Gå til innhold

Slette kollega fra sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er  det greit å slette en kollega fra sosiale medier dersom hun trakasserer deg, og arbeidsgiver har fått melding om dette fra noen andre kolleger, undersøkt saken, og kommet til at hun har trakassert deg og brutt arbeidsmiljøloven med behandlingen sin av deg? Jeg er nesten redd henne, men frykter at det vil bli tatt ille opp å være venn med alle kolleger bortsett fra henne på sosiale medier. 

Jeg er helt ødelagt i hodet av denne saken, orker ikke å fortelle mer om den, men jeg har det ikke bra verken hjemme eller på jobb lenger. 

Anonymkode: 14285...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg henne på restricted lista. Da kan hun ikke se noe av det du legger ut, men du kan se alt hun skriver (også om deg evt). Da ser hun heller ikke at dere ikke lenger er venner. 

Anonymkode: ca203...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts! Her må du sette grenser. Det er bare du som kjenner dine egne grenser og dermed kan sette en definisjon på disse. Det høres ut som om du allerede sitter med svaret rundt hva som er best for deg. Jeg har også opplevd ekle kolleger og slik negativ energi kan man ofte ta med seg hjem igjen. Man er konstant i tanker og bekymringer. Man prøver å rettferdiggjøre opplevelsene, men ender alltid på samme konklusjon. Bare det i seg selv kan oppleves som en vond sannhet å innse. Du er sjefen i ditt eget liv. DU bestemmer hvem DU ansetter og hvem som får sparken. Denne kvinnen bør du virkelig la gå. Mene hva folk vil mene. For hun gjør ikke gode forretninger og det er ingen grunn til å "pynte" på sannheten.  Anbefaler deg også å lese deg opp på hersketeknikker slik at du lettere kan være rustet til å møte slike utfordringer på arbeidsplassen, så vel som ellers i livet.

Lykke til - dette fikser du! :)  

Anonymkode: 7fa31...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett eller blokker hvem du vil, det er kun du som bestemmer. 

Anonymkode: 7018a...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett slettet, og siden ting er som de er, så tror jeg det er det beste for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...