Gå til innhold

Menn i trafikken n


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange menn, spesielt i firma biler som stresser som F.. legger seg helt opp i ræva på bilen min vær morgen😬 

mange stygge forbikjøringer...

er ikke det å ligge i fartsgrensen bra nokk🤔? Kan dere ikke beregne tilstrekkelig med tid? Virker veldig slitsomt for deres del å ligge bak og bli irritert.

Mens en annen kjører for tidlig 😂😂.

Anonymkode: 9ac91...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør fortere eller kjør inn til siden å slipp frem trafikken når du skaper kø....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare la dem gå oppi ræva di, om dem kjører på dem er det demmes feil :)

Anonymkode: b54aa...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett bare gode erfaringer med yrkessjåfører. Litt avhengig av bilstørrelse, selvsagt. Folk som kjører trailere/lastebiler og varebiler viser mer forståelse for andre større kjøretøy. Jeg blir uten unntak alltid hjulpet ut av eksempelvis en vanskelig utkjøring av arbeidssjåfører - vanlige bilister prioriterer seg selv. 

Joda, de har en tendens til å ligge tett i ræv på deg når du kjører, men det anser jeg som en yrkesskade. Slipp dem forbi, så kan de haste videre i arbeidsdagen sin.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

er ikke det å ligge i fartsgrensen bra nokk🤔

Dersom fartsgrensen er for eksempel 60, kjører du da så det står 60 på speedometeret i bilen din? Da kjører du nemlig ikke i 60, men i alt fra 52-55. Speedometeret i biler viser nemlig "alltid" for lav fart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så blir jeg litt oppgitt i trafikken. Jeg har kjørt mye i jobb, så jeg er ganske god sjåfør. Jeg føler av og til at jeg blir irritert over damer som er ALT for forsiktig og som tar forever å parkere, jeg blir oppgitt av eldre som kjører 20 km/t under fartsgrensen, men jeg blir spesielt irritert over mannfolk som er hissig på pedalen. Må de kjører rett opp i ræva på deg, selv om du kjører litt over fartsgrensen alle rede? Må de ta sjanser som risikerer andres liv? Jeg driter i om de sitter seg selv i fare, men de risikerer jo mitt liv, og andre passasjerer i sin egen bil. 
En gang kjørte jeg på en forkjørsvei, hvor det var kø av biler som hadde kjørt inn i et avkjøringsfelt til venstre, og plutselig kjører en mann rett ut foran meg slik at jeg må bråbremse for å ikke kjøre rett i sønnen hans som sitter fremme på passasjersiden. Jeg hadde ikke sjanse å se at han hadde tenkt å bryte vikeplikten på grunn av alle bilene i den køen, og han visste at han tok en sjanse da han valgte å risikere livet til sønnen sin isteden for å vente et lite minutt til.  Greit nok at jeg kan irritere meg grønn over sinker i trafikken, men det er faktisk bedre at folk er litt for forsiktig enn at de tar farlige sjanser, eller at de kjører rett opp i ræva på folk og stresser dem unødig når de alle rede følger fartsgrensen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER
På 26.7.2019 den 21.45, Ikke ta imot jesus skrev:

Kjør fortere eller kjør inn til siden å slipp frem trafikken når du skaper kø....

Du er en guttunge som ikke har lappen enda. Eller bare en ræva sjåfør som oppfører seg som en - guttunge altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg vil mye heller ligge i kø bak ti stykker som kjører trygt, enn blant noen som kjører utenfor egne komfortsoner og skaper utrygge situasjonenr.( Ref "kjør fortere" der oppe :roll:) Jeg har selv hatt altfor mange hjerte-i-halsen opplevelser, fordi jeg tvinger meg selv opp i fart. Det gidder jeg ikke lenger. Og det hjelper jo ikke uansett! Er det en bmw bak så bare måå den godt opp i ræva uansett hastighet. Gidder ikke få bot for å please sånne rasshøl.

Skal heller bli flinkere å tipse politiet når jeg ser stygge forbikjøringer og sinnsyke hastigheter. Det er nok dødsulykker på veiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 9.43, TMB skrev:

Dersom fartsgrensen er for eksempel 60, kjører du da så det står 60 på speedometeret i bilen din? Da kjører du nemlig ikke i 60, men i alt fra 52-55. Speedometeret i biler viser nemlig "alltid" for lav fart.

