Gå til innhold

Ville du datet en som trener mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener mye og har klare målsettinger om å bygge fart i kroppen. Det er mange som synes det er kult med six pack og flott kropp, men når det kommer til prosessen med å faktisk få det sånn faller damene av merker jeg.

Jeg har mistet tre damer de siste månedene når det kommer frem at jeg ikke drikker. Nylig fortalte en av dem meg at hun valgte meg bort fordi hun ikke kunne se for seg at vi ikke tok noen glass sammen. Jeg synes det høres helt sykt ut, men hva mener dere? 

Jeg er lei av å være ærlig om min hobby og bli valgt bort på grunn av den. Jeg gjør jo ikke noe vondt mot noen. Jeg har like mye tid til kos og dates som andre. Jeg prioriterer. 

Anonymkode: 3439d...062

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ikke noe problem at du ikke drikker. Det er heller bra :) men hvis treningen kom i veien for dates så

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg personlig så syns jeg balansen er viktig. Elsker å trene, sette meg mål osv. Vært med på flere løp, halvmarraton og triathlon. Men for meg er det også utrolig viktig og fint med de kveldene der jeg og samboer lager god mat sammen og deler en flaske rødvin, eller lørdagskvelden der vi sitter i joggisen med en stor godteriskål og en film.

Å være sammen med noen som ikke skeier ut og bare har fokus på «å prestere på trening» ville blitt for kjedelig for min del. 

Anonymkode: 25ec2...9d7

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Ikke prøv å forstå deg på kvinner. De vet ikke selv hva de vil ha. Selvmotsigende ønsker er ikke uvanlig for dem.

Jeg synes du skal bare trene å fokusere på deg selv. Jeg garanterer deg du finner ei til slutt. Hvert fall når sixpack'en er på plass

Anonymkode: 39b9b...4d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke prøv å forstå deg på kvinner. De vet ikke selv hva de vil ha. Selvmotsigende ønsker er ikke uvanlig for dem.

Jeg synes du skal bare trene å fokusere på deg selv. Jeg garanterer deg du finner ei til slutt. Hvert fall når sixpack'en er på plass

Anonymkode: 39b9b...4d3

Dagens dårligste råd. Kvinnekjenner? Not. 

Anonymkode: 6de6d...416

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring så er det ikke det at han er avholds som er det største problemet, det er alt det andre.. og det er gjerne mye. For det er jo en livsstil.

Passe på at man får nok søvn, passe på at man spiser regelmessig nok, passe på at man spiser ”riktig” 6/7 dager i uken. Passe på at man får trent alle øktene som et planlagt - noe som gjør at jeg som partner må ofte late søndags-morgninger og ferie-morgninger i senga, gjerne måtte utsette dagens gjøremål fordi økten må inn! Ikke kan man ta en spontan middag her og der fordi maten blir feil. Og gjerne det at han pirker smått på meg og mine vaner. 

Jeg jobber som PT og har vært i vanvittig god form, er trent nå også - men har et mye mer avslappet forhold til mat/trening. Og jeg har lovt meg selv en ting; aldri skal jeg noen gang date skikkelige treningsgutter igjen. 

Anonymkode: e9f5d...a0c

• Liker 17
Skrevet

Vil tippe det er som med alt mulig annet. Alt med måte. 

• Liker 4
Skrevet

Det kommer helt ann på hva du definerer som mye. Visst det er sånn at det går på bekostning av alt annet så hadde jeg tvilt litt,men så lenge man kan kose seg litt utenom så er det bare bra. Ifølge mange så trener nok jeg og for mye ,men i forhold til mange så trener jeg lite,så kommer Ann på øyet som ser på det punktet..At du ikke drikker noe alkohol er ihvertfall ikke noe som jeg hadde sett på som noe problem

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke. Turnoff for meg. Viser at du er selvsentrert, mulig usikker, lite reflektert og lite samfunnsengasjert. Men vi er alle forskjellig. 

Anonymkode: 7f06a...6be

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva bryr du deg om utenom trening? Leser du aviser, følger med på politikk? Har du utdannelse, karriere? Gjør du noe spennende med livet ditt?

Hvis trening er det viktigste i livet ditt blir det veldig kjedelig for en potensiell partner.

Anonymkode: f5f49...542

• Liker 3
Skrevet

Det er jo smak og behag akkurat som alt annet vel. Jeg er jente og trener 2 ganger om dagen, har sære matvaner og kan ikke dra ut og spise på en random sted pga mitt fitnessopplegg, er avholds, usosial og liker aller best og sitte og game hjemme. Mange gutter elsker det, andre kunne aldri ha levd med meg😄 Bryr meg egentlig fint lite ass.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. At du ikke drikker er et stort pluss i min bok (og syns det er teit at noen dumper deg fordi du ikke drikker alkohol, men folk må gjøre som de vil). At du trener mye betyr at du er ofte borte (regner med du trener hver dag, eventuelt et par timer noen dager i uken), noe som også er et stort pluss, for da får jeg mye alenetid, og jeg er veldig kravstor når det kommer til alenetid... Nå trener jeg litt selv også, men det er kun for å være sterk, ha god kondisjon og god helse. 

Alt i alt kommer det an på hvor "ekstrem" du er. Jeg tror jeg fint kunne levd med noen som trente mye, om han ikke forventet det samme av meg. F.eks om jeg ville kose meg med take away en dag så burde ikke det være et problem selv om han er på diett, bulker eller lignende. At vi noen ganger kan lage forskjellige middager om jeg blir lei av det han spiser eller omvendt. Der er balanse i alt. 

