Gå til innhold

Så hvordan gjør de dette med tau og planker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er de som lager dem da? Disse menneskene har aldri blitt festet på film på tross av at de må bruke enormt med tid på å lage dette. Lys og traktorer og jeg vet ikke hva, men ingen har noen gang sett dem.

Anonymkode: 83033...e59

Det finnes sikkert. Og hva er mest sannsynlig? At mennesker har laget eller en annen intelligens? 

Anonymkode: a110c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis deg er utenomjordiske - hvorfor må de alltid lage mønstre i kornåkre, og ikke feks på en gresslette?

Anonymkode: be955...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er de som lager dem da? Disse menneskene har aldri blitt festet på film på tross av at de må bruke enormt med tid på å lage dette. Lys og traktorer og jeg vet ikke hva, men ingen har noen gang sett dem.

Noen av dem er i alle fall på linken som ble lagt ut tidligere i tråden. Og de skriver ganske inngående oppskrifter på hvordan man skal gå frem for å ikke bli oppdaget, inkl. ting som hvor man bør parkere for å ikke vekke mistanke. Traktorer er ikke inne i bildet her, annet enn at traktorsporene etter bonden gir enkel tilgang uten å tråkke spor.  

Anonymkode: 9f2ec...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Landmålerutstyr med GPS e.l. burde fikse dette ganske greit. 

Armene er jo satt sammen av sirkelsegmenter med forskjellig diameter. Passerprinsippet kan helt fint brukes her også. :) 

TS prøver å fremstille dette som voldsomt avansert og innviklet, så avansert at det må stå utenomjordiske bak. Jeg påstår det ikke er så umulig i det hele tatt. Det krever mye planlegging, mye jobb og stor nøyaktighet, men det er fullt innenfor hva som er menneskelig mulig å få til. 

Anonymkode: 9f2ec...788

Jeg tenker at det blir vanskelig å få til uten å tråkke ned kornet. Derfor forslaget med ferdig utskårne biter i plywood.

Nå har jeg aldri prøvd meg på dette, så det er altså bare et forslag til hvordan det kan ha vært gjort.

Anonymkode: aa4ef...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det imponerende er hvordan de klarer lage disse uten å brekke kornstrårene.

De er bare bøyd...

Anonymkode: 2028d...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.7.2019 den 4.38, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på om noen kan forklare det for meg. 

Slik:

main-qimg-a7e64e0b67690d9aa8eb6c8e1b01af

Anonymkode: 734e9...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 25.7.2019 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Aldri blitt festet på film???

Here you go:

Resultat nr 18 på et enkelt youtube søk hvis du hadde giddet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.7.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Syns jeg ser at fremmede driver med kjøring av traktor på natta ute på bondens jorder, posisjonering og rygging uten å lage et spor, ut og inn av traktorene med digre plater også uten å lage et spor osv osv:hoho:

Flere dokumentarer som viser hvordan man gjør dette. Du ser jo resultatet selv i bildet du viser. Der er det til og med traktorspor som går gjennom hele figuren så denne er lettere å lage enn de mer komplekse

Anonymkode: 81921...e3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.7.2019 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Bevis det. Ingen av dem som lage disse sirklene har noen sinne blitt sett heller, noe som gjør det hele dobbelt merkelig.

Jo de har blitt sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25.7.2019 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Jo de er festet på film. Rart du lyver egentlig. Du spør hvordan det lages også når du får svar så lyver du. Aiai du er vel ikke en konspirasjonssau? Aiaiai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25.7.2019 den 2.59, AnonymBruker skrev:

Hvis deg er utenomjordiske - hvorfor må de alltid lage mønstre i kornåkre, og ikke feks på en gresslette?

Anonymkode: be955...19b

Lettere å tråkke korn med planker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri blitt festet på film???

Here you go:

Resultat nr 18 på et enkelt youtube søk hvis du hadde giddet...

Nei dette er ikke "festet på film", dette er prat og noen mørke, ulne bilder av noe tull. Så du på den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

Og en til, nå på engelsk:

Nei, dette er jo klippet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ser man jo at en blir laget fra lufta i sanntid, men ikke av mennesker. Hvor vanskelig kan det være å få filmet dette her med en drone mens mennesker lager den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Det er kulelyn som lager mønstrene, som jeg alltid har sagt!

Hvordan i huleste kan kulelyn lage noe sånt? 

Anonymkode: a110c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette er ikke "festet på film", dette er prat og noen mørke, ulne bilder av noe tull. Så du på den selv?

Det viser jo nøyaktig hvordan det lages....

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er jo klippet....

Alle filmer er klippet...

Og igjen det viser nøyaktig hvordan det lages, og her til og med i dagslys.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan umulig være menneskeskapt, da denne kommunikasjonsformen er altfor avansert for oss mennesker; har du noengang sett en person bestille et glass øl på en restaurant og gitt kelneren bestillingen ved å tegne mystiske figurer i en kornåker ...?

Derfor er det helt logisk at superintelligente skapninger som har reist atskillige lysår gjennom verdensrommet og ankommet jorden, forsøker å kommunisere med planetens urbefolkning ved å lage kornsirkler.

Og for all del - jeg kan se for meg hvordan livet på andre planeter må arte seg når en liten, grønn Mamma med seks armer varsler familien om at middagen er klar ved å lage en kornsirkel. Den blågrønne datteren som flørter med nabogutten med tre hoder - ikke ved å sende telepatiske tekstmeldinger, men ved å hoppe opp og ned i en halvferdig kornsirkel med et erotisk budskap - svarer at hun blir forsinket ved å tegne en grafisk figur i en annen kornåker, mens Pappa gir beskjed om at han blir forsinket på vei hjem fra jobben ved å lage fem store, pene kornsirkler.

Med tanke på det miljøvennlige aspektet da kornsirkler verken trenger strøm eller digitale hjelpemidler er det ingen tvil om at dette er fremtidens kommunikasjonsmetode, og jeg sier på forhånd tusen takk om noen kan stille en større kornåker til disposisjon slik at jeg kan få skrevet neste innlegg her i forumet ved hjelp av - kornsirkler. :)

Endret av Bix
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som mange av de konspiratoriske kornsirkel-"ekspertene" aldri har vært i en åker. Ovenfra ser kornet jevnt fordelt ut, men det er plantet i rader. Man kan trå mellom dem uten å ødelegge så mye at det blir synlig ovenfra. Her har de i tillegg kunnet gå i traktorsporene for å kunne komme lettere ut til den.

Mønsteret på bildet er bare en masse enkle sirkler og halvsirkler som er satt sammen til et slags bølgemønster i seks symmetriske armer ut fra sirkelen i midten. Jeg har illustrert de viktige punktene som brukes som senter for tauene på bildet. De røde strekene viser sentert for de utgående armene. De grønne strekene krysser de røde der senteret for halvsirklene og sirkelen i enden av armene er. De innerste kryssene er f.eks. 10 meter fra senteret der de røde strekene krysser hverandre. Nest innerste må da være 2x10 meter og sentert for helsirklene 3x10. Det vil gjøre at alle sporene treffer hverandre hvis de har riktige proporsjoner fra senteret.

kornsirkel1.png

Anonymkode: 94641...190

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...