Ja kjøre i 60 på speedometer 😊 hvorfor gjøre det mere komplisert enn som så😎 vi kommer alle frem, skal jo bare på jobb. Litt mere gira på veien hjem😅

Anonymkode: 9ac91...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kjøre i 60 på speedometer 😊 hvorfor gjøre det mere komplisert enn som så😎 vi kommer alle frem, skal jo bare på jobb. Litt mere gira på veien hjem😅

Anonymkode: 9ac91...dbe

Last ned en speedometer-app på mobilen. Den bruker GPS for å vise riktig hastighet. Så setter du mobilen i ruta en dag (så en får gode signaler fra mange satelitter) og kjører en tur. Da kan du enkelt sjekke hvor mye speedometer må vise for at du skal kjøre i 50, 60, 70 osv. Da slipper du å irritere andre bilister for at du ligger 5-10km/t under fartsgrensen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -jk- skrev:

Last ned en speedometer-app på mobilen. Den bruker GPS for å vise riktig hastighet. Så setter du mobilen i ruta en dag (så en får gode signaler fra mange satelitter) og kjører en tur. Da kan du enkelt sjekke hvor mye speedometer må vise for at du skal kjøre i 50, 60, 70 osv. Da slipper du å irritere andre bilister for at du ligger 5-10km/t under fartsgrensen. 

Nå er det jo gitt et sikringsmonn så man skal slippe bøter, jeg forstår ikke hvorfor folk stresser slik med at folk ligger i bilens 60 i 60.. I 80 soner blir jeg kanskje irritert.

Når det gjelder mannlige yrkessjåfører må jeg si at det er mange som ikke har tatt lappen i Norge på veiene, og opplæringen deres er lik 0 mange steder. I enkelte land bestikker man folk for å få lappen.

Anonymkode: aea6b...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo gitt et sikringsmonn så man skal slippe bøter, jeg forstår ikke hvorfor folk stresser slik med at folk ligger i bilens 60 i 60.. I 80 soner blir jeg kanskje irritert.

Når det gjelder mannlige yrkessjåfører må jeg si at det er mange som ikke har tatt lappen i Norge på veiene, og opplæringen deres er lik 0 mange steder. I enkelte land bestikker man folk for å få lappen.

Anonymkode: aea6b...9ef

Fordi at "bilens 60" varierer noe enormt mellom biler. Vi har to biler, ligger jeg i 60 på speedometeret på den ene går det i 54-55km/t, på den andre går det i 59km/t. 10% forskjell mellom disse altså. I verste fall kan det stå kanskje 52-53km/t på speedometeret på bilen bak når det står 60 på ditt. 

Bedre om alle forholder seg til korrekt fart. I "gamle" dager tok man speedometertest på NAF og fikk et klistremerke man satte på rattet som viste en tabell med vist og reell fart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 21.45, Ikke ta imot jesus skrev:

Kjør fortere eller kjør inn til siden å slipp frem trafikken når du skaper kø....

Fortere en fartsgrensen ?? Unner ikke staten en jævla krone fra bøter 🤮

Anonymkode: 9ac91...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortere en fartsgrensen ?? Unner ikke staten en jævla krone fra bøter 🤮

Anonymkode: 9ac91...dbe

Hvis du kjører i fartgrensen (altså den faktiske farten, ikke den du leser på bilens speedometer) så trenger du ikke slippe forbi folk, loven er lik for alle og de plikter også å ikke bryte fartsgrensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 9.43, TMB skrev:

Dersom fartsgrensen er for eksempel 60, kjører du da så det står 60 på speedometeret i bilen din? Da kjører du nemlig ikke i 60, men i alt fra 52-55. Speedometeret i biler viser nemlig "alltid" for lav fart.

Dette stemmer kanskje om du kjører 20 år gammel bil, men om den er under fem år gammel så er 60 på speedometeret tilnærmet 60 irl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, TMB skrev:

Hvis du kjører i fartgrensen (altså den faktiske farten, ikke den du leser på bilens speedometer) så trenger du ikke slippe forbi folk, loven er lik for alle og de plikter også å ikke bryte fartsgrensen

Er så mange som tror de er politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, NBA skrev:

Dette stemmer kanskje om du kjører 20 år gammel bil, men om den er under fem år gammel så er 60 på speedometeret tilnærmet 60 irl.

Splitter nye biler har ofte feilvisning på oppunder 10%, så det er helt feil. Vår Leaf har f.eks 9% feilvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NBA skrev:

Dette stemmer kanskje om du kjører 20 år gammel bil, men om den er under fem år gammel så er 60 på speedometeret tilnærmet 60 irl.

Det er ikke tilfellet for mine to biler i hvert fall, fra 2017 og 2018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt flere biler det siste året, som er under fem år gamle, der det kun vises 3-4 km/t feil i 110...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor rett ved automatisk fartsmåler. Min viser så godt som nøyaktig fart. Bil fra 2014. 

Anonymkode: 3ad47...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...