Når det kommer til det estetiske.... Jeg er ikke fan av ripped mannfolk som har store muskler og kjempe lav fettprosent. Det er ikke min greie, og jeg sliter med å tenne på det, MEN selvfølgelig, blir jeg forelska og faller pladask så kanskje jeg finner det attraktivt. Jeg har jo vært sammen med en overvektig mann, og jeg finner ikke overvekt attraktivt. Han derimot var kjempe deilig og jeg var veldig forelska i han. "Bulkekroppen" er ganske sexy da. :P 

Du finner nok ei dame som passer deg! 

Anonymkode: 51152...c93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhode ikke. Turnoff for meg. Viser at du er selvsentrert, mulig usikker, lite reflektert og lite samfunnsengasjert. Men vi er alle forskjellig. 

Hahaha. Det kunne du si basert på at en person trener mye? Så aktive mennesker er lite reflekterte, usikre og ikke engasjerte i samfunnet? Ai ai, det var litt av en fordom det. 

Anonymkode: 51152...c93

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem han er som person. Trening er bare et pluss. Mye viktigere enn lommeboka. Hadde ikke brydd meg om vi så hverandre lite pga trening. Da hadde jeg fått mye egentid også.

Ikke er jeg opptatt av å samle familie heller, da det er noe av det kjedeligste jeg vet. Vil heller ikke ha barn, så fordeling av barneoppdragelse hadde ikke vært et tema.

Men omsorg, og det å ta vare på hverandre når man først er sammen. Det er viktig. At man har en slags hverdag sammen, selv om man ikke går oppå hverandre hele dagen (som forresten er mye verre).

Anonymkode: 7f71b...56d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Null stress at du ikke drikker. Er mer bekymret for at prosjektet ditt kan bli veldig selvopptatt og det som går foran alt annet. Men hvis du er hyggelig, tenker på andre, er sosial, så er er det greit. 

Anonymkode: b1cc6...0a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Best sjans på får du hvis du gjør som du selv vil og lever ut dine egne drømmer uten å bry deg om hva kvinner faller for.

Når det er sagt er jeg samboer med en mann som trener mye og jeg synes det er helt supert. Er ikke så mye mer å si om det. Treningen er et pluss, men andre ting er enda viktigere.

Anonymkode: 8c45a...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en som trener 5-6 dager i uken. Han har alltid gjort det, men det har aldri vært et problem, fordi treningen ikke går utover andre ting. Han tar seg likevel gjerne en fest, og når vi er på ferie trener han ikke, med mindre vi sammen tar noen løpeturer på stranden. 

Trener du profesjonelt er det egentlig kun greit dersom du faktisk konkurrerer, og da bør man finne en som er like opptatt av dette som fulltids livsstil. 

Er det kun at du har satt deg noen mål og eneste konkurranser du deltar i er slike hvem som helst kan delta i, så blir det litt latterlig å bli så fantastisk at man ikke kan ta seg en fest, noen glass vin, eller la være å trene når man skal i sosiale ting. Da velger man bort livet for en ting.

Uansett hva det gjelder, trening, biler, religion, hva som helst, så styrer folk gjerne unna fanatikere. Det blir for ensporet, og egoistisk. Det ene står over alt annet. 

Å ha en ballanse i livet er viktig. 

Jeg tenker at dersom du har et bestemt mål nå, og det er din prioritet, så bør du fokusere på det, og ikke forvente at andre skal akseptere at dette står over alt annet. Når det målet er nådd bør du forsøke å finne en ballanse i livet, der andre og andres ønsker og behov også har plass. Hobby- mosjonister som trener og lever som profesjonelle er ikke noe særlig å leve med. I motsetning til profesjonelle risikerer man en livslang "karriere", og man kan ikke henge det på at slik er det nødvendigvis noen år, og så vil det bli mulig å prioritere annet også. 

Hadde en slik nabo tidligere, og må si at om han var aldri så sprek, så var det ikke et liv eller en partner jeg hadde orket.

Man kan bli veldig sprek og trent uten å være fullstendig fanatisk også. 

Anonymkode: 33669...3da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bryr du deg om utenom trening? Leser du aviser, følger med på politikk? Har du utdannelse, karriere? Gjør du noe spennende med livet ditt?

Hvis trening er det viktigste i livet ditt blir det veldig kjedelig for en potensiell partner.

Anonymkode: f5f49...542

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må jeg innrømme at jeg lo godt. Jeg er faktisk politiker. 

Ellers veldig gode råd det er kommet med her. Alt til sin tid og alt med måte er vel moralen, det er jeg enig i og føler jeg balanserer godt. Det er likevel trist når damer dropper meg fordi jeg har en hobby som de antar mye om uten å kjenne meg godt nok. Det gjør at jeg vil nesten skjule aktivitetene mine. 

Anonymkode: 3439d...062

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, WhiteSwan skrev:

Ja, ikke noe problem at du ikke drikker. Det er heller bra :) men hvis treningen kom i veien for dates så

Sjæl. Hvis det blir sånn at treningen alltid blir prioritert ville det vært en no-go. Forøvrig er ikke jeg en av de jentene som dåner av six-pac og enorme muskler. Det synes jeg ikke er så pent. Litt muskler er bra, men ja..

Anonymkode: b2639...cf0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje best om du prøver å finne en kvinne som har lignende interesser for trening? De fins, de også.

Anonymkode: 99b5f...a48

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...