tar jeg feil når jeg sier det er en del sitrus i denne? Jeg føler jeg passer best til det som har mere sødme eller krydder, men takk for tipset ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte verzace sin Eros- pour femme nå i sommer på taxfree. Har aldri fått så mye komplimenter før. Til og med på flyet rett etter jeg hadde tatt en dæsj. Kjempegod :-)

Anonymkode: 9f9e5...5e3

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Tom Ford har mange deilige dufter. 

AnonymBruker
Skrevet

Clean Air😍

Anonymkode: ccdf8...d77

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clean i ulike varianter er friske og lette. Og escada kommer vel med en ny sommerduft hvert år. Ingen som lukter mer sommer som de, lette og friske 

Anonymkode: 55413...ba2

Har hatt noen Escada opp gjennom årene, men i det siste synes jeg de lukter litt for...ungdommelig kanskje? Men takk for tipset ☺️

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte verzace sin Eros- pour femme nå i sommer på taxfree. Har aldri fått så mye komplimenter før. Til og med på flyet rett etter jeg hadde tatt en dæsj. Kjempegod 🙂

Anonymkode: 9f9e5...5e3

Denne har jeg vurdert mange ganger, må prøve den neste gang jeg er i byen. Og IKKE ldelegge med å prøve noe annet også 😂

Skrevet
16 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Tom Ford har mange deilige dufter. 

Det må jeg sjekke ut, noen spesielle du kan anbefale? 🥰

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Clean Air😍

Anonymkode: ccdf8...d77

Denne er kjempegod på ei venninne men ikke på meg 😭 men takk for tipset 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker D&G l'imperatrice 3 og elsker den. Men, jeg kjøpte nylig Hugo Boss Scent For Her, den er litt i samme sjanger som D&G, bare bittelitt tyngre. Anbefales!

the_scent_edt_1.jpg

Anonymkode: e7b77...e16

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Hilde1302 skrev:

Det må jeg sjekke ut, noen spesielle du kan anbefale? 🥰

Jeg bruker Jasmin Rouge, Velvet Orchid Lumiére, White Patchouli og Eau De soleil blanc. 

Men det er ikke sikkert de kler deg, duft er individuelt.

Endret av #Rasshøl
Skrevet
3 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Jeg bruker Jasmin Rouge, Velvet Orchid Lumiére, White Patchouli og Eau De soleil blanc. 

Men det er ikke sikkert de kler deg, duft er individuelt.

Takk for tipset 🥰

Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, Hilde1302 skrev:

Takk for tipset 🥰

Bare hyggelig 😊

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker D&G l'imperatrice 3 og elsker den. Men, jeg kjøpte nylig Hugo Boss Scent For Her, den er litt i samme sjanger som D&G, bare bittelitt tyngre. Anbefales!

the_scent_edt_1.jpg

Anonymkode: e7b77...e16

Takk for tipset, enig i den DG at den er god, men jeg synes lukten forsvinner så fort 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Å anbefale parfyme til andre er uhyre vanskelig siden folk har veldig ulik kroppslukt som parfymen skal fungere sammen med.

Selv havnet jeg på Yves Saint Laurent Mon Paris Floral i år. Har de siste årene pleid å bruke Chanel Chance Eau Tendre på sommeren.

Har lagt inn direktelenker til Fragantica i bildene. Les og se om en av disse kan være noe som kunne passe deg og du kunne få lyst til å prøve.

Lykke til med jakten :) 

Mon Paris Parfum Floral  Yves Saint Laurent for women

Chance Eau Tendre Eau de Parfum Chanel for women

Anonymkode: edb5f...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...