Gå til innhold

Hobby og kjæreste

Margarethw

Anbefalte innlegg

Til dere som har samboer. Jeg har diskutert en del med kjæresten min hvor mye tid vi skal bruke på hobbyer hver dag. Han liker veldig godt å game og kunne gjerne sittet hele døgnet om han ville foran den PCen. Vi har blitt enig om 2-3 timer hver dag.

Hvor mye tid bruker dere på hobby? 

Si gjerne hvor mange år dere har vært sammen/ samboere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært sammen/samboere i over 15år. Vi har ikke en fast avtale på tid, tar det ettersom det passer. Har barn, så det blir litt begrenset av seg selv. Men jeg har ingenting imot at han bruker en kveld på gaming, mens jeg leser eller gjør noe annet jeg har lyst til. Egentid er viktig. 

Syns du han bruker for lite tid på/med deg? 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere ikke har barn bør det ikke være store begrensninger på tid brukt på hobby. Grensa må være at man spiser middag sammen og har et par timer sammen på kvelden, og at man legger seg sammen til normal tid.

Hvis dere får barn ryker hobbyene ut vinduet 🙂 Og dere får mer enn nok tid sammen. 

Anonymkode: 03e52...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke har barn bør det ikke være store begrensninger på tid brukt på hobby. Grensa må være at man spiser middag sammen og har et par timer sammen på kvelden, og at man legger seg sammen til normal tid.

Hvis dere får barn ryker hobbyene ut vinduet 🙂 Og dere får mer enn nok tid sammen. 

Anonymkode: 03e52...3af

Det er da ikke nødvendig å legge seg sammen hver dag, om man ikke absolutt ønsker det. 

Og ang hobby og barn, det blir noe begrenset, men det er ikke dermed sagt at det er helt stopp. 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at d sier seg selv at d må begrenses når det er snakk om at han gjerne kunne suttet 5-6 timer eller mer hver bidige dag til samme tidspunkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Margarethw skrev:

Jeg tenker at d sier seg selv at d må begrenses når det er snakk om at han gjerne kunne suttet 5-6 timer eller mer hver bidige dag til samme tidspunkt. 

Kommer du med forslag til hva dere kan gjøre sammen, eller vil du bare at han ikke skal spille så mye? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger. Jeg synes at d er greit å sitte hver for seg og sånn på kveldene og når vi ikke har så mye tid. Men å sitte mer enn 2 timer hver dag å isolere seg med spilling og headsett ser jeg ikke poenget med. Jeg bor ikke med kjæresten for å være mest alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...