Gå til innhold

Utseende er mer tilfeldig, og ikke arvelig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye fokus på utseende i vårt samfunn. 

Det jeg stusser på er at mange tror at pene mennesker får pene barn. Men stemmer det egentlig? Hvorfor er det da slik at i en søskenflokk så finnes det store forskjeller i attraktivitet på utseendet? Veldig mye må jo være tilfeldig også.

Jeg har sett par hvor foreldrene ikke har et spesielt pent ytre, men likevel har de helt nydelige barn. Det samme med pene par, de får ikke alltid søte barn.

Anonymkode: e59b4...c98

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til 3 tilfeller med pen mor og mindre pen far, der er det sånn i søskenflokken at de som ligner mor er pen og de som ligner far er mindre pen. Min mann er ordentlig vakker (sånn mer pen enn robust og kjekk), og min sønn er vakker, i den forstand at vi får høre det veldig ofte. Man ligner jo på foreldrene sine logisk nok, men klart det kan slå ut feil noen ganger.

Anonymkode: 2c47d...03a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til 3 tilfeller med pen mor og mindre pen far, der er det sånn i søskenflokken at de som ligner mor er pen og de som ligner far er mindre pen. Min mann er ordentlig vakker (sånn mer pen enn robust og kjekk), og min sønn er vakker, i den forstand at vi får høre det veldig ofte. Man ligner jo på foreldrene sine logisk nok, men klart det kan slå ut feil noen ganger.

Jeg ser jo vidunderlig søte barn hele tiden, med foreldre som hverken er spesielt billedskjønne og hvor mange er overvektige. Så det er åpenbart at ikke nødvendigvis pene mennesker får pene barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser jo vidunderlig søte barn hele tiden, med foreldre som hverken er spesielt billedskjønne og hvor mange er overvektige. Så det er åpenbart at ikke nødvendigvis pene mennesker får pene barn.

Nei, vet det går den veien også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har også med kjønnet på barna og hvem de ligner på. Fks kan datteren arve ett trekk fra faren som gjør han til en kjekk mann, men som ikke er så pent på en kvinne. 

Anonymkode: 89e25...135

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Arvelig og tilfeldig. Ingen motsetning. 

Anonymkode: 3c757...f51

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange er søte som barn, men de blir ikke nødvendigvis pene som voksne av den grunn. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spørs også litt på hvordan man tar vare på seg selv. Ei som aldri steller seg og har vært usunn hele livet, kan se rimelig sliten og uattraktiv ut, mens hennes prikklike datter ses på som vakker fordi hun bruker balsam og fuktighetskrem og har et godt kosthold som får huden til å gløde. Folk undervurderer små ting som dette i søken på å bli attraktiv.

Anonymkode: 9b702...00f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min mor var virkelig vakker, jobbet som fotomodell. Og jeg har absolutt ikke blitt like pen, selv om jeg ligner på henne. Jeg mangler noen av de karakterene som gjorde henne såpass flott, og er mer en platt versjon.

Anonymkode: d648e...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har litt med hvem man ligner på også. Du kan jo ligne på slektninger langt tilbake flere generasjoner, og som noen påpekte. Mannlige trekk som er fint hos far er kanskje ikke like pent hos ett jentebarn. 

Har et nabopar som har tre barn. 2 jenter og 1 gutt. Jentene ligner på mor og gutten på far og de er alle tre veldig pene. De har også veldig pene foreldre. Så ser man ikke så vakre par få barn som ligner på dem. De blir da ofte heller ikke så pene. Føler meg litt slem nå men er få måter å formulere det på uten å virke for slem. 

Man ser jo for eksempel mange kjendiser som er utrolig pene som har døtre eller sønner som ligner på dem som blir veldig pene. Se på Beckham familien. Syns det er en pen familie.

Angelina Jolie og Brad pitt husker jeg var et stort tema da de ventet første barn. For da skulle «verdens vakreste barn bli født» bla bla bla. Syns ikke ungene dems ble særlig pene. De er helt normale. Så man kan være uheldig å få en «dårlig» kombinasjon av far og mor også. Men tror faktisk at om foreldrene er veldig pene er sannsynligheten større for at barna blir pene. 

Anonymkode: 94a1f...bdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har litt med hvem man ligner på også. Du kan jo ligne på slektninger langt tilbake flere generasjoner, og som noen påpekte. Mannlige trekk som er fint hos far er kanskje ikke like pent hos ett jentebarn. 

Har et nabopar som har tre barn. 2 jenter og 1 gutt. Jentene ligner på mor og gutten på far og de er alle tre veldig pene. De har også veldig pene foreldre. Så ser man ikke så vakre par få barn som ligner på dem. De blir da ofte heller ikke så pene. Føler meg litt slem nå men er få måter å formulere det på uten å virke for slem. 

Man ser jo for eksempel mange kjendiser som er utrolig pene som har døtre eller sønner som ligner på dem som blir veldig pene. Se på Beckham familien. Syns det er en pen familie.

Angelina Jolie og Brad pitt husker jeg var et stort tema da de ventet første barn. For da skulle «verdens vakreste barn bli født» bla bla bla. Syns ikke ungene dems ble særlig pene. De er helt normale. Så man kan være uheldig å få en «dårlig» kombinasjon av far og mor også. Men tror faktisk at om foreldrene er veldig pene er sannsynligheten større for at barna blir pene. 

Alt avhenger av øyet som ser...for noen vil noen se pen ut, mens for andre vil de samme foreldrene eller barna deres ikke se pene ut...alt er individuelt hva vi oppfatter som pent og ikke

Anonymkode: 74c7f...711

AnonymBruker
Skrevet

Utseende handler vanvittig mye om livstil og sminke/klær. Masse damer som får mye oppmerksomhet som egentlig bare er sånn middels, men de kan og kle seg, er trent osv. Samme med menn, er du godt trent og noenlunde høy, vet å kle deg osv. 

Anonymkode: ca3cd...561

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De styggeste mennene lager de fineste døtrene. Jeg tuller ikke, sjekk det ut.

Jo styggere faren er, desto finere er datteren. Det er helt sykt.

Anonymkode: 7dae3...d91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De styggeste mennene lager de fineste døtrene. Jeg tuller ikke, sjekk det ut.

Jo styggere faren er, desto finere er datteren. Det er helt sykt.

Anonymkode: 7dae3...d91

Kanskje far er så stygg at mor er utro. Derfor datter er fin? 🙈 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, bortsett fra at jeg synes Pitt/Jolie-barna er veldig vakre.

Anonymkode: 49e24...5ff

• Liker 1
Gjest Alkoholist
Skrevet

Hvordan skal man kunne vite dette? Det kommer ann på øye som ser. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat når det gjelder de så synes jeg også Angelina Jolie så normal ut som barn også, så jeg tror ikke deres trekk kommer helt til sin rett før de blir voksne. Mange barn kan være både mindre vakre og vakre som barn, men hvordan de vokser seg til som voksne er noe annet. Jeg ligner overhodet ikke på meg selv som barn. 

Anonymkode: d648e...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også med kjønnet på barna og hvem de ligner på. Fks kan datteren arve ett trekk fra faren som gjør han til en kjekk mann, men som ikke er så pent på en kvinne. 

Anonymkode: 89e25...135

Mitt tilfelle. Jeg ligner min far. Han er veldig kjekk mann, jeg er en stygg dame. 

Anonymkode: 3e68c...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...