Gå til innhold

Hva sier man til en som har mistet sin mor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kollegaen min mistet sin mor her om dagen, og jeg skal på jobb med henne i morgen. Jeg føler meg ikke så "flink" på slike ting og vet ikke helt hva jeg skal si.. Føler kondolerer er veldig formelt?

Anonymkode: 9648b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen min mistet sin mor her om dagen, og jeg skal på jobb med henne i morgen. Jeg føler meg ikke så "flink" på slike ting og vet ikke helt hva jeg skal si.. Føler kondolerer er veldig formelt?

Jeg ville bare sagt "Så leit å høre om moren din. Si ifra om jeg kan hjelpe med noe", eller noe lignende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe du kan si, -som fikser på den sorgen...

Som visp skriver, -og ¨være der¨... Vise att du ¨har ryggen¨ til vedkommende, -gjøre jobb-dagen lettere for vedkommende ved å ta oppgaver \ jobber, -avlaste hvis mulig. Små ting som viser att du bryr deg, uten att det blir ¨kleint¨ :sukk:

OG, -Husk. Ting tar tid, -sorgen er ikke over når begravelsen er over... Alle er forskjellige... Kjipt å misste mamma, -pappa...

a.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det innafor å gi henne en klem, tror dere? Eller å si "kan jeg gi deg en klem?". Uff, jeg synes det er så vanskelig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å gi henne en klem, tror dere? Eller å si "kan jeg gi deg en klem?". Uff, jeg synes det er så vanskelig..

Du må nesten se an situasjonen der og da. Du kan stryke henne litt på armen eller noe og se om hun er mottagelig for en klem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er, -vær flatt ut ærlig, -og ydmyk. -Si det rett ut. ... -Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal være der for deg nå,

-men ønsker å gi deg en Skikkelig klem...

-Kjørte den ¨stilen¨ da jeg måtte holde visning på pappaen til en nær kolega. ...

Noen ganger funker ikke ¨fasader¨ og sånt særlig bra.

SI DET FLATT UT. -Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men ønsker å gjøre sÅ GODT JEG KAN, -for deg, -og dine. ...

-Ble bra. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...