AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Når det gjelder bæsj på klær, vasker dere klærne og bruker dem videre? Eller er det kast? Jeg har alltid bare vasket å brukt videre, så lenge det ikke er mer lukt/ flekker etter vask. Lurer fordi 2-åringen fikk en del bæsj på kjolen i dag når hun tørket seg på do i barnehagen. Har vasket den nå og den er uten flekker og lukt. Har lyst å bruke den om igjen i morgen, men føler at de ansatte kanskje reagerer siden den ble full i bæsj dagen før?? 😅 Anonymkode: 8ed2e...a74
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Vasker selvsagt, ellers hadde vi kjøpt mye klær altså..... Anonymkode: 04397...471 9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder bæsj på klær, vasker dere klærne og bruker dem videre? Eller er det kast? Jeg har alltid bare vasket å brukt videre, så lenge det ikke er mer lukt/ flekker etter vask. Lurer fordi 2-åringen fikk en del bæsj på kjolen i dag når hun tørket seg på do i barnehagen. Har vasket den nå og den er uten flekker og lukt. Har lyst å bruke den om igjen i morgen, men føler at de ansatte kanskje reagerer siden den ble full i bæsj dagen før?? 😅 Anonymkode: 8ed2e...a74 Når du har vasket kjolen og kjolen er ren, så er du ferdig med saken. Hadde du deri ot sendt jenta i bhg med bæsjekjone uten å vaske den, da hadde det vært ekkelt. Man kan ikke kaste klær fordi det kommer bæsj eller matrester på dem. Men er klærne ekle å bruke etter bløtlegging og vask, fordi de både stinker og er flekkete, da kaster man. Anonymkode: e1824...a8d 6
Skogkløver Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 Selvfølgelig vasker vi og bruker om igjen klær som det har kommet bæsj på 😊 Tenk vi bruker til og med vanlige vaskekluter til å vaske bort bæsj med under bleieskift. De blir brukt om og om igjen! 7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 Jeg har vasket klær med bæsjeflekker, men skal innrømme jeg har kastet en truse eller to, eller en bukse, som har ligget i en deilig vakuumtett pose hele barnehagedagen før henting. Angående kjolen så er det selvfølgelig ikke noe problem å bruke den neste dag, den er jo ren igjen Anonymkode: 63f80...a23 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 Seriøst? Selvsagt vasker man og bruker omigjen! Hallo.. folk bruker tøybleier, tror du de er engangs? Anonymkode: b7ad5...ea5
juliet capulet Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 Det er jo ikke etisk rett å kaste klær som er rene. Og det er mest miljøvennlig å bruke klærne lengst mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 Det vil ikke reagere på det så lenge plagget er rent igjen i morgen. Anonymkode: 5cae4...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #9 Skrevet 27. juli 2019 Bæsja barnet seg aldri ut som baby? Her var det odte bæsj til langt opp etter ryggen, bodyer som måtte vaskes på 90 grader. Og ullbodyer fikk også gjennomgå, 3 runder med sitronsåpe før vanlig ullvask så var de good to go. Anonymkode: bc14a...988
asterix Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 Klær som har fått bæsj på seg vaskes selvfølgelig og brukes igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 Bare Skyller av med varmt vann og såpe, og hiver i vaskemaskin på 60/90 grader. 90 grader om klærne ikke er så farlig med. Anonymkode: 8a46a...60b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 Selvfølgelig vasker en klær som har fått bæsj på seg!! Små babyer har jo dritt helt opp i nakken, enkelte ganger, skulle en kaste alle klær som fikk bæsj på seg allerede da, så hadde klesbudsjettet gått i taket. Hadde ikke ofret det en tanke om hun kom i barnehagen med samme kjole når den var vasket. Anonymkode: 63ee6...4be
snoren Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 vask den og drit i hva andre mener, for så lenge kjolen lukter rent og ser ren ut så er ingen skade skjedd.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #14 Skrevet 27. juli 2019 Vasker. Og jeg kom nylig over et tips om å skrubbe flekken med sun light såpestykke og kaldt vann før vask, funka bra! Anonymkode: 599c9...4df
Hanneli Skrevet 27. juli 2019 #15 Skrevet 27. juli 2019 Jeg jobber i barnehage. Det hender at det kommer bæsj utenfor bleia og klærne blir sendt hjem. Jeg haddwikke reagert på at barnet brukte klærne igjen - forutsatt at det er vasket såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå