AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Hei. Jeg er en jente på 20 år med BMI på 45. Jeg har nå fått henvisning til sykehuset i Vestfold for utredning og slankeoperasjon. Jeg har gjentatte ganger vært inn og ut av sykehus, hatt kontakt med personlig trener osv, hver gang jeg går ned, går jeg opp igjen med 5-15 kg+ Nå har jeg og fastlegen min funnet ut at slankeoperasjon burde være neste steg. Jeg er selv utdannet personlig trener, jeg vet akkurat hva jeg skal, men det er den metthet og sulthetfølelsen som er et stort problem. 3 i familien min er slankeoperert. Og fedme er et stort problem i familien. 1) hva er din historie, tok det lang tid fra henvisning til operasjon? Hjelper det å ringe og se om de har fått avbestilling på den første timen 2) tror du jeg er en kandidat til slankeoperasjon? Jeg vet sykehuset i Vestfold har drevet/driver med forskning på slankeoperasjon på tenåringer. Anonymkode: 5e5f0...88e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 20 år med BMI på 45. Jeg har nå fått henvisning til sykehuset i Vestfold for utredning og slankeoperasjon. Jeg har gjentatte ganger vært inn og ut av sykehus, hatt kontakt med personlig trener osv, hver gang jeg går ned, går jeg opp igjen med 5-15 kg+ Nå har jeg og fastlegen min funnet ut at slankeoperasjon burde være neste steg. Jeg er selv utdannet personlig trener, jeg vet akkurat hva jeg skal, men det er den metthet og sulthetfølelsen som er et stort problem. 3 i familien min er slankeoperert. Og fedme er et stort problem i familien. 1) hva er din historie, tok det lang tid fra henvisning til operasjon? Hjelper det å ringe og se om de har fått avbestilling på den første timen 2) tror du jeg er en kandidat til slankeoperasjon? Jeg vet sykehuset i Vestfold har drevet/driver med forskning på slankeoperasjon på tenåringer. Anonymkode: 5e5f0...88e Jeg har nær familie som har gjort det. I Bodø , der var det noen måneders ventetid, men det tok en stund før operasjonen fordi man må gå ned noe i vekt på forhånd. (Ca 10% ??) alt i alt tok det vel ca 8-9 mnd fra første timen til operasjon. Kriterier er i utgangspunktet BMI over 40. Kontraindikasjoner kan være alvorlig psykisk sykdom og spiseforstyrrelser etc. Du bør også vise at du er klar over at endringene som gjøres er i utgangspunktet for livet. Kost og måltidsrutiner må endres mye. Du må ta kosttilskudd livet ut. Man kan fint gå opp igjen etter noen år hvis man faller tilbake i gamle mønstre. Noen får tildels alvorlige bivirkninger, men mange har meget god nytte av operasjon. Tror det er lurt å bruke tid på prosessen. Mitt familiemedlem sier hun har fått et nytt liv. Kjenner metthet og sult på en ny måte og føler seg veldig mye bedre. Er ikke alltid sulten lenger slik som før. Hvis du er frisk ellers og innstilt på livsstilsendringer så får du nok innvilget operasjon om du ønsker det. Anonymkode: b4f7a...179
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 Jeg er nylig slankeoperert i Vestfold og hadde min første time der i november. Ble operert i slutten av april. Med din bmi så er du kandidat, jeg hadde kun bmi på 35 (med høyt blodtrykk). Gjerne si ifra at du kan komme på kort varsel, men jeg opplevde ikke at det gikk noe fortere fordet. Med unntak av selve operasjon, den ble flyttet frem to ganger Mest sannsynlig så må du igjennom et løp på Solvang først (livsstilssenter), bruker å vare i ca 6 mnd, før du kommer inn på sykehuset. Jeg slapp da jeg hadde vært igjennom en del her jeg bor i forkant. Men fra første timen på sykehuset (med lege), til operasjon vil det gå ca 6mnd pluss minus. Var min erfaring iallefall:) Lykke til! Anonymkode: 509c4...436
