Gå til innhold

Hva sier man til en som har mistet sin mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kollegaen min mistet sin mor her om dagen, og jeg skal på jobb med henne i morgen. Jeg føler meg ikke så "flink" på slike ting og vet ikke helt hva jeg skal si.. Føler kondolerer er veldig formelt?

Anonymkode: 9648b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen min mistet sin mor her om dagen, og jeg skal på jobb med henne i morgen. Jeg føler meg ikke så "flink" på slike ting og vet ikke helt hva jeg skal si.. Føler kondolerer er veldig formelt?

Anonymkode: 9648b...091

Jeg ville bare sagt "Så leit å høre om moren din. Si ifra om jeg kan hjelpe med noe", eller noe lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe du kan si, -som fikser på den sorgen...

Som visp skriver, -og ¨være der¨... Vise att du ¨har ryggen¨ til vedkommende, -gjøre jobb-dagen lettere for vedkommende ved å ta oppgaver \ jobber, -avlaste hvis mulig. Små ting som viser att du bryr deg, uten att det blir ¨kleint¨ :sukk:

OG, -Husk. Ting tar tid, -sorgen er ikke over når begravelsen er over... Alle er forskjellige... Kjipt å misste mamma, -pappa...

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor å gi henne en klem, tror dere? Eller å si "kan jeg gi deg en klem?". Uff, jeg synes det er så vanskelig..

Anonymkode: 9648b...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å gi henne en klem, tror dere? Eller å si "kan jeg gi deg en klem?". Uff, jeg synes det er så vanskelig..

Anonymkode: 9648b...091

Du må nesten se an situasjonen der og da. Du kan stryke henne litt på armen eller noe og se om hun er mottagelig for en klem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å gi henne en klem, tror dere? Eller å si "kan jeg gi deg en klem?". Uff, jeg synes det er så vanskelig..

Anonymkode: 9648b...091

Mitt råd er, -vær flatt ut ærlig, -og ydmyk. -Si det rett ut. ... -Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal være der for deg nå,

-men ønsker å gi deg en Skikkelig klem...

-Kjørte den ¨stilen¨ da jeg måtte holde visning på pappaen til en nær kolega. ...

Noen ganger funker ikke ¨fasader¨ og sånt særlig bra.

SI DET FLATT UT. -Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men ønsker å gjøre sÅ GODT JEG KAN, -for deg, -og dine. ...

-Ble bra. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...