Gå til innhold

Så hvordan gjør de dette med tau og planker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om noen kan forklare det for meg. Image may contain: outdoor

Anonymkode: 83033...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på om noen kan forklare det for meg. Image may contain: outdoor

Anonymkode: 83033...e59

Flere har stått frem som kornsirkellagere. ;) Google litt så finner du. Det har riktignok blitt mye mindre i de senere årene. Det er et bevis i seg selv på at det er menneskelaget. 

Anonymkode: a110c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne forklaringen da...

Anonymkode: 83033...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var denne forklaringen da...

Anonymkode: 83033...e59

Ok, du er ute etter en oppskrift på hvordan det gjøres. Jeg er ikke sikker, men du kan jo prøve her. http://www.circlemakers.org

Det ser uansett ganske imponerende ut. 

Anonymkode: a110c...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at prinsippet er ganske likt slik man bruker en passer :)

Anonymkode: c3a8b...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tippe at prinsippet er ganske likt slik man bruker en passer :)

Anonymkode: c3a8b...eec

Hva med en sirkel som er rund sett fra luften, men oval på bakken fordi jordet ikke er flatt? Trenger avansert passer da...

 

Anonymkode: 1f893...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirkelen i midten er jo grei med planker og tau - passerprinsippet.

"Armene" på figuren kan lages ved bruk av buete biter utskåret i plywood. Det kreves litt maskiner og utrustning for å få det til, men ellers er det bare om å gjøre å være nøyaktig når figuren lages på stedet.

Anonymkode: aa4ef...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sirkelen i midten er jo grei med planker og tau - passerprinsippet.

"Armene" på figuren kan lages ved bruk av buete biter utskåret i plywood. Det kreves litt maskiner og utrustning for å få det til, men ellers er det bare om å gjøre å være nøyaktig når figuren lages på stedet.

Anonymkode: aa4ef...409

Merkelig at man kan transportere disse bitene inn og ut av figuren uten å lage ett merke i kornet da, de må være ganske store. De hjulsporene du ser er spor etter traktorhjul, slik kan man se hvor mange traktorer bred denne kornsirkelen er...

Anonymkode: 83033...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at man kan transportere disse bitene inn og ut av figuren uten å lage ett merke i kornet da, de må være ganske store. De hjulsporene du ser er spor etter traktorhjul, slik kan man se hvor mange traktorer bred denne kornsirkelen er...

Anonymkode: 83033...e59

Bruker traktor, det er vel logisk. 

Anonymkode: e2834...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker traktor, det er vel logisk. 

Anonymkode: e2834...a2b

Syns jeg ser at fremmede driver med kjøring av traktor på natta ute på bondens jorder, posisjonering og rygging uten å lage et spor, ut og inn av traktorene med digre plater også uten å lage et spor osv osv:hoho:

Anonymkode: 83033...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart flinke gjenger, små eller store, som har trent på dette og går inn med matematiske beregninger
i hodet og som har full kontroll på kroppen, så den ikke gjør et utfall og hele "tegningen" blir ødelagt av streker
som ikke skal være der, men jeg tror falktisk på en annen forklaring også. Jo, det er mulig, for vi vet ikke alt
her i verden og i alle fall vet vi ingenting om utenomverdenens intelligenser...ikke vet jeg, men imponerende er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns jeg ser at fremmede driver med kjøring av traktor på natta ute på bondens jorder, posisjonering og rygging uten å lage et spor, ut og inn av traktorene med digre plater også uten å lage et spor osv osv:hoho:

Anonymkode: 83033...e59

Og bonden kan jo være med på det, tenkt den tanken? 😂  Det må ikke være fremmede. Og det er ikke så vanskelig å bruke de sporene som allerede er der, det skulle jeg også klart. :hoho:

Anonymkode: e2834...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok tvile på dem som smilende sier at det er så enkelt at det kunne de lett gjort selv.
Gjør det...og legg inn bildebevis til oss etterpå. ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Photoshop er selvsagt en annen mulighet.

Anonymkode: aa4ef...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Og bonden kan jo være med på det, tenkt den tanken? 😂  Det må ikke være fremmede. Og det er ikke så vanskelig å bruke de sporene som allerede er der, det skulle jeg også klart. :hoho:

Anonymkode: e2834...a2b

Bevis det. Ingen av dem som lage disse sirklene har noen sinne blitt sett heller, noe som gjør det hele dobbelt merkelig.

Anonymkode: 83033...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en sirkel som er rund sett fra luften, men oval på bakken fordi jordet ikke er flatt? Trenger avansert passer da...

Anonymkode: 1f893...e42

Landmålerutstyr med GPS e.l. burde fikse dette ganske greit. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sirkelen i midten er jo grei med planker og tau - passerprinsippet.

"Armene" på figuren kan lages ved bruk av buete biter utskåret i plywood. Det kreves litt maskiner og utrustning for å få det til, men ellers er det bare om å gjøre å være nøyaktig når figuren lages på stedet.

Anonymkode: aa4ef...409

Armene er jo satt sammen av sirkelsegmenter med forskjellig diameter. Passerprinsippet kan helt fint brukes her også. :) 

TS prøver å fremstille dette som voldsomt avansert og innviklet, så avansert at det må stå utenomjordiske bak. Jeg påstår det ikke er så umulig i det hele tatt. Det krever mye planlegging, mye jobb og stor nøyaktighet, men det er fullt innenfor hva som er menneskelig mulig å få til. 

Anonymkode: 9f2ec...788

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nedenfor er en artikkel som beskriver hvordan man lager kornsirkler. I tillegg trenger man litt peiling på geometri. 

https://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/10217151/Crop-circles-demystified-how-the-patterns-are-created.html

Å bøye kornstrå er ikke imponerende, den dagen de finner sirkler laget av bøyde grantrær derimot. 

Har man evnen til å reise mellom stjernene klarer man å bøye mer enn strå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker har kommet seg til månen, men det er umulig å lage kornsirkler?  Jaja...

 

Anonymkode: e2834...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg må nok tvile på dem som smilende sier at det er så enkelt at det kunne de lett gjort selv.
Gjør det...og legg inn bildebevis til oss etterpå. ;) 

Smilende eller ikke. Alternativet til at dette er laget av mennesker er temmelig spektakulært. Og ekstraordinære teorier krever ekstraordinære bevis. Hva er egentlig sjansen for at en fremmed intelligens har laget dette? Det finnes ikke fnugg av bevis for utenomjordisk liv. Så hva er da mest sannsynlig? 

Det er mange ting som mennesker lager som det er vanskelig å forstå at noen klarer. 

Anonymkode: a110c...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er de som lager dem da? Disse menneskene har aldri blitt festet på film på tross av at de må bruke enormt med tid på å lage dette. Lys og traktorer og jeg vet ikke hva, men ingen har noen gang sett dem.

Anonymkode: 83033...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...