Gå til innhold

Dyp ulyd når bilen starter og jeg gir gass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2006-modell Peugeot 307, bensinbil, automat. 

I går oppdaget jeg en slags dypere lyd enn vanlig da jeg startet opp bilen, og lyden var også merkbar da jeg kjørte. Spesielt merkbar når jeg gir gass. 

Prøvde å finne ut hvor bilen kom fra, og det hørtes ut som den kom fra bak i bilen. Da jeg gikk ut, sjekket jeg eksosrøret og lyden var tydelig der. Eksksosøret vibrerte litt, men det gjør det kanskje vanligvis også??

Det er ingen forskjell når jeg kjører bilen, føles som vanlig, men lyden er altså ny og det bekymrer meg.

Verkstedet nærmest her har ikke ledig tid før tirsdag, og jeg lurer på om jeg risikerer stor skade på bilen om jeg bruker bilen som normalt frem til da? Hva kan lyden komme av? 

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjennes det ut som bilen vibrerer?

Anonymkode: 474ee...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok et lite rusthull i eksosanlegget. Skader nok ikke å kjøre med den fram til du får time, men den bør raskt på verksted. Dersom dette får utvikle seg uten at skaden utbedres så det ruste i stykker og du vil risikere at  anlegget til slutt faller av og bli liggende i veibanen.

Endret av artigmedsex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust/hull i et rør i eksosanlegget

Ikke farlig å kjøre medtil tirsdag :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjennes det ut som bilen vibrerer?

Anonymkode: 474ee...676

Nei, kan ikke si den vibrerer. Men så at eksosrøret vibrerte.

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Rust/hull i et rør i eksosanlegget

Ikke farlig å kjøre medtil tirsdag :)

 

 

Håper du har rett. Hvilken pris ca kan jeg regne med å måtte ut med om det må byttes eksosrør?

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, artigmedsex skrev:

Du har nok et lite rusthull i eksosanlegget. Skader nok ikke å kjøre med den fram til du får time, men den bør raskt på verksted. Dersom dette får utvikle seg uten at skaden utbedres så det ruste i stykkeer og du vil risikere at  anlegget til slutt faller av og bli liggende i veibanen.

Håper det ikke er noe som katalysator feks, at det «bare» er eksosrøret 

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hull i eksosanlegget så er det ikke noe farlig å kjøre med i noen dager. Har selv et par stykker av dem på min bil, har vært der i noen mnd. Det brummer og bråker når jeg gir gass, og det er flaut som f**n. Skal skrote bilen min i august, derfor gidder jeg ikke å bruke en krone på å fikse det.

Anonymkode: 249ca...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du har rett. Hvilken pris ca kan jeg regne med å måtte ut med om det må byttes eksosrør?

Anonymkode: 5f2d6...55b

Spørs helt hva som er lekk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er hull i eksosanlegget så er det ikke noe farlig å kjøre med i noen dager. Har selv et par stykker av dem på min bil, har vært der i noen mnd. Det brummer og bråker når jeg gir gass, og det er flaut som f**n. Skal skrote bilen min i august, derfor gidder jeg ikke å bruke en krone på å fikse det.

Anonymkode: 249ca...3bc

Så under bilen nå, apropos det som er blitt nevnt om rust her. Så ingen synlige hull, men jeg har jo ikke ligget under bilen så er vel mye jeg ikke ser. Men det jeg så, var en del rustflekker generelt under der, og det bekymrer meg. Er det vanlig at det er rustflekker under biler?

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som dynamoen. 

Anonymkode: 865c1...1d6

Dynamoen ble byttet i april, så håper det ikke stemmer.

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av noen, til å gi gass, eller bedre, krype under bilen mens DU Gasser litt... Jekke opp, eller ¨parkere¨ på fortauskant e.l.

Lett å føle lekasje vanligvis. Om du \ dere finner  hull, ikke farlig å kjøre med. Sparer lett mange tusen på å lappe hull, før neste EU kontroll.

https://www.biltema.no

Søk

Eksosbandasje, Eksostape, Eksosdeler. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går oppdaget jeg en slags dypere lyd enn vanlig da jeg startet opp bilen, og lyden var også merkbar da jeg kjørte. Spesielt merkbar når jeg gir gass. 

Prøvde å finne ut hvor bilen kom fra, og det hørtes ut som den kom fra bak i bilen. Da jeg gikk ut, sjekket jeg eksosrøret og lyden var tydelig der.

Oslo Øst her, -har bil-rampe på tomta, -null stress å titte på.

evt. PM meg.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Oslo Øst her, -har bil-rampe på tomta, -null stress å titte på.

evt. PM meg.

a.

Tusen takk for tilbudet, men bor i Skien så det blir dessverre litt langt.

Anonymkode: 5f2d6...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...