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Jeg ble GBP operert mars 2018. Angrer ikke et sekund! Gått ned over 50 kg. Hadde bmi på 41. Tok ett år fra henvisning til operasjon på Aker sykehus i Oslo. Anonymkode: f91eb...9d7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #5 Skrevet 28. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nylig slankeoperert i Vestfold og hadde min første time der i november. Ble operert i slutten av april. Med din bmi så er du kandidat, jeg hadde kun bmi på 35 (med høyt blodtrykk). Gjerne si ifra at du kan komme på kort varsel, men jeg opplevde ikke at det gikk noe fortere fordet. Med unntak av selve operasjon, den ble flyttet frem to ganger Mest sannsynlig så må du igjennom et løp på Solvang først (livsstilssenter), bruker å vare i ca 6 mnd, før du kommer inn på sykehuset. Jeg slapp da jeg hadde vært igjennom en del her jeg bor i forkant. Men fra første timen på sykehuset (med lege), til operasjon vil det gå ca 6mnd pluss minus. Var min erfaring iallefall:) Lykke til! Anonymkode: 509c4...436 Jeg har vært i gjennom kurs etter kurs, sommerkurs i evje osv via sykehuset. Så jeg håper virkelig at jeg slipper en ny runde med kurs. For å så starte med operasjonsskolen... Anonymkode: 5e5f0...88e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #6 Skrevet 28. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i gjennom kurs etter kurs, sommerkurs i evje osv via sykehuset. Så jeg håper virkelig at jeg slipper en ny runde med kurs. For å så starte med operasjonsskolen... Anonymkode: 5e5f0...88e Tror det handler litt om hvor lenge siden du har vært på kurs. Hvis det er nylig slipper du nok, hvis det er flere år siden så kanskje du må det. Anonymkode: b4f7a...179
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #7 Skrevet 28. juli 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 20 år med BMI på 45. Jeg har nå fått henvisning til sykehuset i Vestfold for utredning og slankeoperasjon. Jeg har gjentatte ganger vært inn og ut av sykehus, hatt kontakt med personlig trener osv, hver gang jeg går ned, går jeg opp igjen med 5-15 kg+ Nå har jeg og fastlegen min funnet ut at slankeoperasjon burde være neste steg. Jeg er selv utdannet personlig trener, jeg vet akkurat hva jeg skal, men det er den metthet og sulthetfølelsen som er et stort problem. 3 i familien min er slankeoperert. Og fedme er et stort problem i familien. 1) hva er din historie, tok det lang tid fra henvisning til operasjon? Hjelper det å ringe og se om de har fått avbestilling på den første timen 2) tror du jeg er en kandidat til slankeoperasjon? Jeg vet sykehuset i Vestfold har drevet/driver med forskning på slankeoperasjon på tenåringer. Anonymkode: 5e5f0...88e 45 er jo ganske mye. Som du beskriver så funker slanking dårlig, samme med dietter. Nesten alle sprekker etterpå. Du skriver at du er personlig trener, men har fått hjelp av andre som er det også. Nysjerrig på hvordan du har prøvd å slanke deg/gått ned i vekt, da jeg selv har drevet med kosthold/trening i nesten 20år. Har vært gjennom alt med dietter/slanking, cheat days etc. Du er såpass, ung så sjansen for å klare dette uten operasjon er stor. Men det krever stor viljestyrke, du må lære deg å spise "vanlig" mat i normale porsjoner. Det kan ta flere mndr å omstille hjernen til dette. Anonymkode: 811fd...893 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #8 Skrevet 28. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i gjennom kurs etter kurs, sommerkurs i evje osv via sykehuset. Så jeg håper virkelig at jeg slipper en ny runde med kurs. For å så starte med operasjonsskolen... Anonymkode: 5e5f0...88e Hoster du opp 50tusen får du operasjon i Baltikum om 2-4 uker. Anonymkode: 77446...4af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå