Gå til innhold

Hjelp til garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal strikke et sett til et barnehagebarn. Foreldrene ønsker at dette skal strikkes i ull, helst merinoull da det ikke klør. Problemet er at jeg ikke finner merinoull i gammelrosa. Det jeg finner skal strikkes på pinne 3 1/2. Synes det virker tynt til å kunne gå med ute på vinteren 🤔 noen som vet hvordan det blir å strikke en vinterdress på den pinnestørrelsen? Eller har et garn å anbefale?

Dressen skal kunne brukes til og fra barnehage, butikk osv. 

Anonymkode: 80d91...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandnes Garn har merinoull i gammelrosa, anbefalt pinnestr 3,5. Har strikket noen gensere med dette, og syns det blir akkurat passe til bruk om vinteren på småturer. Eller til bruk under vinterdressen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nerine_ skrev:

Sandnes Garn har merinoull i gammelrosa, anbefalt pinnestr 3,5. Har strikket noen gensere med dette, og syns det blir akkurat passe til bruk om vinteren på småturer. Eller til bruk under vinterdressen. 

Så du mener det ikke blir for tynt? 

Anonymkode: 80d91...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinner 3.5 blir helt fint til vinterbruk. Jeg har strikket flere barnehagegensere i både pinne 3 og 3,5. Om man går for enda tykkere så blir det ofte ubehagelig under dressen eller jakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det ikke blir for tynt? 

Anonymkode: 80d91...fcb

Nei jeg syns det er akkurat passe🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skravla skrev:

Pinner 3.5 blir helt fint til vinterbruk. Jeg har strikket flere barnehagegensere i både pinne 3 og 3,5. Om man går for enda tykkere så blir det ofte ubehagelig under dressen eller jakken. 

Takk for svar. Hvordan blir det å bruke uten jakke eller dress til å fra barnehage?

Anonymkode: 80d91...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvordan blir det å bruke uten jakke eller dress til å fra barnehage?

Anonymkode: 80d91...fcb

Det er jo ikke vindtett akkurat, så når det er ikke er for kaldt så går det greit. I barnehager er de jo stort sett ute uansett vær, så ytterjakker pleier ungene alltid å ha på seg. Selvfølgelig ikke om sommeren hvis det er varmt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tipse om smart fra sandnes til barnehagebruk. Ull, tåler litt røff behandling (noe merino ofte ikke gjør), klør ikke og et stort fargeutvalg. To typer gammelrosa f.eks https://www.sandnesgarn.no/garn/smart

Anonymkode: 48cfb...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 9.45, AnonymBruker skrev:

Må bare tipse om smart fra sandnes til barnehagebruk. Ull, tåler litt røff behandling (noe merino ofte ikke gjør), klør ikke og et stort fargeutvalg. To typer gammelrosa f.eks https://www.sandnesgarn.no/garn/smart

Anonymkode: 48cfb...550

Sikker på at det ikke klør? 😅 Hun jeg skal strikke til liker ikke garn som klør.. 

Anonymkode: 80d91...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2019 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg skal strikke et sett til et barnehagebarn. Foreldrene ønsker at dette skal strikkes i ull, helst merinoull da det ikke klør. Problemet er at jeg ikke finner merinoull i gammelrosa. Det jeg finner skal strikkes på pinne 3 1/2. Synes det virker tynt til å kunne gå med ute på vinteren 🤔 noen som vet hvordan det blir å strikke en vinterdress på den pinnestørrelsen? Eller har et garn å anbefale?

Dressen skal kunne brukes til og fra barnehage, butikk osv. 

Anonymkode: 80d91...fcb

Strikkedresser og bukser var det en som sa bør være i ribbestrikk når de skal brukes under dresser, særlig på små barn i bhg. 

Du kan gå på garnius.no, strikkemekka.no og se. Lerke og Lille lerke er 50/50 bomull og merinoull. Tror den finnes i rosa.  Godt garn.

Anonymkode: cfd58...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...