AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Hva mener dere om sex der ingen eller den ene parten ikke husker noe? mange mener det er voldtekt, men som kjent får alkohol oss til å gjøre ting vi ikke gjør ellers. Når man da er så full at hukommelsen ryker, er hemningene borte. Men om man er våken og bevisst, selv om man ikke husker noe, er det da voldtekt? Anonymkode: 7a14e...39a
SoWhat? Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Jeg har hatt blackout et par ganger den gang jeg festet( med en del alkoholinntak) Da jeg snakket med de andre dagen etter, så sa de at jeg hadde jo vært full, men virket helt klar osv. Så ikke lett å vite om man er "tilsede" der og da. Det som er en regel er at en ikke skal ha sex med fulle mennesker. Det er bare ikke lurt!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har hatt blackout et par ganger den gang jeg festet( med en del alkoholinntak) Da jeg snakket med de andre dagen etter, så sa de at jeg hadde jo vært full, men virket helt klar osv. Så ikke lett å vite om man er "tilsede" der og da. Det som er en regel er at en ikke skal ha sex med fulle mennesker. Det er bare ikke lurt! Nei, jeg også lurer fryktelig på det der.. da jeg handler på måter som ikke er «meg» under blackout.. og jeg kan få blacklout av SMÅ mengder alkohol, virker som det kommer mer an på hvem man drikker med/ sinnstilstand enn dagsform. Anonymkode: 7a14e...39a 1
Gjest tullete rusk Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 (endret) Kommer helt an på situasjonen. Men å skylde på fyll må være en av favorittunnskyldningene til de som velger å voldta. Se det for deg. Du ønsker ha sex med noen, men du får ikke napp. Så ser du en veldig full person som er glad og sløv i blikket. Du tar vedkommende med inn på et isolert rom. Personen sovner. Perfekt sjanse for sex. Og dagen derpå kan du si du var for full til å huske noe. Vær snill og raus med personen for å gi inntrykk av at du er en snill person neste dag 10 minutter siden, SoWhat? said: Jeg har hatt blackout et par ganger den gang jeg festet( med en del alkoholinntak) Da jeg snakket med de andre dagen etter, så sa de at jeg hadde jo vært full, men virket helt klar osv. Så ikke lett å vite om man er "tilsede" der og da. Det som er en regel er at en ikke skal ha sex med fulle mennesker. Det er bare ikke lurt! Hehe, du virket helt klar? Enten var dine venner fulle selv, eller så har de abnormalt lav sosial intelligens. Endret 26. juli 2019 av tullete rusk
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 For å ha sex skal begge være våkne og ved bevissthet, begge må være mentalt til stede. Spørsmålet blir om man er mentalt tilstede om man er full. Dersom begge beviselig har vært så fulle at de ikke kan si ja/nei (gi samtykke) er det vel kanskje en annen ting, men da er de kanskje ikke i stand til å ha sex heller. Er det kun den ene som er så full, grenser det veldig mot voldtekt:https://amnesty.no/voldtekt/samtykkelov Anonymkode: b7fe4...1f5
SoWhat? Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, tullete rusk skrev: Kommer helt an på situasjonen. Men å skylde på fyll må være en av favorittunnskyldningene til de som velger å voldta. Se det for deg. Du ønsker ha sex med noen, men du får ikke napp. Så ser du en veldig full person som er glad og sløv i blikket. Du tar vedkommende med inn på et isolert rom. Personen sovner. Perfekt sjanse for sex. Og dagen derpå kan du si du var for full til å huske noe. Vær snill og raus med personen for å gi inntrykk av at du er en snill person neste dag Hehe, du virket helt klar? Enten var dine venner fulle selv, eller så har de abnormalt lav sosial intelligens. Ikke "klar" som i edru. Klar som at jeg snakket tydelig og ikke om noe helt spinnvillt. Ikke gjorde jeg noe som tilsa at jeg ikke hadde kontroll heller. Nå hadde vi også to som kjørte, så de var "klare" som i edru. Jeg forholdt meg til det de sa. Hadde ingen grunn til å tvile på dem. For ordens skyld, så hadde jeg ikke sex med noen. Men syns det var merkelig å virke sånn når jeg ikke husket noe. Har også snskket med folk som har hatt blackout selv. De har ikke virket dritings akkurat.
SoWhat? Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg også lurer fryktelig på det der.. da jeg handler på måter som ikke er «meg» under blackout.. og jeg kan få blacklout av SMÅ mengder alkohol, virker som det kommer mer an på hvem man drikker med/ sinnstilstand enn dagsform. Anonymkode: 7a14e...39a En som skal ha greie på sånt, sa til meg at hjernen ville ha en pause. Så dagsform har nok mye å si ja. Når jeg fikk mitt første så var det studentfest, og jeg følte meg presset til å bli med. Så stress kan nok også forårsake det med mindre inntak av alkohol?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 45 minutter siden, SoWhat? skrev: En som skal ha greie på sånt, sa til meg at hjernen ville ha en pause. Så dagsform har nok mye å si ja. Når jeg fikk mitt første så var det studentfest, og jeg følte meg presset til å bli med. Så stress kan nok også forårsake det med mindre inntak av alkohol? Ja det tror jeg også!! Får det kun i sammenhenger hvor jeg er stesset/ utrygg og ikke avslappet.. Anonymkode: 7a14e...39a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå