Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man leser på feks grupper på facebook der folk som har denne sykdommen forteller om å leve med denne sykdommen, så er det litt mer enn dette som behandling. Du får det hele til å virke lett håndtelig både som å leve med og behandlingen. Det stemmer ikke! Dette er en helt jævlig sykdom

Anonymkode: 60027...d7b

For noen er det veldig lett håndterlig. Trenger ikke krisemaksimere helt.

Anonymkode: 14bf1...686

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om du har fått noen behandling?

Anonymkode: 96c84...92e

Betennelsesdempende, trening i varmebasseng, smertestillende går jeg på fast. Revmatologen vil ikke sette meg på biologiske medisiner før evt funn på bilder. (Men det er ikke alltid den non-radigrafiske utvikler seg til den radiografiske typen) Har også hatt en kortkur på prednisolon som i den perioden gjorde underverker.

Anbefaler deg og lese inne på spondylitten.no

Anonymkode: 5bb89...f86

Skrevet

Blodprøven er bare en indikasjon. Deretter MR og deretter ultralyd for å se etter betennelse i leddene dine. Ihvertfall det jeg nylig måtte gjennom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betennelsesdempende, trening i varmebasseng, smertestillende går jeg på fast. Revmatologen vil ikke sette meg på biologiske medisiner før evt funn på bilder. (Men det er ikke alltid den non-radigrafiske utvikler seg til den radiografiske typen) Har også hatt en kortkur på prednisolon som i den perioden gjorde underverker.

Anbefaler deg og lese inne på spondylitten.no

Anonymkode: 5bb89...f86

Takk for svar! 

Anonymkode: 96c84...92e

Skrevet

Er det noen som vet om selve blodprøven heter HLA-B27 eller har den et annet navn på blodprøvearket?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mimmii skrev:

Er det noen som vet om selve blodprøven heter HLA-B27 eller har den et annet navn på blodprøvearket?

Som regel HLA-B27, eventuelt HLA-typing, eller så bestilles den i en "Reuma-pakke" (som også kan kalles forskjellig fra sted til sted). 

Ingen fasit, kommer nå hvor den bestilles fra og hvem som analyserer den. 

Anonymkode: fdcca...706

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som regel HLA-B27, eventuelt HLA-typing, eller så bestilles den i en "Reuma-pakke" (som også kan kalles forskjellig fra sted til sted). 

Ingen fasit, kommer nå hvor den bestilles fra og hvem som analyserer den. 

Anonymkode: fdcca...706

Takk for svar! Det står at analysen er utført med CLIA metode, også står alle antigenene som er tatt oppført. Det står ingenting om hverken HLA eller B27..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...