AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Hvordan takler du disse tingene? Jeg er gift med en mann som har pådratt seg mer og mer plager med dette. Vi har ett godt ekteskap så jeg støtter han og avlaster han så mye jeg kan, men skulle gjerne hatt noen råd fra noen som har kjent det på kroppen. Hadde senest i dag ett anfall etter vi hadde vært på butikken. Likblek, skjelver, svettende renner. Trekker seg inn i seg selv. Vi prater mye samme og har det bra bortsett fra denne satans angsten. Anonymkode: 65c24...dd6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 4 minutter siden, Hubbie said: Får han hjelp av psykolog? Og kanskje det finnes støttegrupper e.l. for deg? Anonymkode: 87c2f...67d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Ts Ja samtaler, men vil ikke ha medisiner. Anonymkode: 65c24...dd6
Silva Pluvialis Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts Ja samtaler, men vil ikke ha medisiner. Anonymkode: 65c24...dd6 Har du vurdert å være med han til psykologen? 😊 Kanskje Modum bad kan være et alternativ. De har behandling for panikkangst.
Gjest Familytree Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 21 timer siden, Hubbie skrev: Har du vurdert å være med han til psykologen? 😊 Kanskje Modum bad kan være et alternativ. De har behandling for panikkangst. https://www.modum-bad.no/angstbehandling-uten-medisiner/ Hvis TS vil lese den👍
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #7 Skrevet 27. juli 2019 22 timer siden, Augustotejerina skrev: https://www.modum-bad.no/angstbehandling-uten-medisiner/ Hvis TS vil lese den👍 Hvor mange blir egentlig friske på Modum bad? Jeg kjenner ingen... Anonymkode: 1916b...889
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 Hva som hjelper under angstanfall varierer fra person til person. Om han får behandling hos DPS så har dem noe som kalles nettverksmøter, hvor pasienten kan invitere de h*n føler for, som nær familie, venner eller slikt, og behandler deltar, der man kan få snakket ut om hvordan ting oppleves og hvordan andre kan hjelpe best mulig. For min egen del så trenger jeg være i fred etter kraftige angstanfall. Jeg trenger ro rundt meg, og vil absolutt ikke ha folk rundt meg, vil ikke prate med noen, og om noen begynner som ikke har opplevd det selv begynner snakke om at det ikke er farlig og slikt så gjør det hele situasjonen mye verre for meg. Jeg trenger rett og slett en time out. Anonymkode: d6abd...538
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #9 Skrevet 27. juli 2019 Kognitiv adferdsterapi kan benyttes både som selvhjelpsmetode og i samarbeid med fagfolk. https://www.kognitiv.no/psykiske-lidelser/ulike-typer/angst/ Anonymkode: 51d23...f8e
GulSitron Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 For min del hjalp det med samtaleterapi og "hjemmelekser" fra psykologen som gikk ut på at jeg skulle eksponere meg for situasjoner hvor jeg vanligvis kjenner på angsten. Jo mer jeg eksponerte meg, jo lengre klarte jeg å stå i situasjonen fra gang til gang. Ikke overanstreng deg, men forsøk å så i det så lenge du klarer. Jeg hadde såpass sosialforbi at jeg ikke turte gå ut å hente posten en lang periode. Butikken dro jeg i sent på kvelden rett før stengetid og når det var mørkt ute. Fikk i oppgave av psykologen og f.eks gå på senteret og kjøpe meg en kaffe eller noe, også gå der ifra. På to år gikk jeg fra å ikke tørre gå i postkassa til å kunne være på senteret alene i mange timer, snakke med betjeningen i butikker (spørre om hjelp etc) og ble en fri fugl med færre hindringer. Har hatt et angstanfall siden da og det var her for noen uker siden. Da var jeg ganske sliten, hadde jobbet mye og øvelseskjørte med samboeren min og gjorde noen småfeil under kjøringen som gjorde meg mer sliten også sa det bare pang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå